Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

Kamil J., 4 lata temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Internet mówi prawdę. Auto jest dokładnie takie jak je opisują. Tanie w utrzymaniu, maksymalnie niepraktyczne, dające frajdę z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma świetną kulturę pracy, niezawodny, zrywny, o miłym dla ucha dźwięku. Jedynym minusem jest dość spore spalanie jak na jednostkę o tej pojemności, ale pamiętajmy że to jednostka napędowa technologicznie z lat 80tych!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to poezja, drążek malutki, każde wbicie biegu jest wyraźnie zaznaczone. Bardzo krótkie przełożenia, powyżej 100 km/h jedziemy znacznie ponad 3000 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Moja opinia nie będzie się niczym różnić od innych. Tylny napęd, zrywne auto, szybka reakcja na dodanie gazu.
3,0
Karoseria
Oryginalny lakier wygląda ładnie po latach, ale auto ma wadę konstrukcyjną, polegającą na korozji nadkoli oraz przed wszystkim przednich fragmentów podłużnic, które w każdym z tych pojazdów po kilkunastu latach należy wymienić i wspawać nowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Bez dachu - rewelacja, z dachem materiałowym - słabo, co logiczne. Nie warto wtedy podjeżdżać zbyt blisko sygnalizatora... nie zobaczymy kiedy światło zmieni się na zielone.
5,0
Ergonomia
W tak małym pojeździe wygospodarowano sporo miejsca na drobiazgi i bagażnik ma sensowny rozmiar.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje jak piec, na zimnym ustawieniu - też grzeje, ale taka już budowa pojazdu z silnikiem wciśniętym do tyłu. Nawet most grzeje od spodu. Jazda w ciepłe dni z dachem w wersji bez klimatyzacji odpada całkiem. Nie da się po prostu wytrzymać, otwarcie okiem powoduje huragan w środku.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest mała i taka ma być w założeniach tego pojazdu, zero kompromisów i za to MX-5 jest tak kochana.
2,0
Wyciszenie
W aucie jest głośno, niezależnie czy z dachem czy bez.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest tańsze w utrzymaniu niż typowy Passat czy Audi A4. W mojej przez cały rok wymieniłem wyłącznik rozrusznika wart 50 złotych. Najwięcej wydamy na paliwo i ubezpieczenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę jaką obecnie mają mx-5 nb (2019) nie uzyskamy auta dającego tyle wolności i frajdy o porównywalnym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W mojej przez cały rok wymieniłem wyłącznik rozrusznika wart 50 złotych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doszło do żadnej poważnej awarii dotąd, ale podłużnice musiałem wymienić na nowe ze względu na rdzę (1400 zł)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 II