Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Robert, 1 miesiąc temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rozsądne spalanie przy spokojnej jeździe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Bardzo fajne autko, jest to mój pierwszy SUV ale przed kupnem nowego auta odwiedziłem praktycznie każdy salon (włącznie z markami premium) i jeśli chodzi o stosunek cena do jakości i tego co oferuje to Mazda jest nie do pobicia. Oczywiście są jeszcze lepiej wykonane i wyposażone ale to tylko marki premium i oczywiście min 100tys więcej do zapłaty
Wrażenia
5,0
Silnik
Po latach silników z turbo, głównie diesli przesiadka na silnik wolnossący może przy pierwszym spotkaniu zdziwić ale po jakimś czasie człowiek się przestawia na inną kulturę i tryb pracy takiego napędu. Wersja 2,5l chodzi naprawdę bardzo dobrze, może nie wbija w fotel przy każdej prędkości ale jak chcesz pojeździć bardziej dynamicznie to poporstu trzeba zbić dwa biegi w dół i od 4tys obrotów zaczyna się zabawa - taki urok silników wolnossących o którym powoli wszyscy zapominamy
4,0
Skrzynia biegów
Szybko zmienia, nie szarpie, redukuje w punkt, nie przeciąga... Co więcej jeszcze powiedzieć??? Może jedyne czego brakuje to tego 7, 8 biegu jak u wielu konkurentów co mogłoby jeszcze trochę obniżyć spalanie... Ale za to stary dobry, nieskomplikowany hydrokinetyk który odwdzięczy się bezawaryjnością
5,0
Układ jezdny
Duży prześwit jak na SUVa (jeden z największych na rynku) a mimo to jazda daje dużo frajdy, jędrne zawieszenie, nie dobija, jest ciche a i przy dynamicznej jeździe auto dobrze się prowadzi
4,0
Karoseria
Samochód w zasadzie nowy więc jest ok, wyciszenie też w od 2022 roku zostało poprawione i teraz nawet przy 120-130km/h można normalnie rozmawiać, oczywiście przy szyberdachu i bagażniku na dachu robi się głośno już tak od 80-90km/h ale taki urok wożenia gratów na dachu. Gwiazdka mniej za dość cienki i delikatny lakier.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzisz wysoko, widoczność we wszystkie strony bardzo dobra, duże lusterka a kamery 360 robią super robotę, ich jakość też jest bardzo dobra więc tutaj nie ma się do czego doczepić
5,0
Ergonomia
Samochód bardzo wygodny, ja mam 183cm wzrostu i nie ma problemu żeby znaleźć odpowiednie miejsce do jazdy, auto dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy, w bagażniku do rolety mieszczą się dwie duże walizki + jedna średnia + w miejscu koła zapasowego można zapakować dużo mniejszych gratów więc na plus. Są oczywiście większe jak Kodiaq czy Tarraco ale to już 20-25cm dłuższe nadwozia więc przy 4,5m Mazdy nie ma naprawdę na co narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, plus dla foteli ogrzewanych i wentylowanych - ekstra sprawa i bardzo wydajnie działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wymiarach 4,5m Mazda ma wszystko czego potrzebujesz dla standardowej rodziny 2+2, środkowe miejsce raczej awaryjne, o ile nie jesteś rodziną koszykarzy nie będziesz narzekać
5,0
Wyciszenie
Jak wyżej, poprawione w 2022 roku przy okazji liftingu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechane 11tys w niecały rok, średnia spalania 8,5l w tym czasie kilka dłuższych tras ale głównie jazda w koło komina. Przy lokalnej jeździe na dystansach 2-3km spalanie na poziomie 11-12l, start z zimnym silnikiem; trasa Polska - Belgia (3tys km), full załadowany, cztery osoby (bez bagażnika) 7,1l (przelotowa 120km/h), przy drogach lokalnych tak do 100km/h udało się nawet osiągnąć 6,5l przy całej rodzinie na pokładzie więc nawet w trasy jest ok. Moja Toyota Avensis w dieslu przy tych samych warunkach spalała 5,5l a to było niskie kombi więc tutaj jestem bardzo mile zaskoczony
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to jeszcze poziom wykończenia np Lexusa ale porównując do np Toyoty RAV4 czy Hyundaia to jest naprawdę dużo lepiej, przy zakupie oglądaliśmy tylko wersję full wyposażone więc porównując mieliśmy mniej więcej jednakowe odniesienie, Mazda wśród marek nie-premium wygrywa z wszystkimi, a nawet niektóre modele marek premium mogłyby się od niej uczyć. Cena za moją wersję Homura (tylko bez Webasto i skóry nappa) to było 223tys - wszystkie porównywalnie wyposażone kosztowały więcej lub dużo więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód więc na razie NIC
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 11tys km zupełnie NIC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 21

Mazda CX-5 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda CX-5 II SUV Facelifting