Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting

mg, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, układ jezdny i super aktywne LEDY !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : system bezkluczykowego zamykania drzwi
5,0
Całokształt
Jest to mój drugi wpis dotyczący M6 po lifcie. Od ostatniej oceny przybyło już prawie 7tys. km i już mogę nieco więcej powiedzieć o samym samochodzie. Ogólnie auto jeździ bez zastrzeżeń można powiedzieć że pewne rzeczy się ułożyły, a pewne wyszły..., ale to poniżej w poszczególnych ocenach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak wcześniej pisałem jest to największy plus tego auta ( może z linią nadwozia największa zaleta tego auta ). Do silnika wolnossącego trzeba się przyzwyczaić. Chcąc jeździć ekonomicznie warto kierować się "podpowiadaczem biegów", eko-jazda lubi wysokie biegi przy ok 1800-200obr/min. Delikatnie przyśpieszamy, a po osiągnięciu danej prędkości delikatnie redukujemy nacisk na gaz i autko odwdzięcza się baaardzo niskim spalaniem. Jak dotychczas mój rekord na odcinku ok 30km to 4,1l. Uważam, że to super wynik przy silniku 2.0 165km. Oczywiście są dni kiedy się chce sprawdzić ile jest wart silnik i wówczas spalanie rośnie do ok 10l. Przy średniej jeździe w mieście trzeba liczyć ok 7,5, a na trasie 6l.
4,0
Skrzynia biegów
Początkowo 5 i 6 haczyły z czasem 5 ustała, ale 6 nadal od czasu do czasu przysparza małych problemów. Pozostałe biegi wchodzą lekko i dość intuicyjnie - tak poza tym reszta ok.
5,0
Układ jezdny
Autko super trzyma się drogi, wchodzenie z większą prędkością w zakręty to czysta przyjemność . Fajne zestrojenie komfortu z w miarę sztywnym układem jezdnym.
Komfort
4,0
Widoczność
Początkowo manewry parkowania tyłem sprawiały małe kłopoty, ale po dłuższym czasie człowiek się przyzwyczaja do kamerki cofania+ tylna szyba. Przód jest ok może trochę grube przednie belki.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie ma się czego doczepić - wszystko na swoim miejscu pokrętło do ekranu rewelacja, poza tym większość rzeczy ustawiam z kierownicy. Może mały minusik za krótki podłokietnik i brak możliwości regulacji. Aaaa zapomniałbym miejsce na okulary to nie lada wyczyn znaleźć okulary które pasowałyby do schowka i bez problemów zamykałby się. Na 6 par okularów(moje i żony) tylko jedne na tyle pasują, że mogę domknąć schowek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj wszystko fajnie śmiga. Klima szybko schładza, nie ma żadnego problemu z zaparowanymi szybami, ogrzewanie jest ok - fajny bajer podgrzewaną tylną kanapą...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie b.wygodnie. Miejsca z przodu jak i z tyłu wystarczająco. Nie mam problemu przy ustawieniu fotela kierowcy usiąść z tyłu, a należę do wysokich osób. Bagażnik duży ok 500l - może otwór załadunkowy troszkę mały, ale jak to bywa w sedanach długi, le trochę niski na wysokość (fantastyczna, sportowa linia nadwozia to wybacza :-)
4,0
Wyciszenie
Spotykam się z opiniami, że w 6 jest głośno.Posiadam wersję po lifcie mocno zmodernizowaną, a w szczególności poprawioną o elementy wyciszenia. Przy 120km/h słychać szum opon (19'') i może owiewanie powietrza o lusterka, ale czy jest to uciążliwe i głośne tutaj raczej bym polemizował. Bez problemu rozmawiam w samochodzie i nie muszę podnosić głosu. Jak dla mnie jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotychczas jedynymi kosztami jakie ponoszę to paliwo średnio 6,5l/100km wydaje mi się, że przy tych gabarytach i pojemności silnika jest to dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze wyposażenie w cenie 125tys., Mondeo tańsze w wersji najwyższej, ale trzeba dopłacić za skórę, LED-y, biały metalik - wszystko ok 5tys.+3tys. czujnik pola martwego i końcowa cena wychodzi o jakieś 10-15 tys. droższa. Passek najdroższy, Avensis porównywalna, ale jeśli chodzi o wykończenie i frajdę z jazdy to szósteczka bije ją na głowę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziwnie działający system bez kluczykowy, raz zamyka drzwi, raz nie - byłem w salonie by to sprawdzili, ale na 30 prób wszystko ok - po czym przyjeżdżam do domu otwieram tylne drzwi i zamykam i już system nie zadziałał?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK - chyba auto jest za nowe by coś się poważnego działo. Mam cichą nadzieję, że tak będzie do końca :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
7,4
l/100km
3,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sedan Facelifting