Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

mazdomaniak, 10 lat temu
Silnik 2.0 MZR 141KM 104kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jest zdecydowanie bardziej miękkie niż się spodziewałem i niż np. najnowszy VW Passat
4,0
Całokształt
Tylko dobrze, bo jest cholernie głośny powyżej 4 tyś. obrotów. Nie kupiłbym raz jeszcze, tylko ze wzgędu na fatalne wyciszenie uprzykrzające dynamiczniejszą jazdę. Szczerze mówiąc mocy też jest jednak trochę mało... A silnik 2,3 166km jest równie glośny, a do tego olejożerny i nie tak trwały podobno. Szkoda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo przyjemny ale pod warunkiem spokojnej jazdy, elastyczny, jednak skutecznie odstrasza od dynamicznej jazdy nieznośnym hałasem w kabinie pow 4 tyś. obrotów, mimo że jest moc i można depnąc, to jednak hałas jest niewspółmierny i nieadekwatny do uzyskiwanych efektów. I nie jest to przyjemne brzmienie piłuy tarczowe jak w Hondzie CIVIC VTI, tam też był hałas ale rasowy i przyjemny dla ucha, a w M6 jest tylko hałas. Szkoda, bo te 141 kuców wystarczyło by do dynamicznej jazdy i frajdy z przyspieszenia, ale ten cholerny hałas... I jeszcze jedno, powyżej 140 km/h jakby ciężko się rozpędzał, może to kwestia gazu, ale na benzynie też mogło by być lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, lekka i miło sprężynuje przy wrzucaniu na luz
5,0
Układ jezdny
jak po szynach, faktycznie tak jak piszą, aż kusi żeby powchodzić w zakręty szybciej niż nakazuje rozsądek
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, nie mogę wymyślić do czego by sie przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
latem po serwisie klimy i wymianie filtra kabinowego dmucha tak lekko i tak skutecznie, że można by jechać nią na Saharę, bo w Polsce 2 bieg wentylatora wystarczy i to jeszcze na Eco AC, zimą jeszcze nie wiem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fantastyczna, jest jasno i przestronnie, jak w salonce, o to chodziło!
2,0
Wyciszenie
pisałem wyżej, fajnie do 3-4 tyś. obrotów, później to jakieś inżynierskie nieporozumienie!! Jeśli nowsza M6 147 KM i 155 KM jest podobnie głośna, to będzie to jedyny powód dla którego nie kupię więcej szóstki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tu jest banan na gębie :-) mam dobrą instalację STAG i że tak powiem mogę jeździć bez celu. 10l. gazu na 100 - jadąc i łagodnie i dynamicznie (ale jak pisałem dynamicznie nie polecam). Przy obecnych cenach gazu to 22-24 zł/100km, a i do 20 zł też bym zszedł, gdybym się uparł, ale nie chce mi się upierać :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie dostałby niczego ładniejszego, bardziej niezawodnego i ekonomicznego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mam uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mam uwag

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,2
l/100km
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 I Kombi