Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Grzegorz, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,64
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik : Bardzo oszczędny przy spokojnej jeździe. Wynik podobny do 1.6 thp
5,0
Całokształt
Auto ma spójną linię nadwozia. Ładnie narysowaną. Bardzo dopracowane wnętrze pod kątem ergonomii zastosowanych materiałów i wykonania. Świetnie się prowadzi, zawieszenie lekko sprężyste, układ kierowniczy pracuje z lekkim oporem wyczuwalnym na kierowniczy, wspomaganie nie jest zbyt silne co lepiej oddaje wrażenia z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik liniowo rozwija moc, ładnie brzmi przy pełnym obciążeniu. Dość szybko osiąga temperaturę roboczą , żaluzje na chodnicy bardzo się sprawdzają. Wystarczający zupełnie do spokojnej jazdy i autostradowej do 150km/h. Przy dużych różnicach wzniesień i sporym ruchu może pracować momentu aby utrzymać wysokie prędkości bez redukcji. Taka jest charakterystyka wolnossącego silnia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia płynnie zmienia biegi . Bardzo komfortowa do powolnego manewrowania w garażu. Niewiele osób zwraca na to uwaga ale jestvti istotną różnicą automatów z hydrokinetycznym sprzęgłem w porównaniu z DSG, w których przy ruchu w korku lub manewrowaniu ciągle jest wyczuwalne poślizg na sprzęgłach. Skrzynia ma pewną cechę, że „‚nie ufa silnikowi” i czasem za wcześnie redukuje np by wrócić do prędkości np 120 na ustawionej tempomacie gdy zostaliśmy zahamowani do 110km/h . Jest to kwestia mowmenti obrotowego silnika ale czasem czuć, że silnik dalbybspokojnie radę dociągnąć na 6 biegu i nie ma potrzeby redukować aby podbić do tych brakujących 5km/h.
5,0
Układ jezdny
Brak zastrzeżeń. Jak na lekko podniesione auto zachowanie na drodze jest wzorowe. Mała wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Lekko ograniczona przez wysoka linie okien. Rewelacyjnie działający system kamer 360
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobry komfort akustyczny. Nje wiem jak w innych ale w wersji z systemem Bose są dodatkowe wygłuszenia w drzwiach. Świetna izolacja akustyczna od podłogi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
800 zł wymiana oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 150tys z wyposażeniem praktycznie zupełnym (bez el foteli skórzanych) jest mało innych aut dostępnych (wyłączając made in china)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko ocenić po 5tys. Narazie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko ocenić po 5tys. Narazie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów