Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 626 IV Hatchback

PkS, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 626 IV Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Lepiej niz w nowszych samochodach, dotykasz i stajesz!
3,0
Całokształt
Powiem tak... dlugo sie zastanawialem co kupic, duzo czytalem o tych wlasnie mazdach i gdybym mial kupic cos jeszcze 100 razy to bylaby to ta mazda. Jestem w pelni zadowolonym uzytkownikiem. Auto kosztowalo 7300...nie zamienilbym na zadnego nowego Fiata czy Forda za 40000!
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo udany, przedewszystkim niezawodny, nic mi sie w nim nie zepsulo, zawsze odpala. Osiagami moze nie powali wymagajacych, poniewaz auto ma swoja mase, ale na kazdym biegu rownomiernie przyspiesza i to wcale nie trzeba mu deptac do podlogi. Powyzej 120 robi sie glosny. Na gazie jezdzi tak jak na benzynie, oczywiscie jest troche slabszy, ale cos za cos.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza dobrze, plynnie. Mozna szybko zmieniac. Troche metalicznie, jak sie ktos przesiadzie z nowszego auta to uplynie troche czasu zanim sie przyzwyczaji. Jak juz czytalem we wczesniejszych opiniach, wsteczny czasem nie wchodzi, trzeba jeszcze raz wcisnac sprzeglo, ale to taki szczegol.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie dosc dziwnie, przynajmniej na poczatku, troche sztucznie. Slabo dopracowany uklad jezdny, za mocne wspomaganie przez co prowadzi sie nienaturalnie. Kwestia wprawy. Po dluzszym czasie jest ok. Auto przez miekkie zawieszenie buja sie na zakretach a kierownica mocno odbija w druga strone, ale przy dobrej kontroli da sie wchodzic w zakrety na prawde przy duzych predkosciach. Jezdzilem juz z gorszymi ukladami, chodzby w nowych fiatach, gdzie city to jest tragedia, jesli chodzi o czucie drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Pierwszy miesiac, powiedzialbym katastrofa! Stawalem na parkingach tak, zeby nie musiec cofac i zeby nie wjezdzac pomiedzy dwa auta. Z czasem mozna sie nauczyc przodu, staje na centymetry. Za to tyl jest bardzo zdradliwy przez pochyla szybe i mocno wystajacy zderzak. Na cisane i zatloczone miasto, nie polecam.
3,0
Ergonomia
Japonczycy pomysleli o wszytkim tak, zeby bylo jak najwygodniej. Bogate wyposazenie podstawowe. Wszystko tam gdzie byc powinno. Srodek i niezawodnosc to dwa najwieksze plusy tego samochodu!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak ktos nie ma lisci w wentylacji to jest dobrze. A jak ktos ma to niech wyczysci, bo nie bedzie dobrze! Auto szybko sie odparowuje, oprucz tylniej szyby i tylnich bocznych. Na krotkich trasach nie ma co liczyc, ze beda przezroczyste. Auto zaskakujaco szybko sie grzeje! To uwazam za duzy plus, po przejechaniu dwoch ulic olej jest cieply i zaczyna leciec gorace powietrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty samochodu to troche malo miejsca z tyl. 5 osob na dalekie trasy moze sie meczyc. Fotele sa bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane, nawet kanapa z tyl, przez co piata osoba siedzi na wyzynach. Komfort jazdy oceniam na 5+.
3,0
Wyciszenie
Przy malych predkosciach nie jest zle. Przy wiekszych nalezy zamontowac dobre radio. Dobra aerodynamika, nie slychac szumu, ale wyciszenie silnika jest kiepskie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie w miescie przy dynamicznej , badz bardzo dynamicznej jezdzie od 11,3 - 12 litrow max! Co daje na pelnym baku (37 litrow) zasieg 315 km. Jak na szybkie, ciezkie i wygodne auto to uwazam, ze to jest nic. Bardzo oplacaja sie trasy zasieg zwieksza sie do 450 km (8 litrow/100km). Czasem jezdze na benzynie, zeby przeczyscic silnik. Tankuje za 250 zl miesiecznie, co wcale nie jest duzym kosztem. Jednak nalezy uwzglednic duze OC! Ale... auto na 5 Mazda+paliwo = moje poprzednie auto na 2 Clio1 + ogromne koszty za benzyne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzedni wlasciciel przez 6 lat uzytkowania wymienil, wydech(caly bo skorodowal), uszczelke pod zaworami i oczywiscie co roku swiece, kable, hamulce (hamuja przy lekkim dotknieciu) wszystkie rzeczy eksploatacyjne na biezaco, auto ma 250000 przebiegu i pali na dotyk! Co 3-4 miesiace trzeba dolac oleju bo z full robi sie low. Wieksze koszty sa przy nowych BMW, mowie Wam, wiem cos o tym! Aaa..co do blachy to jest ocynkowana, takze jezeli jest rdza to znaczy, ze tam byl bity i szpachlowany. Zero rdzy nawet na nadkolach!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mazda! I to mowi samo za siebie!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 626 IV Hatchback