Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

allmaniac1@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-3 1.8 V6 24V 136KM 100kW 1991-2000 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort podróżowania oraz reakcje innych na ten samochód
5,0
Całokształt
Mazda mx-3 to przede wszystkim samochód z charakterem, ponadczasowy, oryginalny, stosunkowo rzadko spotykany przez co wyróżniający się z tłumu.Zadbany, na ładnych felgach wygląda dużo młodziej i podoba się innym. Silnik v6 dostarcza dużo frajdy z jazdy, świetnie brzmi, ma niezłe osiągi, jest elastyczny i potrafi zostawić w tyle sporo ciekawych ścigantów. Wygodnie się tym jeździ, nie jest zbyt twardy (mowa o serii). Minusem mx-3 z v6 jest wysokie spalanie, słabe hamulce, mało miejsca z tyłu. Ale bagażnik jest całkiem pojemny i dobrze opracowany, na pewno lepszy niż chociażby w hondzie prelude. Ogólnie jest to super auto i na pewno warte swojej ceny, szczególnie, że teraz mx-3 jest już tanie i przez to staje się atrakcyjnym sportowym japończykiem. W mojej opinii wygląda ładniej jak np. tigra,puma, hyundai coupe, ford probe. Mx-3 wygląda przy nich zgrabnie i ze stylem i jest bardziej niezawodna. v6 więcej pali, ale to normalne. Konkurują z mazdą mx-3 honda prelude, mitsubishi eclipse i toyota celica, ale te same roczniki tych aut są znacznie droższe od mx-3, więc lepszy będzie wybór mazdy. Ocynkowana nie posiada ani grama rdzy nawet po 14 latach, jest niezawodna, bezawaryjna i żwawa (1100 kg wagi) - szczególnie na trasie. Zadbany egzemplarz nie jest drogi w utrzymaniu, jedynie paliwo do v6 kosztuje oraz ceny niektórych części są dosyć drogie. Oszczędnym polecam silnik 1.6, a szukającym wrażeń na pewno v6 - nie jest jakoś bardzo drogie w utrzymaniu. Ogólnie polecam tego japończyka, jest to bardzo fajne, interesujące, sportowe auto, które zapewni dużo przyjemności z jego użytkowania. Wahającym się między efką ba lub efką bg a mx-3 polecam zdecydowanie mx-3 (o ile nie przeszkadza wam to, że jest mniejszy). Ma więcej sportowego charakteru i jest mniej spotykany na drogach. Mechanicy radzą sobie bez problemu z tym silnikiem, jest stosunkowo prosty w obsłudze. Za takie pieniądze polecam zdecydowanie zakup mx-3
Wrażenia
5,0
Silnik
kultura pracy super. Silnik bardzo elastyczny. Na trasie można na 5 biegu całkiem bezpiecznie wyprzedzać, a 3 bieg wrzucony przy 90 km/h sprawia, że mało które auto za nim nadąża, tiry bardzo szybko się wyprzedza. Nie ma wysiłku przy wyprzedzaniu. 1 i 2 bieg przyzwoicie, trochę długi skok przy zmianie biegów. Moc przyzwoita jak na tą masę auta, elastyczny, na 5 biegu można jechać 40 km/h. Osiągi zadowalające (po 14 latach ubyło kilka koni, ale 9s do setki i 210 v-max wciąż nie jest najgorsze). Wyraźnie szybszy od mojej poprzedniej efki bg - szczególnie na trasie mx-3 jest bardzo żwawa.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok. Czasami wsteczny nie wchodzi oraz 2 bieg wchodzi czasami gorzej niż reszta - podobno to normalne w mx-3
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze się prowadzi, w zakrętach super, przyklejony do drogi, na sportowo. Całkiem komfortowy, nie wybija zębów, zawieszenie nie jest utwardzone. Opony 15 i jazda jest przyjemna.
Komfort
4,0
Widoczność
Na początku utrudniona (przesiadka z większego auta), ale z czasem można się przyzwyczaić i nie ma problemów. Nisko się siedzi - do przodu widoczność super, na boki też. Utrudniona z tyłu (spojler i mała szyba). Martwe pola przez szerokie słupki - trzeba uważać przy włączaniu się do ruchu. Można szybko nauczyć się korzystać z lusterek bocznych. Ogólnie można wyczuć to auto - kwestia czasu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie trzeba nigdzie daleko sięgać. Rozmieszczenie ok. Przełączniki intuicyjne, podłokietnik wygodny i przydatny. Ciekawa deska rozdzielcza po liftingu, fajne okrągłe wloty powietrza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód jest mały - szybko się nagrzewa i szybko schładza. Czasami paruje za szybko szyba. Duży Minus za brak automatycznego wyłączania ogrzewania tylnej szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa przestrzeń dla sportowego coupe - z przodu super, bardzo wygodnie. Fotele świetnie trzymają na boki i są komfortowe (plecy nie bolą po całym dniu jeżdżenia, a mam 185 cm wzrostu.) Regulacja foteli w porządku. Z tyłu jest ciasno, ale nie tragicznie jak mogłoby się wydawać. Osoby do 170 cm siedzą całkiem wygodnie, wyższe mają ugięte głowy i męczą się. Miejsca mało z tyłu, ale tragicznie nie jest.
4,0
Wyciszenie
do 120 km/h ok, powyżej jest głośno. Generalnie dźwięk v6 to poezja, wszyscy uwielbiają go słuchać. Super brzmi na wyższych obrotach. Radio jest momentami zbędne, bo aż chce się posłuchać v6.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
największy minus v6. Pali sporo. Na trasie ok 8 litrów bez częstego zmieniania biegów (jazda 120-140 km/h). Przy redukcji biegów i zabawie wychodzi ponad 9. W mieście na krótkich odcinkach (nie rozgrzany), przy spokojnej jeździe 12. Na długich odcinkach mniej. Przy ostrzejszej 13-15. W zimie nawet 17 potrafi spalić (przy szaleństwie oczywiście). Cykl mieszany ok. 10 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
mx-3 jest już niedrogie. Stosunkowo do ceny zakupu to jest to super auto. Trzeba tylko cierpliwie szukać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się trafiło na przyzwoity egzemplarz to jest prawie bezawaryjny. Drobiazgi - 2 razy termostat (nie kupować podrób), klocki,przeguby, wąż od chłodnicy, rura dolotu, żarówki wewnątrz. Silnik super, oleju nie bierze. jak na v6 to jestem zadowolony.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory brak - przejechałem 17 tys km dopiero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 V6 24V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3