Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016

ABC1, 6 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie + Niezawodność
Zawieszenie : Super zakręty to radość a jazda to kolejna radość zawieszenie daje frajdę !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nie jest kiepski ale podatny na odpryski dałbym 7 na 10
5,0
Całokształt
Auto wykonane z dobrych materiałów z małymi wyjątkami , silnik daje sporo frajdy przy niskim spalaniu i na dodatek na 99% przejedzie 3x tyle co turbo benzyny AT to samo trwała . Magiczne słowo wiązane z Mazdą korozja BRAK to mit i tyle . Auto prowadzi się wspaniale a to nie jest moje pierwsze z segmentu D .System adaptacyjnych świateł drogowych LED super sprawa jak i jego działanie . Istotne jest by kupić auto po 2017r uporano się z bolączkami auta trapiące starsze modele. Wadą jest przeciętna info rozrywka. Auto nie zawiodło mnie ani razu . Auto ma obecnie ok 85.tys km jak coś zepsuje się dopiszę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo nie przekroczenia 200 KM jest wspaniały 7.3 s do setki ( brak tego śmiecia TURBO ) zrobienie tym autem 300 tys to pikuś . Dodatkowo w trybie Sport wspaniały odgłos płynie z pod maski. Dodatkowo wstaje rano od razu daję gaz do dechy bo mogę tam niema turbo nic mi się nie sypnie .
4,0
Skrzynia biegów
Automat szybki ale dodatkowo nie ma wady w postaci suchej skrzyni , tak więc ma pewność ,że auto z niezawodnym silnikiem i skrzynią będzie mi służyć bardzo długo . Coś czego poprzedniczka przed liftowa nie miała tryb Sport. Pamiętać trzeba ze to hydrokinetyk jest szybka kickdown jeden z szybszych (DSG to powolny zabytek przy tym) ,ale nie tak jak najnowsze skrzynie ale coś za coś trwałość albo szybkość .
5,0
Układ jezdny
Super precyzyjny, dodano jakiś nowy system i teraz auto prowadzi się doskonale. Nierówności są wybierane miękko, a auto nie przechyla się w zakrętach nawet przy sporych prędkościach.
3,0
Karoseria
Lakier podatny na zarysowania tak jak w skodzie i Bmw , i wszędzie indziej ., bo dobre lakiery zostały zastąpione ekologią. Konieczna dbałość wosk to minimum .
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na takie auto jest ok
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wystarczy 10 min spędzonych w aucie a cała obsługa przełączników odbywa się tak jakby się znało auto od 10 lat .Pełna możliwości regulacji foteli . Wytłoczenia na butelki w boczkach drzwi bardzo ciekawe rozwiązanie .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa w pełni automatyczna klima , podgrzewana kierownica ,fotele przód i tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Normalna nie mało nie dużo standard w tej klasie . Kombi mniejsze sedan większy taka informacja .
4,0
Wyciszenie
Lepsze niż Skodzie Superb III gorsze niż Mercedesie C klasie , ale wiem że w wersjach przed 2017 było głośno i to bardzo. Kłopotem są standardowe opony okropne 71db ). Warto zainwestować wygłuszenie nadkoli .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt przeglądu w ASO jak najbardziej akceptowalny( zmiana od 2020 ceny poszły w górę ). W razie czego części zamienne dostępne wszędzie bardzo tanie nawet te markowe. Spalanie miasto zimne auto dystans 1 -2 km 10 a nawet 11L ale kolejny kilometr spalanie się normuje potem tak 7 a 9 L ( zależy od stylu jazdy ) Trasa tak do 90km/h od 5 do 6L 120km/h 6 - 8L
5,0
Stosunek jakość/cena
Po ostatnich zmianach auto stało się bardzo dobre , szkoda że Mazda nie zrobiła tego od początku zapewne liczba ludzi narzekających była by jeszcze mniejsza. Auto ma wady nie jest idealne ale j za takie pieniądze jest super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
System składania lusterek padł , wymiana w ramach gwarancji. Obecnie 2szt wymienione to typowa usterka Mazdy 6.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK ( to nie skoda mam nadzieje :) )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016