Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

similar, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,64
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto znakomicie wykonane, pięknie wystylizowane, aspirujące użytymi materiałami do klasy premium, świetnie wyposażone, bez ekranów i przycisków dotykowych, intuicyjne i ergonomiczne, przyjazne, zwinne, bardzo dobre wyciszenie wnętrza i ogólna izolacja akustyczna, auto nieco za drogie jak na swoją wielkość, z dobrym napędem 4x4 (moc 186KM, wersja wyposażeniowa Nagisa), poparte 6-letnią gwarancją i oszczędnym napędem hybrydowym mhev oraz znakomitym serwisem. Świetne nagłośnienie marki Bose z subwooferem, multimedia sterowane z fajnego pokrętła jak w BMW (idrive), dojazdówka w bagażniku zamiast idiotycznego zestawu naprawczego z którego nikt nigdy i tak nie korzysta, 18 calowe koła, czarne wykończenia wewnętrzne i na zewnątrz, komfortowe elektryczne fotele z pamięcią, sprężyste i pewne zawieszenie, ledowe lampy matrycowe, odrębne nawiewy na tył, HUD na przedniej szybie. Minusy to brak ogrzewania kierownicy i kamer 360 w mojej wersji (jest tylko widok do tyłu), nawigacja bez wskazania korków, ciut za wąskie fotele z nieco za krótkim siedziskiem, miękki lakier podatny na zarysowania, auto raczej 4-osobowe, bagażnik nie ma haczyków ani gniazdka pod zapalniczkę, kiepskie umiejscowienie i mała ilość portów USB.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest nieźle (moc 186KM), spora elastyczność, oszczędnie (hybryda mhev), jednak aż prawie 9 sekund do setki, więc brakuje mi w nim turbiny (dostępna jest tylko w USA - wtedy jest moc około 230KM i przyśpieszenie w niecałe 6 sekund do 100km/h).
5,0
Skrzynia biegów
Zwykły automat, a nie jakiś wyjec cvt, więc działa szybko i sprawnie, nie myli się.
5,0
Układ jezdny
Znakomity, bezpieczny, cichy, fajny na zakrętach, wybacza błędy kierowcy, dobrze tłumi nierówności.
5,0
Karoseria
Dzieło sztuki - śliczne auto, zwraca sobą uwagę na ulicy, eleganckie, z małymi oporami powietrza, niestety lakier ma cienką warstwę i łatwo go zarysować, dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to akwarium, ale nie jest źle - pomaga bardzo dobra kamera o świetnej rozdzielczości (niestety nie ma wbudowanej dyszy z płynem do jej spryskiwania jak to ma miejsce np. w VW) i czujniki z każdej strony - w tym te monitorujące boki (np. wyjazd z bramy).
5,0
Ergonomia
Na najwyższym poziomie - wszystko jest na swoim miejscu, żadnych zbędnych ekranów dotykowych i tabletów z ukrytymi funkcjami, wszystkie przyciski są fizyczne a nie dotykowe, multimedia sterowane wygodnym pokrętłem jak w BMW (idrive) czyli bardzo bezpieczne, do tego headup display bezpośrednio ma szybie z funkcją navi z google i janosika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa zimą i dobrze chłodzi latem - odrębne nawiewy na tył.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wygodne ale fotele przednie mogłyby być ciut obszerniejsze na szerokość i mieć nieco dłuższe siedziska, bo ich regulacja i ogrzewanie jest bez zarzutu, materiały znakomite. Z tyłu wygodnie dla 2 osób, trzecia to już na siłę raczej…
5,0
Wyciszenie
Jeden z lepiej wyciszonych samochodów jakie miałem (lepszy w tej kwestii był chyba tylko Ford C-Max), nic nie skrzypi, nic nie piszczy, nic nie trzeszczy, nie ma żadnych luzów, idealne spasowanie, bogate materiały.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO są raczej drogawe, spalanie w mieście w granicach 7,2 litra, po ekspresówce w granicach 6 litrów, na autostradzie około 8 litrów. W trybie sport aby na światłach dobrze wypaść po mieście około 8,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że cena jest o jakieś 15 tyś za wysoka jak na tą wielkość auta. Ale faktycznie - jakość wykonania i materiałów ociera się już o segment premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez zarzutów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez zarzutów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów