Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera III Sedan

chthp, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 38 tys. km
Nissan Primera III Sedan 2.0 i 16V 140KM 103kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód mi się podoba (prócz tarcia plastików i uszczelek w drzwiach). Lubię nim jeździć, dobrze się go prowadzi. Z różnych przyczyn byłem w kilku niebezpiecznych sytuacjach i w każdym przypadku samochód zachował się wzorowo. Obniżam ocenę do 4, gdyż klasa samochodu wymaga tego, by producent nie oszczędzał na tworzywach sztucznych we wnętrzu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam "ciężką nogę" i mam manię trzymania silnika w okolicy 3tyś. obrotów, więc jak potrzeba "wdepnąć", to nie mam najmniejszego problemu. Jak trzeba, to i zmiana z 2 na 3 bieg kończy się piskiem opon. Powyżej 140km/h zaczyna być dość słyszalny - całe szczęście, że barwa dźwięku jest dla mnie akceptowalna.
5,0
Skrzynia biegów
Właściwie nie mam problemów i zarzutów - że biegi wchodzą precyzyjnie z delikatnym "puknięciem"
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest za twarde ani zbyt miękkie. Kiedyś kilkoma różnymi samochodami "szaleliśmy" po mocno pokręconym torze kartingowym. Powyżej 80 km/h włączał się ESP (dla porównania Mondeo - 70 km/h, Passat - lepiej pominąć milczeniem...). Na złej nawierzchni jest zbyt głośne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów. Wysoko siedzę (tak lubię) więc przód widzę nie gorzej, niż w innych samochodach. Tył - kamera jest rewelacyjna. Na początku musiałem trochę pobawić się jaskością i kontrastem, by ją dobrze ustawić (ustawiałem nocą na włożonym wstecznym biegu) i od tego momentu mi służy. Nie pamiętam już cofania z odwracaniem się do tyłu - teraz tylko kamera i lusterka (czasami ze stresem dla stojących za mną...).
5,0
Ergonomia
Jestem technokratą, więc wielofunkcyjny komputer pokładowy z dużym kolorowym wyświetlaczem mi wyjątkowo odpowiada. Obsługa jest bardzo prosta i wygodna. Co do reszty - brak zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się nagrzewa lub schładza. Klimatyzacja świetnie osusza szyby i powietrze we wnętrzu. Pochwała za osobny przycisk nawiewu na przednią szybę - gdy jest zaparowana, osusza ją w kilka sekund, a zimą odmraża szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa jak na tą klasę samochodu. Choć tył - 3 osoby się zmieszczą, ale komfort mają tylko 2.
3,0
Wyciszenie
Jednym z argumentów "za" przy kupnie Nissana Primery była sylwetka. ie jest ona zbyt areodynamiczna i przy szybkiej jeździe to słychać. Ale to "koszt" decyzji. Negatywnie odbieram i oceniam 3 elementy: [1] zbyt głośną pracę uszczelek w drzwiach - solidne spryskanie sprayem Shell do uszczelek pomaga na jakieś 3 mieś. czasu, ale nie likwiduje problemu; [2] twarde plastiki we wnętrzu zbyt często głośno pracują, skrzypią - są bardzo podatne na zmiany temperatury, dodatkowo są źle spasowane i mam wrażenie, że na połączeniach między nimi nie ma pasków materiału w dotyku przypominającego zamsz, który zapobiega zgrzytowi przy pracy tworzyw (patrz np. Laguna, Passat...) [3] głośna praca zawieszenia na nierównościach - np. jazda po "kocich łbach" przyprawić może o ból głowy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jaka pojemność silnika i styl jazdy, takie zużycie paliwa... Jakbym chciał jeździć oszczędnie, to pewnie musiałbym na nowo uczyć się jeździć, a i mniejszy silnik by się przydał.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nissan Primera Tekna 2.0 z ESP itd., a więc drogo - choć porównując do innych samochodów podobnej klasy i wyposażenia to i cena jest podobna. Usterki i rozmaite defekty są wszędzie. Wśród znajomych i tak sporadycznie bywam w serwisie (przeglądy, wymiana katalizatora...) - więc uważam, że jest dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące plastiki - wiele razy zgłaszane, wiele razy robione (tak twierdził serwis), a efekt żaden.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dość wcześnie spalił mi się katalizator - serwis bez zbędnych dyskusji, ale po konsultacji z Nissanem, wymienił go na nowy. Okazuje się, że takie przypadki się zdarzały, ale tylko w konkretnym modelu samochodu (silnik i wyposażenie).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera III Sedan