Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail IV

Guru, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,86
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jeżdzi jak po sznurku.
Układ hamulcowy : Bardzo sprawne hamulce
5,0
Całokształt
Samochód super pod każdym względem. Duży w środku, bardzo dobre właściwości jezdne, także w lekkim terenie. Wystarczająca dynamika jazdy. Bardzo wygodny nawet dla dużego faceta. Sprawdza się w każdych warunkach, uwielbiam jeździć nim w trasy, nawet po kilku godzinach nie czuć zmęczenia. Na raz można przejąć 800km. Jedyne co.mi doskwiera to niepakowny bagażnik. Jes duży ale ciężko w niego zapakować 2 duże walizki. Pomaga co prawda możliwość przesunięcia tylnej kanapy. Kupił bym ten samochód jeszcze raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasami jak wyładuje się bateria potrafi trochę wyć. Nie mo to jednak wpływu na dynamikę. Myślę że oryginalna jednostka z Infinity - z jednym cylindrem więcej (w xtrailu odcięli 1) - miała być lepszą kulturę pracy. Co 2l to nie 1,5
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa jak w elektryku, działa bardzo dobrze. Jak na razie bez żadnych problemów. Dźwignia automatu dużą i w dobrym miejscu. Ergonomiczna w obsłudze.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie super, jak się wyczuję samochód jazda sprawia wiele przyjemności. Zarówno na autostradzie, mieście jak i na nieutwardzonych drogach. Może trochę zamało napędu na tył w niektórych sytuacjach. Ogólnie układ jezdny bardzo precyzyjny. Samochód mógłby mieć trochę większy prześwit. Napęd 4x4 rewelacja, szczególnie na śniegu.
5,0
Karoseria
Jak na japończyka lakier naprawdę bardzo dobry. Po 2 latach może z dwa mikro odpryski na masce od kamyczków. Martwi mnie tylko konstrukcja gniazda wycieraczki dostają się tam np. Igły z sosny i ciężko je usunąć, obawiam się że za kilka lat w tym miejscu możę pojawić się ognisko korozji. Lakier po latach niektóre ma oznak zużycia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku, słupki nie ograniczają widoczności. Kamera cofania w porządku, ma dobrą rozdzielczość i sporo ustawień. Systemy martwego pola działają. Duże lusterka są bardzo dobre, nie przekłamują odleglosci pojazdów. Lusterko środkowe też w porządku, chronione przed oslepieniem przez światła samody za nami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, fizyczną obsługa klimatyzacji i zmiana trybów jazdy. Info teiment czasem potrafi się zwiesić. Działa z android auto - po kablu i z Iphonem bezprzewodowo. Kierownica ma odpowiednią wielkość i zakres regulacji w dwóch płaszczyznach. Przyciski na kierownicy są ergonomiczne. Fotelę nie męczą nawet w długich podróżach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w Nissanie ;) Jeżeli jej nie rozgryziemy to albo zła temperatura, abo dmuch jak wściekła. Mój patent to tryb auto, albo ustawienie siły nawiewu max na 2, wtedy jest ok. Jak trzeba chłodzi i grzeję bardzo wydajnie. Wielki plus za ogrzewaną przednią szybę, fotela i kierownicę. Siatki ogrzewania przedniej szyby praktycznie nie widać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak i ztyłu bardzo dużo miejsca. Za kierownicą odnajdzię się drobna osoba jak i duży niedźwiedź. Fotele szerokie, sufit wysoko, dużo miejsca nad głowami. W środku szeroko, nikt nie trąca się łokciami. Konstrukcja przedniej szyby i kokpitu jeszcze wzmacnia poczucie przestrzeni. Tylnia kanapa posiada regulację odległości.
5,0
Wyciszenie
Po pierwszej jeżdzie nie wiedziałem czy ten samochód wogólę ma silnik. We wnętrzu bardzo cich. Przy prędkościach autostradowych można normalnie rozmawiać, be podnoszenia głosu. Komfort akustyczny bardzo wysoki. Jedyny mankament to wyjący czasem silnik podczas ładowania baterii. Ogólnie wyciszenie na piątkę z plusem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory nie generował żadnych dodatkowych kosztów. Wystarczy lać benzynę i tyle. Przeglądy w aso w akceptowalnych pieniądzach. Spalanie jest w 100% uzależniona od stylu jazdy. Przy spokojnej jedzie 6-7 litrów nie jest żadnym wyczynem, na autostradzie powyżej 140 lub przy wsciekaniu można przekroczyć 11. Jazda z prędkością 100-120 to ok. 8l Średnio wychodzi 8,5-9,1 l na 100 kilometrów. X-Traila trzeba wyczuć, najlepiej jak obciążenie baterii nie przekracza 20%, wtedy jeździmy naprawdę ekonomicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z pełną odpowiedzialnością napiszę, że moim zdaniem, za te pieniądze nie ma lepszego Suva z tym wyposażeniem, wielkością wnętrza, dynamiką jazdy i układem kierowania. Samochód oferuję praktycznie wszystkie pakiety bezpieczeństwa i udogodnienia. Wnętrze jest wykończone jak samochód klasy wyższej (a nawet i lepiej porównując z Q7 - twarde plastiki na desce).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nigdy mnie zawiódł. Z problemów: - skrzypiące blaszki hamulców - wymienione w ramach akcji serwisowej, dodatkowo na przeglądzie wymienili na własny koszt przednie tarcze i hamulce (tarcze porysowane przez blaszki), - zawieszające się kilka razy radio i nawigacja (obecnie dzieję się tak w praktycznie każdym nowym samochodzie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezawaryjny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan X-Trail IV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów