Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera III Sedan

djhr, 17 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Primera III Sedan 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W wersji od II polowy 2004 (po liftingu)Bardzo dobry samochód. poprzedni miał niedoróbki, i paskudny wygląd w środku. teraz to zmieniono rewelacyjnie. Świetnie się prowadzi, jazda to prawdziwa przyjemność. Kupiłem to auto po przetestowaniu kilku innych konkurencyjnych marek. W tej cenie nie znalazłem nic lepszego. REWELACJA!
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu supermiłe zaskoczenie. Francuski diesel (renault) jest rewelacyjnym wyborem do tego samochodu. Silnik pracuje bardzo kulturalnie, jest szalenie elastyczny, płynnie przyspiesza i jak na diesla jest niezwykle cichy. (cichszy od VW) Na autostradzie jak i w mieście optymalny. 120KM to wystarczająco do przyjemnej jazdy, bez stresu. W mieście super dynamika.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj reweacja - biegi wchodzą płynnie, bardzo precyzyjnie, niemalże same wskakują na swoje miejsce. Bardzo precyzyjny układ (niższe modele nissana to porażka pod tym względem - w almerze to jak mop w wiadrze)
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjnie zestrojony. Mam na myśli wersję NEW - po liftingu (II połowa 2004r) Nie za twardy (wyeliminowano tą przesadną sztywność z pierwszej wersji 2002-2004). Na zakrętach tryma idealnie, na nierównościach nie buja, no ale z dziurami to chyba żadne auto sobie już nie radzi, więc tu nie komentuję...
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, nie mam zastrzeżeń. Lusterka z pozoru małe, ale w praktyce okazuje się że są ok. cofanie - lusterka + kamera i nie ma potrzeby się nawet odwracać. bardzo precyyjne parkowanie tyłem. Jazda do przodu też ok, pieszych na przejściach widać bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Są tacy co mówią że okropnie. (obsługa komputera) BZDURA! Też tak myślałem jak wsiadłem pierwszy raz. Jednak po kilku minutach człowiek zostaje olśniony tym co nissan zaproponował i rozumie że to jest PROSTE JAK BUDOWA CEPA! wszystko jest na swoim miejscu, nie za daleko, nie za blisko. Intuicyjnie się obsuguje zarówno manetki jak i konsolę centralną. O obsłudze ogrzewania napiszę poniżej...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic jest ok, ale nie jest idealny. ( w mooocny upał trwa jakieś 5 minut zanim zrobi się chłodno, w zimie długo się nagrzewa - ale to zrozumiałe - do diesel) Sterowanie ogrzewaniem super rozwiązane - jedno naciśnięcie gałki temperatury przenosi Cię do menu ogrzewania. i tu każdy przycisk na panelu ma swoją rolę. Bardzo łatwo się reguluje każdy parametr bez odrywania wzroku od drogi. A sama regulacja temperatury to jedna gałka. Prościej sięnie da.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, bardzo przyjemnie, regulowany fotel w # płaszczyznach zapewnia otymalną pozycję dla każdego. dużo miejsca, wskaźniki daleko od oczu, świetna sprawa. Siedzenia wygodne. tyłu różwnież dużo miejsca. NIe porównujemy rzecz jasna z SUV-ami ani Van-ami. W swojej kategorii jest doskonała.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej (na autostradzie) DO 100 km/h jest cichutko, potem robi się głośniej. Powyżej 140 już jest dość głośno. Samo wyciszenie silnika jest ok, nie przenosi wibracji - jak na diesla BARDZO CICHO. (Ciszej niż VW)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od stylu jazdy. Generalnie jest bardzo ekonomiczny. W mieście 6. w korkach i przy częstym ruszaniu ze świateł do 7. Trasa 4,5-6. Autostrada - do 120 km/h - 5,5 powyżej 120-130 km/h już widać różnicę - 6 litrów i więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
JAk na razie nie zamieniłbym za nic innego w tej klasie cenowej. Kupiłem z wyboru, bogata wersja ACENTA. MA wszystko i jeszcze troche - prawie jak najwyższa -TEKNA, poza zmieniarką na 6 CD i skorzanymi fotelami (i tak wolę welur) Wyposażenie jest BARDZO BOGATE - niczego tu nie brakuje. Xenony, sensory deszczu, 6 poduszek, welur, skórzana kierownica, dobre audio, wysoki komfort i dobry motor. Za te pieniądze można kupić jedynie GOŁĄ wersję samochodów podobnej klasy innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżęrok, nic się nie zepsuło. Oby tak dalej. Nic nie skrzypi, nie denerwuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Wszystko ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27

Nissan Primera III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera III Sedan