Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 213 KM (157 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,0
~Krzysztof
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Po zgłaszanych od samego początku uwagach dotyczących głośnej pracy falownika (pisk) i twierdzeniu przez Nissana Polska że tak ma być, Xtrail padł, dokładnie generator epower. Samochód zatrzymał sie w górach we Włoszech, w lesie. Wiek auta 10 miesięcy. Samochód stoi w serwisie 20 dzień. Zero kontaktu ze strony Nissana. O wszystko trzeba się dopraszać, nie tylko o informacje ws statusu naprawy ale i inne rzeczy. Dla przykładu: po przejechaniu 16000 km blaszki przytrzymujące klocki hamulcowe przebiły klocki i zorały tarcze uszkadzając je mechanicznie. Nissan podkleił blaszki. Dopiero po moim piśmie ws wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków dokonał wymiany. Niestety po przejechaniu 2000 km dalej słychać tarcie podczas jazdy. Generalnie nie polecam a serwis i obsługa Nissana w Polsce jest na niskim poziomie.
4,6
~Trebor
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Niestety spalanie ma się nijak do informacji producenta i średnio w zimie po mieście to 10, 12 l/100km przez co psuje cały efekt tego samochodu. Moim zdaniem jest za słaba bateria i przez to samochód z napędem na 4 koła za szybko traci energię, do dwóch silników powinni dawać mocniejsze chociaż o 0,5kWh.
3,6
~Jakub
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
jeździ akceptowalnie ale spalanie makabryczne 12l/100km jakoś wykonania pozostawia też sporo do życzenia
Nissan X-Trail IV