Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V F

Luck92, 10 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
W mieście wystarczy zmieniać biegi przy 2-2500 obr/min by samochód był dynamiczny, za miastem to zależy od sytuacji, ogólnie jeśli trzeba szybko wyprzedzić gdy na liczniku jest 60-90 to najlepiej zredukować na 3-kę i wtedy autko wyrywa do przodu, nie męczy się, a wyprzedzanie sprawia radość. Jeżeli chodzi o jazdę np. z pełnym załadunkiem (4 dorosłe osoby i bagażnik wypełniony torbami) to w sumie podczas szybkiego ruszania w pierwszej chwili sprawia wrażenie mułowatej, gdy już wystartuje to jest wystarczająco dynamiczna (jak na niecałe 90 koni)dopóki nie trzeba długo wjeżdżać pod górę. Częściej jeżdżę sam lub z 1 pasażerem, wtedy samochód jest elastyczny, żwawy itd. w zakresie prędkości dopuszczalnych na polskich drogach. Kultura pracy - na wolnych obrotach i już po minucie pracy jest dosyć cichy, na średnich nic szczególnego, na wyższych zależy od biegu. Ogółem: są silniki o lepszym i o gorszym brzmieniu oraz kulturze pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z pewnym oporem, lecz pewnie - nie ma problemów z \"trafianiem\". Choć trzeba przyznać że wsteczny trzeba starannie włączać, bo inaczej może nie wskoczyć (japońskie auta tak mają - wiem że w Corolli 1.4 z 2004 roku z dużo niższym przebiegiem zdarza się to samo, w Civicu z 2000 roku również). Najprzyjemniej włącza się 3-kę przy 60-80 km/h - wtedy dostaje solidnego kopa, bardzo dobrze przyśpiesza i silnik wówczas wydaje przyjemny dźwięk.
5,0
Układ jezdny
Mazda 323F jest sztywno zestrojona, stabilna bez względu na prędkość, a zakręty pokonuje jak gokart. Ma to swoje minusy: daje odczuć nierówności, lecz dla mnie liczy się pewność prowadzenia za którą bardzo cenie ten samochód. Jeździłem wieloma bardziej komfortowymi i znacznie młodszymi samochodami podobnej klasy - żaden z nich nie zachwycił mnie tak jak ten (mówiąc wyłącznie o układzie jezdnym i prowadzeniu).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność naprzód i po bokach taka jaka być powinna. Do tyłu jest nieźle, choć po roku użytkowania nadal nie jestem w stanie idealnie wyczuć co do centymetra ile zostało mi do samochodu zaparkowanego za mną, ponieważ \"Efka\" ma nieco wysoki tył i jest liftbackiem. Natomiast widok w bok i do tyłu (przez szyby tylnych drzwi oraz małe okienka za nimi + szyba klapy) jest dobry.
4,0
Ergonomia
Tutaj kolejny raz ocena dobra. Jakość deski rozdzielczej jest przeciętna - twardy plastik, obicia foteli są dobrej jakości, łatwe w utrzymaniu w czystości, choć nie są specjalnie miłe w dotyku. Kolor trudno określić - ani to zielony, ani seledynowy. To mogłoby wyglądać inaczej, lecz nie drażni w codziennym użytkowaniu. Ułożenie poszczególnych przełączników jak na auto z Japonii z lat 80-90-tych tzn. wentylacja na suwakach. Za to pozycja za kierownicą dla mnie idealna. Wszystko pod ręką, nisko, świetne wyczucie samochodu i zespolenie z drogą. Nie jeździłem na tylnej kanapie dłużej niż 5 km ale wiem od rodziny że jest wygodna, lecz ciężko ją opuścić, ponieważ do Efki się wypada i z niej wyczołguje xhehe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest przeciętnie. Szyby jesienią i zimą parują, nawiew jest sprawny ale cyrkulacja powietrza mogłaby być lepsza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto stworzone dla młodego, najlepiej szczupłego kierowcy i trójki pasażerów :) Przestrzeni w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Jestem pozytywnie zaskoczony. Czytałem że przez brak ramek drzwi jest wysoki poziom hałasu - nie w moim egzemplarzu. Wiadomo - jak to w aucie tego typu, długotrwała jazda z prędkościami powyżej 120-130 km/h jest trochę męcząca ale mimo to wyciszenie dobrze oceniam. Może to dlatego że trasy które pokonuje lecą drogami powiatowymi, ewentualnie wojewódzkimi i prędkość jazdy to 80-110.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali od 7 do 10 litrów (zależy od temperatury otoczenia, długości przejazdów, stylu jazdy, ilości zatrzymań i rozpędzeń). Jeżdżąc stricte ekonomicznie wystarcza mi 7-7,6/100 km w mieście, w cyklu mieszanym właściwie tyle samo (czasem 6,8), na trasie z reguły 6,5/100 km, choć zdarzało się 5,6-5,8 przy jeździe: 100 km delikatnie, 100 km dynamicznie - częste wyprzedzanie lecz na maks 4000 obr/min. Ceny napraw cóż... amortyzatory tylne z odbojami, spinkami i co tam jeszcze oraz z robocizną w prywatnym warsztacie 900 zł. Rozrząd, klocki hamulcowe, wszystkie płyny i oleje, osłona w okolicy skrzyni biegów + robocizna kosztowały mnie 1050 zł. Wiem że są auta w których powyższe kosztowałyby mniej ale w porównaniu do współcześnie produkowanych to myślę że jest nieźle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,9
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V F