Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Pajero II Standard

Bolo, 13 lat temu
Silnik 2.5 TD GL 99KM 73kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Pajero II Standard 2.5 TD GL 99KM 73kW 1991-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zero rdzy.
5,0
Całokształt
Jestem w pełni zadowolony z Pajero. Jedyne co bym wolał to ten wyższy piąty bieg i dlatego trochę żałuję że nie kupiłem Pajero Sport, podobno lepiej chodzą na asfalcie, a z kolei na to co potrzebuję w teren (dojazd do posesji) powinien też dać radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi jak należy, pali bez problemu nawet w silne mrozy. Nie bierze oleju. Rozpędza te 2 tony bez problemu, czuć kopa, szczególnie przy 4x4. Po włączaniu reduktora nie ma problemu z podjazdami.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to typowy japoniec. Siermiężnia, za to niezawodna. Jedynie ten piąty bieg, niewiele wyższy od 4ki i przez to w trasie nie da się pojechać więcej i trudno trzymać auto na niższych obrotach. Max 100km/h aby było komfortowo.
5,0
Układ jezdny
Trakcja jak dla mnie idealna. Trzyma się drogi, czy to asfalt, czy to szuter lub śnieg. Pochłania nasze dziurawe drogi. W terenie to raczej nim nie bywam. Dojazd do posesji mam przez rzekę, którą brodzi bez problemu. W zimie kry łamie jak lodołamacz, dużo lepiej jak lżejszy model mojej żony.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i wszystko widać. W moim modelu są jeszcze dwa fotele w trzecim rzędzie i one ograniczają widoczność przez szyby boczne. Lusterka jak w tirze.
4,0
Ergonomia
Kilka rzeczy bym przerobił. Ale to indywidualne preferencje. Do przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas mrozów auto zagrzane w kilka minut, za to chłodzi tak że nie trzeba klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygoda i przestrzeń. Absolutnie nie siedzi się upakowanym, pasażerów w tylnych rzędach praktycznie nie czuć. Miejsca na nogi kumpli dryblasów ponoć wystarczająco, nigdy nie miałem okazji jechać z tyłu, zresztą jako pasażer z przodu też nie. Bagażnik wielki. Wszystkie toboły, wózek dziecka, sanki, podobnie jak narty czy inny sprzęt. Jedyne ograniczenie w moim egzemplarzu to dodatkowe fotele, ale nie chce mi się ich wymontowywać.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, choć gdyby ten 5ty bieg był w stanie utrzymać niższe obroty w okolicy 100km/h, to nawet nie potrzebne lepsze wyciszenie. Powyżej 100km/h niestety hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu spore zaskoczenie. Jak na samochód o tej masie to pali wyjątkowo mało. Domyślam się że w dużej mierze to zasługa egzemplarza i innym już pali więcej. W zimie, cykl mieszany (nie miałem okazji pojechać nim w trasę na cały bak) pali średni 10-11L, przy 4x4. Przy samej tylnej osi jest litr mniej. Staram się nie przekraczać 3.5tyś obrotów ze względu na hałas silnika, ale znowu do "ekonomistów" nie należę i jak mam ochotę wcisnąć gaz to tak robię.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem tanio to nie mam co narzekać. Ceny eksploatacyjne, no cóż, taki wóz. Nie mam z tym problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, poza żarówką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło i zawieszenie. Się zużyło, więc raczej nie usterka, a normalka. Ceny części nie przyprawiają o palpitację serca. Wymiana płynów to coś nowego dla mnie, jeśli chodzi o samochód (poza olejem) i tu ok. 1000zł musiałem wydać. Jak dla mnie auto pancernik, o ile się szanuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD GL 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Pajero II Standard