Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Carisma Sedan

Mareczek, 20 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 120 tys. km
Mitsubishi Carisma Sedan 1.6 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Do tego samochodu konieczny jest silnik DID 115 KM (to dCi Renault ale skrzynia Volvo) albo co najmniej 1.8GDI (plus koniecznie benzyna 98). Wtedy samochód będzie mógł żwawo się poruszać. Zatarcia silnika nie uważałbym za minus samochodu, a raczej serwisu. Mitsubishi (poza Eclipse i GT3000) w ogóle nie kradną. Przymierzam się do zmiany samochodu i nowa carisma jest jedną z rozpatrywanych możliwości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 90 KM (to starsza wersja silnika) świetnie - prównywalnie np. z Cariną 1.6 107 KM. Ale silnik jest wyraźnie za mały do tego samochodu. Bez jazdy na niskich biegach nie ma mowy o dobrym przyspieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka: na 2 biegu max 80, na 3 120. Chodzi nieźle jeśli pilnuje się regularnej (co 40-50 kkm) wymiany tulejek (kilkadziesiąt złotych)
5,0
Układ jezdny
Dla mnie świetny, bo minimalnie za twardy. Jeśli ktoś jeździł francuzem to będzie narzekał. Ale na zakrętach rewelacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu średnio, ale idzie się przyzwyczaić. Trochę szerokie przednie słupki, ale w innych samochodach bywa gorzej.
4,0
Ergonomia
Brak wzdłużnej regulacji kierownicy trochę utrudnia usadzenie się. Kierownica nieco za duża. Dostęp do całego sterowania bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli jest mokro to bez klimy nie ma mowy o niezaparowanych tylnych szybach. Przód bez problemu. Grzeje świetnie i szybko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę średnią to niewiele, ale to przecież samochód z 1995 roku. Z przodu miejsca wystarcza, ale jak jedzie dwóch normalnie zbudowanych facetów, to czuje się to. Z tyłu gorzej, ale bez tragedii.
3,0
Wyciszenie
Silnik głosny dopiero powyżej 4000. Poskrzypujące zawieszenie (głównie na mokro) wymaga smarowania co jakiś czas. Plastiki skrzypiały przez pierwsze 50000 km a potem przestały.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie 100-110 (nie licząc wyprzedzania) poniżej 6 litrów nawet z klimą. Autostrada (140-150 z klimą) to 8 litrów. Maksimum to miasto w silny mróz albo latem z klimą cały czas plus ciężka noga: 10 litrów
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wyposażony 115 KM common rail sporo poniżej 80000zł, to niezła propozycja, a 1.8 GDI za 65000 zł jeszcze lepsza.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W czasie gwarancji DUŻO dupereli: przełacznik kiernunków, wielokrotnie alarm (niefirmowy choć autoryzowany), wspomniane poskrzypywania. Okazjonalne problemy z wolnymi obrotami - serwisy nie dają sobie z tym rady.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarcie silnika, ale przy dużym współudziale ASO.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Carisma Sedan