Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Markus, 9 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne nastawy zawieszenie, do tego niewielkie przechyły nadwozia. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę będą zadowoleni.
5,0
Całokształt
Jeździłem każdym autem w tej klasie i wg mnie CX-5 jest na wielu polach bezkonkurencyjna. Wyżej jest już tylko klasa premium, czyli BMW X3, Audi Q5 i Benz GLK (choć ten ostatni jest potwornie ciasny).
Wrażenia
5,0
Silnik
Japończycy idą pod prąd i konsekwentnie nie instalują turbosprężarek. Wady? Silnik trzeba czasem mocniej podkręcić, ale momentu obrotowego jest dość sporo (210 Nm) i nie jest specjalnie wysoko położony. Kultura pracy bez zarzutu, do tego naprawdę niskie spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Plus to na pewno krótki skoki drążka, sama dźwignia chodzi precyzyjnie ale przy niektórych biegach irytuje mnie wyczuwalny, jakby "podwójny skok" przy wrzucaniu przełożeń. Wydaje mi się, że ta sama skrzynia w 6-ce chodzi nieco lepiej. Ogólnie jest naprawdę OK.
5,0
Układ jezdny
Jeden z najmocniejszych atutów Mazdy. Fantastycznie zestrojone podwozie - idealny kompromis między sportem a komfortem. Do tego cicho wybiera nierówności. Świetnie działa również układ kierowniczy, jest bezpośredni i optymalnie wspomagany.
Komfort
4,0
Widoczność
W przód i na boki naprawdę OK. W tylnej części nadwozia nie jest już tak różowo - na szczęście czujniki parkowania z tyłu są chyba w każdej wersji wyposażenia. Plus za duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Bardzo przemyślany kokpit, obsługa jest intuicyjna. Świetnie sprawdza się pokrętło przy drązku zmiany biegów do obsługi systemu multimedialnego. Do tego ładne i czytelne zegary. Brakuje trochę uchwytu na drugi kubek/butelkę. Mnie, jako osobę leworęczną, denerwuje fakt że uchwyt do zamykania klapy bagażnika jest tylko po prawej stronie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą zero zastrzeżeń - grzeje jak należy. Tak samo sprawnie odparowuje szyby podczas deszczu. Ale w upały klima mogłaby być nieco bardziej wydajna, choć nie pomaga w tym ciemny lakier mojego auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto spokojnie wystarczy na rodzinę 2+2. Bagażnika ma 500 litrów i jest foremny, sporo jest też miejsca na nogi z tyłu. Jednak jeśli ktoś potrzebuje naprawdę dużo przestrzeni, musi wybrać Hondę CR-V
4,0
Wyciszenie
Ogólnie bez większych zastrzeżeń, ale w aucie zaczyna się robić głośno powyżej 130 km/h, głównie przez szumy spowodowane przez wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto teoretycznie nie jest tanie w zakupie, ale wyposażenie jest po prostu kompletne (mam wersję SkyEnergy). Jedyne dopłaty to lakier metalik oraz alarm. Pierwszy przegląd przede mną, kosztuje poniżej 1000 PLN, do tego plus za spalanie. W czysto miejskiej jeździe (Warszawa) auto spala między 9 a 9,5 litra PB, w trasie ok. 7-7,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście nie mam zastrzeżeń. Tak, jak pisałem, auto wydaje się drogie w zakupie ale jak zaczniecie doposażać konkurencję to wyjdzie Wam to samo, a tu macie japońską jakość ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem miałem problem z wrzuceniem "jedynki" po wzbudzeniu silnika na światłach (start-stop). Po małej regulacji w ASO problem się nie powtarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono, ale byłbym zszokowany gdyby było inaczej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 I SUV