Samochód jest świetny, dynamiczny, wygodny, wszechstronny i funkcjonalny. Nie boi się terenu a w trasie spisuje się znakomicie. Zrobiliśmy wraz z Rodziną (5 osób) trasę do Grecji na tzw. strzała i mimo problemów z kręgosłupem podróż przebiegła bez problemowo. Świetne wyciszenie, wykończenie naturalną skórą robią wspaniałe wrażenie. Powtarzam to każdemu ale nie mogłem lepiej wybrać podczas decyzji niż właśnie w ten sposób. Stosunek ceny do komfortu, jakości oraz proponowanego wyposażenia jest tu na najwyższym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo 3 cylindrów pod maską nie można narzekać gdyż pełnią one rolę agregaty prądotwórczego. Dzięki dobremu wyciszeniu nie hałas nie przeszkadza w trasie i jest słabo słyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Auto nie posiada skrzyni a jedynie silniki elektryczne, które świetnie sprawują się na drodze jak i w terenie. Moment dostępny od samego początku więc odczucia z jazdy są doskonałe. Przypomina to delikatnie jazdę samochodem elektrycznym. Nie spotkałem takiego systemu w żadnym innym samochodzie. Polecam to rozwiązanie.
5,0
Układ jezdny
Podobnie jak napisałem wyżej. Mogę śmiało powiedzieć, że układ jezdny jest tu jednym z najlepszych rzeczy. Może mógłbym przyczepić się do tego iż samochód w zakrętach odrobinę za mocno się przechyla ale byłoby to doszukiwanie się na siłę wad. Polecam.
5,0
Karoseria
Brak zastrzeżeń, przetestowany w mroźnych warunkach (-13) oraz w Greckim słońcu (+31), piachy nie zrobiły wrażenia na lakierze. Zauważyłem jednak iż przy temperaturze -8 miałem problem z otwarciem prawych tylnich drzwi ( otworzyły się jakieś 10 cm i napotkałem opór). Nie wiem co się wydarzyło. Samochód się rozgrzał problem ustąpił i się nie powtórzył.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Przeszklenia są duże, lusterka boczne również. Lusterko wsteczne wystarczające. System kamer 360 zwiększa widoczność umożliwiając bardzo precyzyjne poruszanie się w wąskich miejscach. Ponad to praktycznym rozwiązaniem jest panoramiczny dach. Podczas mocniejszego podjechania do świateł możemy wygodnie obserwować sygnalizator bez konieczności schylania się.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić w tym zakresie. Może nie jest to zbyt obszerna opinia ale najbardziej poprawną jakiej można udzielić. Samochód pod każdym kątem zrobił na mnie piorunujące wrażenie mimo, iż wcześniej nie byłem fanem marki a trafiłem na niego przypadkiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana przednia i tylna szyba, bardzo dobra klimatyzacja. Szybko radzi sobie z zaparowaną szyba ale również i z temperatura wewnątrz auta. Mimo panoramicznego dachu bez problemu dawała sobie radę w upalnym słońcu Grecji. Ponad to podgrzewanie foteli w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń jak i koła kierownicy-super. Brakuje mi jedynie wentylowanych siedzeń - niestety nie na możliwości dokupić w żadnej opcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powtórzę się ale w 5 osób bez problemu spakowaliśmy się na 2-tygodniowa podróż do Grecji. Najmłodsze Dziecko 2 lata co wiązało się z dużymi bagażami (foteliki, wózek). W podróży byliśmy bez dodatkowych boxow dachowych więc oceniam na duży plus. Idealny dla dużej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie auta zarówno pasywne - podwójne szyby, wysłony drzwi, wyciszenie silnika. Jak i aktywne, które jak się okazało działa bardzo dobrze. Nie można narzekać. Jest to najlepiej wyciszony samochód jaki miałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są w racjonalnej cenie jak za samochód o takim standardzie. Przeglądy co 15000 km przechodzą bez problemu. Wymiana olejów, filtrów. Dzięki rekuperacji, która w samochodzie jest naprawdę mocna możemy mieć pewność iż klocki oraz tarcze wystarcza na długi czas. Co do spalania: trasa Polsja- Grecja średnie spalanie 6,6 l/100 km. Latem po mieście 2,9. Zima po mieście 5,6. Zima w trasie 9,1. Jestem zadowolony
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mogłem naprawdę lepiej wybrać. Odwiedziłem przed wyborem X-traila 5 salonów. Nissan nawet nie był na mojej liście jednak fart chciał, iż w jednym z wyborów był salon łączony. Zobaczyłem wsiadłem i zdecydowałem. Najlepszy z całej piątki a drugi pod względem ceny. (Od najtańszej strony). Mówimy tu o najwyższym wyposażeniu. Mega opcja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę narzekać. Podczas rocznej przygody nie miałem ani jednej nieprzyjemnej sytuacji. Mam nadzieję, że ten stan rzeczy się utrzyma. ( Przepraszam jak wspomniałem wcześniej miałem problem z otwarciem drzwi na mrozie) Aaa i po deszczu oraz myciu zdążą się problem z dotykowym zamykaniem auta. Otwiera bez problemu. Mi to nie przeszkadza
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych problemów i to chyba jedyne co mogę powiedzieć. Liczę na to, iż do końca wspólnych chwil będę mógł powiedzieć to samo. Bardzo dziękuję koncernowi za ten model. Pozdrawiam wszystkich chcących zakupić ten model jak i obecnych użytkowników.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
[l/100km]