Pierwsze reakcje odbierając auto są wyjątkowe - wygląd zewnętrzny, design wnętrza, wszystko przemyślane, duża moc silnika, dźwięk silnika i praca wydechu. Wszystko szlag trafia jak po przejechaniu 150 km w nowym aucie wyskakuje awaria systemu SCR i AdBlue z konieczną wizytą w serwisie. Nawet najlepszym może zdarzyć się taka rzecz, ale marka, które chce być premium, nie może mieć takiego serwisu. Pierwszą dobę zabrało autoryzowanemu serwisowi uzyskanie zgody Mazda Polska na pokrycie kosztów, w drugiej dobie serwis ustalał co jest przyczyną usterki - mnie jako użytkownika nawet nie poinformowali coś jest problemem i kiedy naprawią. Zaczął się weekend wielkanocny, a ja ani auta ani informacji co z naprawą.
Jeżeli w nowiutkim aucie takie rzeczy się zdarzają to mam duży strach wyjeżdżając poza miasto.
Wrażenia
2,0
Silnik
Gdyby nie awaryjny system SCR byłoby lepiej (wg informacji w serwisie jest to duża przypadłość Mazdy CX60 z silnikiem diesla)
3,0
Skrzynia biegów
Brak płynności przy redukcji - odczuwalne szarpnięcia
5,0
Układ jezdny
Dla mnie ok
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, natomiast należy przywyknąć do bardzo długiej maski z przodu - początek auta jest dużo dalej niż się wydaje
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być - przemyślane bardzo fajnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, natomiast z tyłu wygodnie mogą mieć tylko dzieci (jeżeli chodzi o przestrzeń na nogi)
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie na rzetelną ocenę
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
System SCR który okazuje się częstym problemem w tym modelu, a wymusza wizytę w serwisie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW
[l/100km]