Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

Paweł_wrocław, 9 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 365 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : makabryczna karoseria, rdza już jest wszedzie
4,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód 7 lat temu , miał przejechane 106 000 km od tego czasu na liczniku pojawiło się ponad 365000 więc przypuszczam, że moje opinia na temat tego samochodu jest dość obiektywna . I oceniam ten samochód na 4 z plusem
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w moim samochodzie sprawuje się do dnia dzisiejszego doskonale ale chciał bym zauważyć że mam bardzo lekką nogę i przez to co już widziałem na drogach przestało mi się nadmiernie spieszyć ;) . Obalam mit że niskie obroty niszczą koło dwumasowe . przejechałem na jednym sprzęgle ponad 260 000 km . Wiem trudno w to uwierzyć .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna początkowo musiałem przyzwyczaić się do jej pracy ale to kwestia tylko przyzwyczajenia .
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest dedykowane na nasze drogi do tego twarde i przy długiej trasie jest to odczuwalne dla organizmu ale za to prowadzenie samochodu jest precyzyjne i dokładne
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobra, lusterka rozsądnych gabarytów nie to co w alfie :)
5,0
Ergonomia
deska rozdzielcza doskonała wszystko pod ręką albo na kierownicy teraz wiem że bez multimedialnej kierownicy już nie kupię samochodu :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głowy nie urywa i trochę trwa zanim się nagrzeje albo schłodzi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód wygodny i pojemny po przekątnej przewoziłem deski o długości 3,15 m więc jest trochę miejsca :)
4,0
Wyciszenie
W końcu to diesel ale nie słychać jak Ursus C-330
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I teraz mógłbym napisać elaborat na temat tego samochodu . Wiem że mam udany egzemplarz ale przez cały okres użytkowania zastanawiałem się kiedy padnie mi wtrysk , turbina czy inna pompa której cena będzie liczona w tysiącach złotych. Pierwszy szok przeżyłem przy wymianie paska rozrządu w moim poprzednim samochodzie był to łańcuszek i zanim zajechałem ten samochód nie było potrzeby go wymieniać a tutaj cena wymiany to kilka tysięcy złotych aż płakać mi się chciało jak usłyszałem tą kwotę. kolo dwumasowe i sprzęgło też kilka tysięcy złotych. szczęście w tym że przez tyle lat wymieniłem z elementów nieplanowanych tylko fachowej nazwy nie znam ale sterownik niskich obrotów który kosztował ponad tysiąc złotych , nie wspominam tu o zawieszeniu bo to oczywisty element eksploatacyjny. Reasumując jak usiadłem podliczyć oszczędności wynikające z posiadania diesla zamiast benzyny przy 365000 km okazało się że są mniejsze niż 1000 zł więc wystarczyła by jedna mała usterka i koszty wynikające z posiadania silnika wysokoprężnego były by wyższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Hatchback