Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail II

Paweł, 14 lat temu
Silnik 2.0 dCi 173KM 127kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan X-Trail II 2.0 dCi 173KM 127kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Drobiazg - usterka została usunięta w czasie rutynowego przeglądu w ASO.
5,0
Całokształt
Bardzo ciekawy samochód w przyzwoitej cenie.Stylistyka nadwozia nie przypomina raczej nadmuchanego, wysokiego kombi, bliżej jej do typowej terenówki (ale o tym tyle bo o gustach się nie dyskutuje).Świetny silnik układ napędowy i zawieszenie w miarę przestronne nadwozie z ogromnym bagażnikiem przydatnym zwłaszcza w czasie wakacyjnych wyjazdów.Ergonomia moim zdaniem bez zarzutu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny,cichy,elastyczny,ekonomiczny silnik, który doskonale radzi sobie z masą samoczodu.Oczywiście jak każdy nowoczesny diesel ma turbodziurę ale przy stałym utrzymywaniu go na odpowiednich obrotach nie powoduje trudności w dynamicznej jeździe.Co ważne silnik generuje małe wibracje. Średnie spalenie nie przekracza w moim aucie 7,4 l/100 km.Minimalne jakie udało mi się uzyskać to 6,8 l/100 km a maksymalne 9,0 l/100 km.Ale informuję nie mam \"ciężkiej\" nogi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna spisuje się dobrze,krótki lewarek, ładnie obszyty skórą z krótkim skokiem, biegi wchodzą łatwo, niestety czasem haczy trójka.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie stanowi dobry kompromis między komfortem a stabilnością w czasie jazdy. Dobre tłumienie nierówności, układ jezdny pracuje cicho. Oczywiście nie jest to samochód sportowy więc podczas szybkiego pokonywania zakrętów pojawiają się przechyły nadwozia.Układ kierowniczy daje poczucie dobrej kontroli nad samochodem, wspomaganie kierownicy działa bez zarzutu.Bardzo dobry system napędu 4x4, pozwale bezpiecznie prowadzić samochód zarówno na mokrej(zwłaszcza w koleinach) jak i zaśnieżonej nawierzchni.Nie jest to oczywiście typowe auto terenowe ale nie zatrzyma go byle błoto lub zaspa.Niestety zimą trzeba zastosować typowe zimowe ogumienie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra, w czasie cofania przeszkadzają szerokie tylne słupki, dlatego też polecam wyposażenie samochodu w czujniki cofania, niewiele kosztują a bardzo się przydają.
4,0
Ergonomia
Ergonomia w zasadzie bez większych zastrzeżeń, wszystko w zasięgu ręki,czytelne wskaźniki bardzo dobra, miła w dotyku wielofunkcyjna kierownica, wszystko ładnie podświetlone, doskonale widoczne w nocy. Klasyczne pokrętła do sterowania układm nawiewu i klimatyzacji, brak udziwnień w stylu pokręteł służących do sterowania wieloma funkcjami. Zdecydowanie przydałby się prostszy system składania oparć tylnej kanapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, dobrze chłodzi latem, grzeje jak trzeba zimą. Zdecydowany plus za obecne nawiewy dla pasażerów tylnych siedzeń oraz chłodzone lub podgrzewane(w zależności od uruchomionej funkcji) uchwyty na napoje oraz schowek w konsoli centralnej. Przy włączonej klimatyzacji nawet w wilgotny dzień nie występuje problem zaparowanych szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze, dużo miejsca na nogi i nad głową nawet dla wysokich osób pomimo zamontowanego szyberdachu, fotele są wygodne, dobre trzymanie boczne, przydałyby się trochę dłuższe siedziska foteli. Z tyłu jest gorzej. Jeżeli na tylnej kanapie podróżują osoby do 170 cm będzie im wygodnie, dla wyższych niestety brakuje miejsca na nogi szczególnie na wysokiści kolan. Plus za regulowane pochylenie kanapy, zdecydowany minus za brak możliwości jej wzdłużnego przesuwania.
5,0
Wyciszenie
W pierwszym momencie po uruchomieniu zimnego silnika słychać charakterystyczny klekot diesla ale już po kilku minutach ustaje.Rozgrzany silnik zarówno w czasie jazdy w mieście jak i podczas szybkiej jazdy poza miastem jest cichy. Do uszu jadących nie dociera także nadmierny hałas powietrza opływającego nadwozie. Jedynie w wietrzne dni po przekroczeniu prędkości 130 km/h słychać szum powietrza opływającego relingi dachowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na tak duży i dość ciężki samochód na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny przeglądów w ASO - no cóż mogę wypowiedzieć się tylko co do pierwszego po 20.000 tyś.km , nie był wysoki jak na samochód z silnikiem diesla i filtrem cząstek stałych, zobaczę jak będzie dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry.Samochód jest wygodny, bezpieczny, dynamiczny i niezawodny a jego koszty eksploatacji bardzo przyzwoite.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No cóż jestem nieco zawiedziony tym, że zostałem zaproszony na przegląd do ASO Nissana w związku z akcją serwisową.Dotychczas samochody wyprodukowane w Japonii słynęły ze swej niezawodności.Globalizacja i kryzys niestety dotknęły chyba także ten kraj. Jedyna problem poza w/w akcją serwisową dotyczył parującego światła cofania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.Samochód jak na razie spisuje się bardzo dobrze.Mam nadzieję, że będzie tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 173KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan X-Trail II

Liczba wpisów: 3

Nissan X-Trail II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan X-Trail II