Szukaj

Informacje o Nissan Primera III Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowaÅ‚a w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistycznÄ… rewolucjÄ™, kompletnie zmieniajÄ…c jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III byÅ‚a pierwszÄ…, którÄ… chwalono za efektowny wyglÄ…d nadwozia. Auto wyjÄ…tkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~semtex
Nissan Primera III
Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW
No cóż zrobiłem tym autem bardzo dużo km , do 150.000 było nawet OK ale potem to istny koszmar. Po pierwsze auto głośno chodzi - nie mam tu na myśli silnika tylko szum powietrza oraz dzwięk z kół. Z tyłu szumi jak w pociągu niezależnie od opon któe zresztą bardzo szybko ząbkują. Serwis pozostawiam bez komentarza - drogo i beznadziejnie taka niestety jest moja opinia. Największe problemy miałem z silnikiem , zaczeło się od stukania przy 150.000 km >>> na dodatek 36 km po przeglądzie. Okazało się iż korbowód się sam odkręcił i porysował wał - naprawa kosztowała 9.000 bo serwis stwierdził ze tak się zdaża. Po następnych 15.000 km zrobiło się to samo z tym ze na innym cylindrze. Szkoda gadać następne 5.000 bo częsciowo zaliczyli to jako naprawę gwarancyjną. Kazali wymienić dodatkowo turbinę która po regeneracji piszczała przez 10.000 km i w końcu się rozwaliła - przypadek znany silnik się sam rozpędza bo pali olej z turbiny nawet jak wyciągnie się kluczyk. Na szczęscie udało mi się od razu wrzucić bieg i zahamować co prawdopodobnie uratowało silnik przed zatarciem lub razwaleniem się. Dodam tylko iż wyjącą jak w iveco turbiną byłem wcześniej 3 razy w serwisie gdzie usłyszałem że tak ma być !!!!!!. Panowie i Panie uważajcie gdzie serwisujecie auto bo nie dość ze kasują krocie to efekt jest taki jak widać.
3,5
~ppr@autograf.pl
Nissan Primera III
Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW
Witam jestem posiadaczem od nowości primery p 12 z 2003r z silnikiem 1,9 dci.Auto ma już przejechane ponad 220000km tak więc jest to już sporo i dlatego też poczułem się upoważniony do wyrażenia swojej opinii na temat tego modelu.Auto jest duże rodzinne,przestronne(więcej miejsca niż w s80 sedan), a z silnikiem typu dci dość ekonomiczne.Od początku posiadania autko dało mi wiele radości z jazdy i ogólnie z użytkowania.Niestety nic nie trwa wiecznie i samochód po przejechaniu 150000 a było to już sporo po gwarancji zaczął się niestety psuć po kolei.Nie mówię tu tylko o za słabym zawieszeniu jak na polskie drogi które rutynowo trzeba wymieniać co duży przegaląd czyli co 30000km.a koszt dużego przeglądu w ASO po takim przebiegu to ok.3000zl.Problemy z autem zaczeły się odkąd ni z tego ni z owego padł rozrusznik a potem zaczelo sie na dobre mniej wiecej co 2 -3miesiące jakas poważniejsza awaria.Póżniej było to całe kompletne sprzęgło (brak zamiennika koła dwumasowego koszt 4000zl) z wysprzęglikiem,tarczą i robocizną-9000zl Następnymi awariami jakie przytafily mi się jeszcze w 2007 były: wymiana mechanizmu biegów oraz układu wspomagania.Mogę tylko powiedzieć ,że od kwietnia2007 do grudnia 2007 auto wraz z przeglądami i usuwnaniu drobnych usterek kosztowało mnie ok 15000zl przy czym jego wartoć jest ogólnie szacowana na 30000zl. Teraz mamy już początek 2008 r.i nie wiadomo czy nie trzeba będzie wymieniać alternatora a wczoraj zaswiecila mi się kontrolka od diagnostyki silnika tak wiec po weekendzie odrazu musze go diagnozować.Ktoś powie ,że auto ma już duży przebieg i częsci się zużywają ok ale dla przykladu powiem iż w drugim moim aucie skoda oktawia 1,9tdi 90kw pomimo przebiegu 265000km takie rzeczy się nie działy i nie ma nawet porównania pod tym względem.Teraz niestety mam poważny dylemat ponieważ ciężko będzie mi się rozstać z tym autem ale jak widać jest to nieuchronne.Trochę śmieszne są dla mnie opinie w stylu przejechalem już 50000km auto jest super polecam bo ma kamerę cofania??Zobaczymy co napisze za rok jak mu przy 100000km turbina uszkodzi silnik bo znam i takie przypadki.Ktoś dobrze napisał ,że japończyki składane w Europie są gorsze od europejczyków bo to niestety prawda.A szkoda bo gdyby nie francuskie podzespoły i montowanie w Holandii ten model byłby naprawdę godny polecenia jeśli chodzi o relację ceny do wyposażenia typu:6xairbag,xenony,pełna elektryka,lusterko samoprzyciemniajace sie wewnątrz,centralny kolorowy duży wyswietlacz komptera.w cenie 30000-40000 za rok 2003 pozdrawiam
4,4
~piotrpaluch@onet.eu
Nissan Primera III
Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW
Bardzo dobry samochód rodzinny, pomimo że silnik 1.9 Dci jest francuski to nie miałem z nim żadnych problemów. Dobrze się prowadzi, bardo ładne i przestronne wnętrze. Robiąc okresowe przeglądy (niekoniecznie w ASO ) można długo jeżdzić tym samochodem.

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27
toporne sprzęgło
  • Nissan Primera III Kombi 2.2 DTI 126KM 93kW 2002-2007
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
odnosze wrażenie że sprzęgło dość topornie wchodzi,auto dobrze wysprzęgla,nie ciągnie,a mimo to pedał sprzęgła dość ciężko się wciska........ jest to jakaś oznaka zużycia czy to po prostu urok tego silnika (odnoszę się do innych marek aut które miałem już w posiadaniu)
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
dławienie sie auta, brak mocy
  • Nissan Primera III Kombi 2.2 DTI 126KM 93kW 2002-2007
  • ukÅ‚ad wtryskowy
dlawienie sie auta przy jednoczesnym spadku mocy, wyglądało to tak jakby ktos nagle zamykal doplyw paliwa, samochod lekko przychamowywal po czym przy zmniejszeniu mocy jechał dalej. prawdopodobnie w wersji 1 turbina naprawa nie przyniosla zadowalajacego rezultatu, wymiana turbosprężarki, po przejechanych 2000 km objawy pojawily sie ponownie. Obecnie jest szukana przyczyna awarii.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
pali sie czerwona kontrolka check engine
  • Nissan Primera III Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2007
  • silnik
pali sie czerwona kontrolka check engine i autko przechodzi w tryp awaryjny Na komputerze pojawil sie blad nr. 37 co oznacza zawodnienie filtra paliwa Na komputerze pojawil sie blad nr. 37 co oznacza zawodnienie filtra paliwa.Filtr wymienilem.Kontrolka nie zgasla.I bledu nie idzie skasowac.Rozkladam rece.CZy ktos sie spotkal z takim przypadkiem?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Nissan Primera III Sedan