Mazdę używam od roku i jest to mój pierwszy Japoniec. Najwyższa wersja wyposażenia daje dużo satysfakcji. Ładnie spasowany środek choć to 6 letnie auto na dużych dziurach i pry temp. 0 st. plastiki już słychać jak skrzypią. Ogólnie kupił bym drugi raz
Wrażenia
5,0
Silnik
194 KM to optymalny zakres mocy. Ale i waga robi swoje i do tego AWD. Na światłach małe auta co mają po 160km cisną na równi ze mną dopiero pow. 160km/h jestem z przodu. Jak na poj. 2,5 wchodzi tam niecałe 4.5L warto pilnować poziomu oleju bo jest na styk w Diesl"u 1.8 wchodziło mi 4,8L
4,0
Skrzynia biegów
Olej wymieniony po 140 tys. - opiłków w skrzyni brak ale na zimno potrafi delikatnie szarpać pomiędzy 1-3 bieg wyższe zmienia gładko. Nie jest to szybka skrzynia ma chwile zawahania przy wyprzedzaniu - trzeba brać to pod uwagę.
5,0
Układ jezdny
dobrze się trzyma w zakrętach
4,0
Karoseria
Topowy Lakier Soul Red Crystal można zarysować paznokciem. Salonowy wygląda pięknie z ceramiką bajecznie ale po 4 latach i 100tys. słabo. Ten lakier może mieć tylko jedną polerkę w życiu. Może folia by ochroniła go na dłużej. Konserwacja podwozia to mus robiłem przy 140 tys. rozebrałem cały dół i nadkola tragedii nie było poszedł baranek na całość. W tylnych nadkolach zamiast osłony plastikowej jak z przodu jest jakaś mata materiałowa która jak nasiąknie wodą trzyma ją jak gąbka to się styka z blachą i jak to ma nie gnić?
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok kamerki 360 robią robotę chodź rozdzielczość mogła być lepsza
5,0
Ergonomia
wszystko ładnie pomyślane i spasowane
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
filtr kabinowy nowy węglowy ( OEM MAZADA) a i tak szyby w zimę potrafią na chwilę zaparować . Silnik szybko się grzeję to i w środku szybko jest ciepło
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta ok. Kierowca do 180cm ma wygodnie i za nim pasażer też nie ma kolan na uszach. Bagażnik mimo iż ma sporo litów to idą one w wysokość a nie pow. podłogi i robi się średni.
2,0
Wyciszenie
Moim zdaniem słabe jak na tą klasę auta . A do tego rocznik 2019 miał problemy z świszczącymi uszczelkami pow. 150km/h można to naprawić w serwisie winna jest źle zamontowana jaka guma -
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dostępne oryginały i zamiennik
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Świszczące uszczelki pow. 150km/h - da mnie to wada fabryczna powinna Mazda zrobić akcję serwisową
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW
[l/100km]