Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Seydlitz, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód kupiony pod koniec 2018r., zastąpił użytkowaną przez 12 lat Hondę Civic z 2006r., więc w wielu punktach będzie porównywany do tego auta. Przy zakupie pod uwagę brane były również Nissan X-Trail, Honda CRV oraz Skoda Kodiaq. Zdecydowałem się na Mazdę ze względu na cenę!!! i silnik wolnossący. Po trzech miesiącach użytkowania stwierdzam, że samochód jest po prostu przeciętny w każdej z kategorii. Jest niezbyt przestronny, silnik nie porywa osiągami, wiele do życzenia pozostawiają niektóre rozwiązania w zakresie ergonomii. Do plusów należą niewątpliwie doskonałe wyciszenie, ponadprzeciętny design, zużycie paliwa silnika 2.0 nie rujnuje portfela oraz ogólna jakość wykonania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niewielkie przebiegi roczne, więc w grę wchodziła tylko benzyna. Świadomy wybór silnika wolnossącego o tradycyjnej pojemności 2.0 bez turbo i "downsizingu". Nie jest to mistrz sprintu spod świateł czy szybkiego wyprzedzania kolumny ciężarówek ale generalnie daje radę. Jeśli ktoś potrafi posługiwać się skrzynią biegów i wykorzystuje górny zakres obrotów można nawet wykrzesać z niego trochę dynamiki. Przeznaczony raczej do spokojnej i relaksującej jazdy, pracuje miękko i cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemnie leży w dłoni, krótki skok dźwigni, podczas jazdy biegi zmienia się szybko i precyzyjnie. Występują problemy z wrzucaniem biegu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Samochód jeździ jak dobre auto osobowe. Zarówno na krętych drogach górskich jak i na autostradzie jedzie bardzo pewnie i stabilnie (sprawdzone podczas trasy z Poznania w Bieszczady przez S5 i A4). Siedemnastocolowe opony o wysokim profilu dają poczucie komfortu, dobrze wybierając nierówności bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Dzieje się tak niestety tylko podczas bezwietrznej pogody. Auto jest bardzo wrażliwe na boczne podmuchy wiatru i wtedy wymaga dużej uwagi za kierownicą.
3,0
Karoseria
Moim zdaniem najsłabszy punkt tego samochodu i wcale nie chodzi tu o historię z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Pomimo tego, że jest to dość duży SUV, miejsca wewnątrz jest tyle co w samochodzie segmentu C - porównywalnie do użytkowanego wcześniej Civic'a 2006. Ilość schowków jest wystarczająca ale już ich pojemność jest zbyt mała, a kształt kieszeni w drzwiach jest wytworem chorego projektanta - butelki się kiwają, nie mieszczą się czasopisma czy dokumenty formatu A4. Zbyt małe i bardzo łatwo brudzące się lusterka zewnętrzne. Bagażnik ma ok. 500l, ale przydałaby się jakaś możliwość jego aranżacji - bylejaka tasiemka z lewej strony i 4 uchwyty na siatkę mocującą bagaż to za mało. Zdecydowałem się na horrendalnie drogie koło dojazdowe - styropianowe wytłoczki wnęki bagażnika to kompletna porażka, nie pasują i zabierają cenną przestrzeń pod podłogą. Na plus ładna sylwetka i dobra jakość materiałów wewnętrznych.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki nieco ograniczają widoczność na skrzyżowaniach, ale tak chyba jest w każdym samochodzie. Zbyt małe lusterka boczne. Widoczność do przodu bardzo dobra, widać krawędzie maski, odnosi się wrażenie jazdy znacznie większym samochodem niż jest w rzeczywistości. W parkowaniu pomaga kamera cofania i czujniki.
3,0
Ergonomia
O części wad pisałem w punkcie "Karoseria". Dorzucę jeszcze zbyt cienki wieniec kierownicy, który wymaga przyzwyczajenia i niezbyt czytelny wskaźnik zintegrowany (wskazania komputera pokładowego, temperatury, poziomu paliwa, tempomatu). Ekonomizer podpowiadający zmiany biegów na wyższy robi to co najmniej o 10km/h za wcześnie. Wycieraczki w trybie AUTO żyją własnym życiem, zupełnie nie przejmując się ilością wody na szybie. Pochwalę za to zestaw multimedialny oraz fabryczną nawigację - dźwięk jest ok., połączenie z telefonem sprawne, mapy wystarczająco dokładne, nawigacja nie zawiesza się i szybko przelicza trasy podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak negatywnych uwag - po prostu działa prawidłowo. Ogrzewanie zaczyna działać po przejechaniu zaledwie kilkuset metrów, odpowiednie dogrzewanie tylnej części pojazdu, dobre odparowywanie szyby przedniej. Co do klimatyzacji poczekam na upały i wtedy się okaże.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż - szału nie ma. Poziom samochodu segmentu C. W wielu testach w prasie i internecie samochód jest opisywany jako przestronny i wygodny. Moim zdaniem, przy skromnym wzroście 175cm i wadze ok. 85kg jest zaledwie wystarczający. Być może przyczyną jest mocne zabudowanie miejsca kierowcy i pasażera oraz szeroki i wysoki tunel środkowy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Nawet przekraczając prędkości autostradowe odgłosy dochodzące z zewnątrz są świetnie wyciszone i nie przeszkadzają.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa po ponad 4tys. km w różnych warunkach jazdy ok. 8l/100km, więc nieźle. Koszty serwisu dopiero poznam. Abstrakcyjnie wysokie koszty opcji i dodatkowego wyposażenia
4,0
Stosunek jakość/cena
Efekt chłodnej kalkulacji. Cena wyjściowa całkiem atrakcyjna, za to absurdalnie wysokie koszty przydatnych dodatków, które windują finalny koszt. Nie potrzebuję gadżetów typu asystenci jazdy zwalniający z myślenia, wyświetlacz Head-up czy dostęp bezkluczykowy występujących od wersji SkyEnergy - mam niższą SkyMotion doposażoną przez dilera w nawigację, kamerę cofania i czujniki parkowania, koło dojazdowe oraz możliwość korzystania z AndroidAuto/Apple CarPlay (wstyd dla producenta, bo inni mają to w standardzie). Z rabatem i kołami zimowymi wyszło ok. 113tys. PLN. Wymienieni na wstępie konkurenci kosztowali sporo powyżej 130tys. PLN. Chętnie dopłaciłbym do napędu 4x4, gdyby kosztował tak jak u konkurencji 6-8tys. PLN. Niestety kwota 16tys. PLN za napęd dołączany automatycznie bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji to naprawdę gruba przesada.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest to usterka ale chciałbym na stałe wyłączyć irytujący system "start-stop" i okazuje się to niemożliwe. Każdorazowo po uruchomieniu silnika trzeba naciskać przycisk.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie oczywiście nic się nie dzieje - zobaczymy co będzie z korozją?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV