Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Marcin, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Bardzo dobry i ładny samochód. Super frajda z jazdy, każdego dnia. Do manualnej skrzyni chwilkę się trzeba przyzwyczaić, ale potem już doskonale się rozumiemy. Na usterki dużo za wcześnie, więc nie ma żadnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieco za słaby dla tej masy auta, jednak po wkręceniu na obroty zaczyna być zaskakująco żwawy. Przydało by się więcej momentu od 3.000 obr/min, tak aby przyspieszanie bardziej efektywne.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna, cicha, dokładna, krótki skok lewarka. Przyjemna i wyczuwalna zmiana biegu za każdym razem.
5,0
Układ jezdny
Cichy i przyjemnie sprężysty. Dobrze przekazuje informacje o drodze po której jedziemy. Auto nieco się wychyla przy szybkim pokonywaniu zakrętów, ale przy tej wysokości to raczej norma.
5,0
Karoseria
Ładna i płynna linia boczna, wyraźna i duża maska, ciekawe proporcje. Kolor niestety nieco za blady (biały perłowy), lepiej prezentuje się w czerwieni.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdym kierunku, niezbyt szerokie słupki A i C. Wysoka pozycja pozwala na obserwację drogi na większą odległość, co pozwala lepiej planować manewry. Nocą, przy światłach LED widoczność doskonała, małe olśnienia od świateł aut z naprzeciwka.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele pozwalające na długie podróże bez większego zmęczenia kręgosłupa. Podłokietnik nieco za bardzo z tyłu, jednak udaje się znaleźć dobrą pozycję i podparcie prawego ramienia. Rozmieszczenie przycisków dobre. Sterowanie multimediami - jak to w Mazdzie, chwilę trzeba się przyzwyczajać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zauważalna różnica w temperaturze nawiewu po stronie kierowcy i pasażera (ogrzewanie z w zimie lepiej działa po stronie kierowcy)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca wystarczająca nawet dla wysokich osób (mam 183 cm), a za mną na pewno jest wystarczająca ilość dla podobnego wzrostu pasażera. Odległość pomiędzy pasażerami wystarczająca i zapewniająca wygodę przy podróżujących 4 osobach. Bagażnik jest pojemny, choć mógłby być nieco dłuższy.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Nawet przy prędkościach autostradowych da się spokojnie rozmawiać, a odgłosy nie męczą nawet po kilku godzinach jazdy. Dopiero powyżej 180 km (na niemieckiej autostradzie) robi się głośno, i pojawiają się bardzo wyraźne szumy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. Klasa niemal premium, przy niższych cenach. Bardzo dobre materiały wewnątrz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotny "check engine", ale znikał po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auta. Słaba skuteczność wycieraczek szyby przedniej od pierwszych dni - po wymianie nastąpiła znacząca poprawa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 II SUV