Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Pathfinder III Terenowy

Michał, 10 lat temu
Silnik 2.5dCi 171KM 126kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5dCi 171KM 126kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : korodujące seryjne tarcze
Inne : dobrej jakości płyn do spryskiwaczy inaczej zapchają się
5,0
Całokształt
patrząc na moją sytuację: dziecko, fotelik, wyjazdy na wakacje i do teściów 50km w jedną stronę, górzysty teren. Ten samochód to jest to czego szukałem
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na masę pojazdu daje radę aczkolwiek mógłby mieć wyższy moment i moc. Przełożyłoby się to pozytywnie na spalanie. Właściwy olej i spokój na lata. Ogólnie bezawaryjny. Mam DPF ale jak na razie nie daje on o sobie znać.
4,0
Skrzynia biegów
Lubi utrzymywać wysokie obroty pojazdu. Nadbieg przy 100km/h daje niecałe 2tys obrotów. Biegi zmienia bez zauważalnej różnicy. Trzeba pilnować się przy zmianach pomiędzy D-N-R, ponieważ lubi szarpnąć gdy nie zdąży wysprzęglić a kierowca zmieni przełożenie z D na R i odwrotnie.
5,0
Układ jezdny
Na dobrych oponach klei się do drogi. Trzeba uważać na wąskich zakrętach bo wysoko ułożony środek ciężkości daje o sobie znać. Prawidłowe i jednakowe ciśnienie w oponach daje o sobie znać w trakcie jazdy. Skrzynia rozdzielcza przełącza napędy idealnie. Tryb Auto pracuje niezauważalnie, reduktor uruchamia się płynnie bez szarpnięć. Zawieszenie reaguje na wszystkie dziury i nierówności, idealne do przejazdów kolejowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu widać wszystko super, tył już gorzej ale po kilkuset kilometrach idzie się przyzwyczaić. Słupek pomiędzy szybą tylnych drzwi a szybą bagażnika jest szeroki przez to trzeba uważać na lewoskrętach. Lusterka boczne szerokie co daje duże pole widzenia na boki niwelując martwą strefę. Lusterko wsteczne podobnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dostęp do panela klimatyzacji i przełączników nie wymaga zbytniego wychylania się, podobnie z obsługą radia. Podłokietnik kierowcy bardzo pojemny posiada gniazdo zasilania więc można telefon ładować. Dodatkowe dwa gniazda zasilania obok lewarka skrzyni umożliwia podłączenie nie tylko jednego odbiornika. Wadą jest roleta bagażnika, nie jest zwijana i nie przewidziano na nią miejsca do schowania więc należy się zastanowić czy po drodze nie zabierzemy dodatkowych pasażerów. Na plus jest to że może robić za półkę na drobne przedmioty i ubrania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi jak należy, grzeje szybko i skutecznie. Na plus trzecia strefa klimatyzacji dla pasażerów na tylnej kanapie. Regulacja jest zauważalna więc kierowca może cieszyć się przyjemnym chłodem kiedy z tyłu włączone jest ogrzewanie. Na plus zasługuje system podgrzewania silnika na postoju oraz webasto (akurat w moim egzemplarzu)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma bardzo dużą swobodę regulacji swojego fotela. Miejsca na nogi jest sporo, polecam dla osób wożących dzieci w fotelikach. Trzeci rząd siedzeń nie grzeszy miejscem ale na krótkich odcinkach nie jest źle i 180cm człowiek spokojnie przeżyje te warunki. Niestety drugi rząd nie ma możliwości regulacji odległości więc przestrzeni na nogi dla trzeciego rzędu nie powiększymy
4,0
Wyciszenie
Silnik lubi być głośny zaraz po odpaleniu co wynika z sprzęgła wisko zamontowanego na wentylatorze chłodnicy. Po chwili mruczy przyjemnie. Wewnątrz cisza nawet przy prędkościach w okolihach 140km.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Regularna wymiana płynów i elementów zużywających się i można zapomnieć o awaryjności. Dysze spryskiwaczy szyby przedniej lubią się zapychać ale to też zależy od tego co się do zbiornika wlewa. Spalanie przy tej masie jest bardzo dobre i nie można narzekać. Ten komfort przy jego możliwościach musi być okupionym odpowiednim spalaniem
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie stuka i nie puka. Mechanizmy pracują bardzo dobrze i cicho
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak, aczkolwiek seryjne tarcze do wymiany przy 60tyś km. Proponuję zainwestować w EBC SUV 6000.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5dCi 171KM 126kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Pathfinder III Terenowy