Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Defetysta, 9 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie doskonałe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zwichrowane tarcze
4,0
Całokształt
Ani komfortowa ani sportowa, nijaka. Sporo poniżej tego co obiecuje wygląd i dane o osiągach na papierze. Ogólnie OK ale chyba bym nie kupił drugi raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przeciętne osiągi, czasami głośny i łapie zadyszkę. Daje 4 gwiazdki za przyzwoicie niskie spalanie. W przeciwieństwie do tych modnych turbo-kurdupli nawet ciężka noga nie kosztuje dużo.
3,0
Skrzynia biegów
W zasadzie jest OK. Trzeci bieg haczył u mnie do ok 20 tys. przebiegu. Jedynka jakoś dziwnie zestopniowana, ciężko ruszyć płynnie - auto rwie do przodu aby za chwilę złapać zadyszkę. trzeba się przyłożyć, żeby przejśc z jedynki na dwójkę bez poszarpywania przy zasprzęganiu. Przy puszczeniu gazu na jedynce czasami denerwujace kangurzenie na niskich obrotach. Aby komfortowo wozić pasażerów wymaga sporo wysiłku.
5,0
Układ jezdny
Trakcja znakomita, układ kierowniczy precyzyjny. Brakuje tylko lepszego silnika. Przy dużych prędkościach na zakrętach moim zdaniem układ kierowniczy działa zbyt ostro.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK.
4,0
Ergonomia
Jest OK ale nieco denerwują niektóre dziwne rozwiązania .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie OK. Lubię jeździć cały rok z włączonym trybem "auto" nie dotykając niczego poza regulacja temperatury. W tym samochodzie nie wiedzieć czemu tryb auto dmucha cały czas na nogi co czasami irytuje (np zaparowują szyby). W moim starym francuzie z 2002r. działo lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK ale z tyłu bardzo przeciętnie.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabo. Fatalnie wyciszone podwozie i nadkola do tego powyżej 120km/h bardzo wyraźnie słychać szum wiatru. W moim starym francuzie było lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie (nie udało mi się nigdy przekroczyć 9,5l w mieście pomimo starań), koszty przeglądów rozsądne. Gorzej jak coś trzeba wymienić po gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo sporej ceny przy dokładniejszej analizie wyposażenia u konkurencji nie jest tragicznie. Za dopłata 8 tys. pomiędzy SkyEnergy a SkyPassion mamy skórę, 19 alu, kamerę cofania i premium audio. U konkurencji nieosiągalne za takie pieniądze. Szkoda, że dopłata do automatu to również 8 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalony bezpiecznik gniazda zasilacza w podłokietniku (z mojej winy). Poza tym nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 15 tys. zwichrowały się tarcze hamulcowe i wymagały przetoczenia. Po kolejnych 20 tys. problem powoli powraca. Podobno nie jest to odosobniony przypadek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi