Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Sedan

Przemo, 14 lat temu
Silnik 2.0 MZR 147KM 108kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Daję tylko 4 ponieważ troszeczkę mało mocy posiada. Wystarcza tej mocy do normalnej jazdy aż nadto lecz kiedy jedzie sie powyżej 140km/h na 6 biegu to tak naprawdę nie ma rewelacji.Jak przystało na japońskie auto potrzeba redukcji!:-) i robi się miło dla ucha! Elastyczność powiedziałbym bardzo dobra na niskich obrotach i prędkościach.Silnik prawie niesłyszalny po wejściu do środka samochodu.Kultura pracy wysoka!Silnik bardzo ochocz kręci się na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze się sprawuje 6 biegowa skrzynia biegów.Wiele czytałem opini o tym jak się zacina czy ciężko wchodzą biegi.W tym może modelu co posiadam takie problemy nie występują. Możliwe to kwestia krótkiego potrenowania i przyzwyczajenia.Sama skrzynia jest zestrojona bardzo dobrze.Biegi krótkie, więc trzeba trochę poprzebierać nimi jak chce się sportowo jeździć.Skoki drążka bardzo krótkie co bardzo pomaga w trakcie jazdy. Nie ma szans aby zamiast zamierzonego biegu przytrafił się inny bądź nie wszedł wogóle, albo się \"zacią\".
5,0
Układ jezdny
Uważam ,że należy do jednych z najleprzych w swej klasie to napewno.Trzyma się drogi,że hej! napewno pomagają mu w tym 17\" koła wraz z oponami o rozmiarze 215 Potenza.Na prostej drodze jedzie jak po szynach. Trochę \"wyczulony\" na koleiny. Nierówności poprzeczne dobrze wybiera. Nie zauważyłem jak narazie żadnej pod jak i nad sterowności. Pewnie to wymaga jeszcze więkrzych i gwałtowniejszych prędkości?Chyba sobie odpuszczę takie sprawdzanie.Nie dochodzą niepotrzebne odgłosy z pracy zawieszenia podczas jazdy no chyba ,że coś wpadło pod koła to wtedy można odczuć i usłyszeć że coś się stało na co wjechaliśmy itd. No właśnie zmana nawieżchni i odrazu o tym sie wie. Dobrze przekazuje kierowcy co się dzieje na drodze. Nie izoluje kierowcę o prawdziwej jazdy, cały czas ma się kontrole oraz świadomość co jest \"grane\". Układ wspomagania bardzo dobry, dostosowuje się do prędkości jazdy bardzo dobrze. Lekka i przyjemna praca!
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem ilę muszę jeszacze pojeździć by się przyzwyczaić ponieważ cofanie to czasami tragedia i tylko wyczucie oraz \"fuks\" uchroni do dotknięcia czegoś zderzakiem! Potrzebne czujniki to napewno! Lusterko wsteczne dość mocno przybliża i z długiego auta robi się wewnątrz wizualnie krótkie, oczywiście patrząc prze lusterko. Boczne lusterka elektryczne, podgrzewane i składane jednocześnie są dość duże co ułatwia naprawdę manewrowanie oraz widoczność do tyłu. Widok do przodu spoko. Wystarczy dobrze wyregulować sobie siedzenie i będzie dobrze. Mały problem jest z nisko opadającą linią dachu przez co szyba dość daleko \"wędruje\" na poddasze samachodu. Trochę w słoneczne dni rażąca spawa. Słupki boczne nie przeszkadzają za bardzo tak jak w poprzednim aucie, więc jest ok.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze wszystko jest \"zestrojone\" i umiejscowione. Jak niektórzy opisują iż sterowanie komputerem i tym wszystkim elektronicznym z poziomu kierownicy jest trudne? No to się mylą. Po wejściu poraz pierwszy miałem podobne obawy, lecz naprawdę wymagało to krótkiego czasu by wiedzieć co jak i gdzie.Łatwizna! Zestaw audio gra,że heja! Nie jest to może ten \"premiowany\" BOSE lecz nie uważam ,że coś naprawdę brakuje? Jest troszeczkę schowków tu i tam.Napewno się przydadzą.Mały minusik co do wykończenia.Kokpit fajnie wykończony lecz zbyt stonowany. Materiały wykończeniowe dobre. Nic nie piszczy! Lecz już o obiciach drzwi to zapomnieli?ALbo dla porównania sam główny schowek przedni nie wyłożony został niczym wygłuszającym, wię jeżeli wozisz coś tam może latać i pukać. Pewnych detali brakuje i smaczków wukończeniowych.Siedzienia trochę mają za krótkie siedziska lecz nie powoduje to żadnych negatywnych efektów, wygodne , dobrze trzymają bocznie.Fajna mała, skórzana kerownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze działa i że tak napiszę kulturalnie. Nie wieje jak huragan ale gracji jej nie brakuje. Dwie strefy klimy to fajna sprawa latem.Szybko robi się ciepło oraz odparowują szyby. Jedynie czego brakuje to nawiewu dla pasarzerów na tylniej kanapie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co do mojego poprzedniego samachodu to jest jeszcze wiecej miejsca. Co daje to za duży plus.5 osób no problemmo! Bardzo łatwe wsiadanie z dużym zapasem przestrzeni podczas wsiadania.
5,0
Wyciszenie
Doskonale z jednym minusikiem.Za dużo odgłosów dochodzi z nadkoli.To nie praca zawieszenia lecz słabe wyciszenie nadkoli. Powinni to poprawić.Poza tym to naprawdę cisza podczas jazdy do momentu kiedy przekroczysz 140 - 150 i więcej to pojawia się szum powietrza oraz głośniejsza praca silnika. Lecz jest to naprawdę nie drażniące.Wciąż można sobie bez problemów porozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jako ,że to wersja benzynowa nie nastawiamłem się nad niewiarygodną ekonomiką. Mazdy prawie,że nigdy nie były jakoś super oszczędne, ale za to mało awaryjne, a to więcej niż smoieszne opinie ile to mój nie pali!Ale co wtedy gdy coś padnie i trzeba zapłacić by naprowić. Gdzie pojawia się oszczędność?Mydlenie oczu tymi paroma litrami na 100. Niech bierze tyle ile potrzebuje ,a dużo zależy od stylu jazdy.Średnio ok 8L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość do ceny!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic a nic i tak ma być!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Sedan