Witam jestem posiadaczem od nowości primery p 12 z 2003r z silnikiem 1,9 dci.Auto ma już przejechane ponad 220000km tak więc jest to już sporo i dlatego też poczułem się upoważniony do wyrażenia swojej opinii na temat tego modelu.Auto jest duże rodzinne,przestronne(więcej miejsca niż w s80 sedan), a z silnikiem typu dci dość ekonomiczne.Od początku posiadania autko dało mi wiele radości z jazdy i ogólnie z użytkowania.Niestety nic nie trwa wiecznie i samochód po przejechaniu 150000 a było to już sporo po gwarancji zaczął się niestety psuć po kolei.Nie mówię tu tylko o za słabym zawieszeniu jak na polskie drogi które rutynowo trzeba wymieniać co duży przegaląd czyli co 30000km.a koszt dużego przeglądu w ASO po takim przebiegu to ok.3000zl.Problemy z autem zaczeły się odkąd ni z tego ni z owego padł rozrusznik a potem zaczelo sie na dobre mniej wiecej co 2 -3miesiące jakas poważniejsza awaria.Póżniej było to całe kompletne sprzęgło (brak zamiennika koła dwumasowego koszt 4000zl)
z wysprzęglikiem,tarczą i robocizną-9000zl
Następnymi awariami jakie przytafily mi się jeszcze w 2007 były: wymiana mechanizmu biegów oraz układu wspomagania.Mogę tylko powiedzieć ,że od kwietnia2007 do grudnia 2007 auto wraz z przeglądami i usuwnaniu drobnych usterek kosztowało mnie ok 15000zl przy czym jego wartoć jest ogólnie szacowana na 30000zl.
Teraz mamy już początek 2008 r.i nie wiadomo czy nie trzeba będzie wymieniać alternatora a wczoraj zaswiecila mi się kontrolka od diagnostyki silnika tak wiec po weekendzie odrazu musze go diagnozować.Ktoś powie ,że auto ma już duży przebieg i częsci się zużywają ok ale dla przykladu powiem iż w drugim moim aucie skoda oktawia 1,9tdi 90kw pomimo przebiegu 265000km takie rzeczy się nie działy i nie ma nawet porównania pod tym względem.Teraz niestety mam poważny dylemat ponieważ ciężko będzie mi się rozstać z tym autem ale jak widać jest to nieuchronne.Trochę śmieszne są dla mnie opinie w stylu przejechalem już 50000km auto jest super polecam bo ma kamerę cofania??Zobaczymy co napisze za rok jak mu przy 100000km turbina uszkodzi silnik bo znam i takie przypadki.Ktoś dobrze napisał ,że japończyki składane w Europie są gorsze od europejczyków bo to niestety prawda.A szkoda bo gdyby nie francuskie podzespoły i montowanie w Holandii ten model byłby naprawdę godny polecenia jeśli chodzi o relację ceny do wyposażenia typu:6xairbag,xenony,pełna elektryka,lusterko samoprzyciemniajace sie wewnątrz,centralny kolorowy duży wyswietlacz komptera.w cenie 30000-40000 za rok 2003
pozdrawiam
Wrażenia
3,0
Silnik
elastyczność w normie chociaż w silnikach typu tdi zdecydowanie lepsza
4,0
Skrzynia biegów
za krótka 2
4,0
Układ jezdny
za słabe zawieszenie na polskie drogi
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra przestrzenna przednia szyba
5,0
Ergonomia
erononomia bez zarzutów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
więcej niż w volvo s 80 (sprawadzone!)
2,0
Wyciszenie
z tym gorzej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na tą wielkość i masę samochodu to jest ok
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kosztowny serwis ASO maly wybór zamienników
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera III Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2007