Szukaj

Informacje o Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Mazda CX-5 korzysta ze sprawdzonych, niezwykle udanych  jednostek napędowych oraz konstrukcji podwozia (technologie SKYACTIV) znanej z obecnej generacji modelu. Wprowadzając modyfikacje w tych obszarach, konstruktorzy Mazdy skupili się na poprawie dynamiki i reakcji samochodu oraz na wypracowaniu jeszcze wyższej wydajności paliwowej. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym oraz licznymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa jazdy (np. systemem G-Vectoring Control), układ napędowy i podwozie nowej Mazdy CX-5 sprawiają, że samochód prowadzi się niezwykle przewidywalnie i perfekcyjnie reaguje na komendy kierowcy, tym samym potęgując poczucie Jinba-Ittai u wszystkich osób na pokładzie.

czytaj więcej
Powagosław

Mazda korzysta ze sprawdzonej recepty na sukces, przygotowując model, który prócz wielu praktycznych zalet, jest też kapitalnie wystylizowany. W efekcie CX 5 jest kolejnym samochodem japońskiej marki, do którego musi równać konkurencja.

~Powagosław
Luzacjusz

Najładniejszy SUV na rynku? Prezentuje się bardzo dobrze, nie ma co zaprzeczać. Ale widać też, że Mazda zaczyna odcinać kupony od pomysłu na design swoich modeli. Cztery lata temu to byłaby bomba. Teraz? CX 5 jest po prostu jednym z kilku udanych wyborów w swojej klasie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 194 KM (143 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 258 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,1 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 89 x 100 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny i-ELOOP
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Ergonomia

Wybrane oceny

3,8
~Adamo
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 od ponad roku. Obsługa samochodu częściej rozczarowuje niż zachwyca. Jeśli ktoś przesiadł się z samochodu z turbiną na silnik wolnossący może mieć traumatyczne wspomnienia z eksploatacji CX-5. 2500 cm3 i 194 KM mocy w ogóle nie przekłada się na osiągi. Samochód w czasie przyspieszania wyje, mnóstwo pali a przyrost prędkości jest znikomy. Strasznie irytująca jest obsługa wbudowanego radia gdzie ekran dotykowy po ruszeniu auta przestaje być dotykowy w trosce o bezpieczeństwo, korzystanie z Android Car (samo jego uruchomienie) jest na tyle zagmatwane że prędzej odechce się z niego korzystać, otwieranie bagażnika z przycisku również skomplikowano do granic możliwości. Aktywny tempomat w moim przypadku zachowuje się jak jakieś prototypowe rozwiązanie a nie dopracowany system - podczas wyprzedzania lewym pasem dużych aut na autostradzie radar "kątem oka" widzi auta jadące prawym pasem i zwalnia !!! zmniejszenie zasięgu radaru do minimum nic nie daje - i nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Jadąc na aktywnym tempomacie po dwóch, trzech minutach radar przestaje "obserwować" drogę przed sobą, samochód przyspiesza pomimo tego że przede mną jedzie inny samochód i cudem uniknąłem kolizji z powodu "inteligentnych systemów Mazdy ". Silnik i skrzynia biegów zachowują się jak u konkurencji, natomiast skuteczność hamowania w porównaniu do innych eksploatowanych przeze mnie aut jest znacznie znacznie gorsza. Największym plusem jest jej wygląd zewnętrzny. Generalnie auto można porównać do ładnej blondynki która wyglądem imponuje ale już tym co ma w sobie rozczarowuje.
4,8
~jarecki_68
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Cztery lata jazdy Mazdą 6 w automacie spowodowały, że wybór nowego, podwyższonego samochodu, do którego będzie łatwo wsiadać i przyjemnie jeździć mógł być tylko jeden - Mazda Cx-5. Auto jest bardzo dobrze zaprojektowane i solidnie wykonane. Nie ma w nim zbędnej mnogości wszelakich ekranów i paneli dotykowych, za którymi nie przepadam. Wszystko jest klasyczne, stonowane, bardzo dobrej jakości i miłe w dotyku. Czuć że jest to produkt wysokiej klasy w pełnym tego słowa znaczeniu. Bardzo duża liczba systemów wspomagających jazdę jest dobrze przemyślana, działa bez zarzutu i nie jest "nachalnie" interweniująca. Skrzynia biegów, w porównaniu z Mazdą 6, działa szybciej, choć nadal jest to klasyczny automat. Jak ktoś chce zawsze może przejść w tryb ręczny i kręcić sobie silnik według swojego uznania. Nie do tego jednak jest to auto, choć jak na samochód tego typu jest bardzo żwawe i świetnie się prowadzi. samochodem nie buja i bardzo pewnie pokonuje się nawet ostre zakręty. Silnik 2,5 ma zapas mocy i momentu obrotowego. Dla mnie to jedyna odpowiednia jednostka do tego samochodu. Wygląd zewnętrzny nadal prezentuje się bardzo atrakcyjnie, czego dowodem jest ostatni FL, który zmienił tylko nieco zderzaki, grill, światła i wzory felg.
4,2
~Maciej
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Gdyby nie parę braków i uchybień byłoby super. Minusy: - wolna skrzynia biegów - efekt potęguje brak łopatek przy kierownicy - trzeba się posiłkować lewarkiem a to jest uciążliwe, - fatalny lakier - odpryski robią się od samego patrzenia. Miesięcznie kilkanaście nowych i to nie tylko z przodu auta czy na masce, - dziwne sterowanie multimediami - przełączasz stację radiową i nawet nie wiesz na co przełączyłeś, brak informacji zwrotnej na ekranie, - same multimedia trącą myszką - niskiej jakości obraz z kamery cofania, - słaby ekran multimediów, - krótkie siedziska z przodu - do tego siedzi się jak na taborecie, - długi czas nagrzewania wnętrza w temp poniżej zera. Plusy: - spalanie, - dopracowany start/stop, - prowadzenie, - wygląd, - hałas zewnętrzny na niskim poziomie, - potencjalna niezawodność Mimo wielu zalet i ich przewagi nad wadami nie kupiłbym ponownie w tym wydaniu. Po poprawkach i przeniesieniu systemu multimedialnego z CX30 - być może tak. Ale przydałaby się wersja hybrydowa.
Åšrednie spalanie dla Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Po pierwszych 7000 km średnie spalanie wyszło równo 9l/100km (pewnie jeszcze się docierał I trzeba było się przyzwyczaić do auta). Teraz po mieście przy świadomej lecz nie koniecznie monotonnie wolnej jeździe można zejść do 8,5l/100km. Najniższe spalanie 6,2l/100km osiągnąłem na 70km-owej trasie bez większego ruchu (10% miasto, 90% obszar niezabudowany). Należy pamiętać, że jak chce się gnać autostradą 170km/h i być pierwszy na światłach to 10l łyknie ;) Dodatkowo spalanie jest mniejsze na jesień czy wiosnę w mieście o przynajmniej 0,5l/100km ze względu na iStop z superkondensatorem, który gasi silnik na praktycznie cały czas stania na światłach.
8,8
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Średnie zużycie paliwa na poziomie 9,2-9,3 - 50% drogi szybkiego ruchu 140 na tempomacie/ 50% miasto. Jeżeli ktoś planuje użytkować tylko w mieście wielkości Wrocławia, poranne i popołudniowe korki 11-12 l. Najniższa jaka uzyskałem to 6,2! na tempomacie z Kudowy do Wrocławia - cała droga bez wyprzedzania do max 95km/h.
7,1
Mazda CX-5 II
SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
trasa Warszawa-Nałęczów noga za nogą, w tym 30 km po drodze szybkiego ruchu z prędkością 130 km/h średnie spalanie 7,3 l/100. Z powrotem, bez trasy szybkiego ruchu ale dynamiczniej, z wyprzedzaniem - średnie spalanie 7,4

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 21
P2662
  • Mazda CX-5 II
  • silnik
  • 140 tys. km
W aucie pojawią się i znika kontrolka kontroli silnika. Kod błędu to P2662. Gdy kontrolka się zapali auto włącza tryb awaryjny i nie rozpędzi się powyżej 100kmh, nie ma mocy. Na trasie400 km wypluło cały płyń z chłodnicy do zbiorniczka. Prawdopodobnie w chłodnicy zbierają się spaliny. Mechanik nie ma pojęcia czy to uszczelka pod głowicą czy klapka za 1 turbina, czy sensor po prostu. Jesteśmy na urlopie i nie pasuje nam tygodniowa naprawa. Auto to mazda cx5 silnik 2.2 Rocznik 2014, dwie turbiny, diesel.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Skrzynia biegów
  • Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021
  • inne
  • usterka fabryczna
Samochód (Mazda CX-5, prod.2019, przypłynął do Polski w styczniu 2020) prosto z dostawy, jeszcze nie sprzedany a podczas demonstracji przed sprzedażnej 6 bieg nie wchodzi na pozycję. Podobno poprawili i coś tam poregulowali. Mam mieć wizytę, że wszystko OK. Jestem zawiedziony. Samochód prosto z fabryki i od razu do mechanika na naprawę. Propozycje dostarczenia nowego bez wad to jak kamień w wodę. Bierz chłopie co masz a jak nie to zaliczka przepada a potem stały klient serwisu. Kuriozum na moją uwagę, że 6 się nie zazębia to pierwszy komentarz kierownika serwisu "to tak ma być". Zapewne odbiorę samochód ale jestem na starcie zwiedzony. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd. MB
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Stuki zawieszenia/układu hamulcowego
  • Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 17 tys. km
Witam serdecznie, W moim modelu od ok. 8000 km przebiegu występuje pewna irytująca usterka zawieszenia lub układu hamulcowego (w ASO sprawdzili luzy w układzie zawieszenia i podobno żadnych auto nie posiada) . W pewnych sytuacjach , nie zawsze, występują stuki metaliczno/ głuche z każdego koła zależnie którym np. zjeżdżam z krawężnika lub progu (najczęściej w tej sytuacji występują) . Niestety nie udało mi się wywołać tego w czasie jazdy z serwisantem. Czy komuś taki objaw jeszcze występuje? Dodatkowo nadmienię, że mam niesamowicie złe wrażenia z jazdy autem odnośnie sztywności zawieszenia, niestety nie jest ono dla kręgosłupa przyjemne i każdą nawet najmniejszą rzecz na drodze się czuje..
Problem rozwiÄ…zany
11 komentarzy
Mazda CX-5 II SUV