Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Wojtek, 11 lat temu
Silnik 1.7 DTI 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra G Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod głowicą.
4,0
Całokształt
Astra G z silnikiem 1.7 dti jest samochodem przeciętnym w pełni tego słowa znaczeniu. Nie jest to ani powód dumy, ani do wstydu. Nie wzbudza żadnych emocji zarówno pod względem stylistycznym jak i wrażeń z jazdy. Typowy wół, który przeniesie Cie z punktu A do punktu B za rozsądne pieniądze. Jak go sprzedasz nie będzie Ci przykro, ale też nigdy złego słowa na niego nie powiesz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po 210 tysiącach pracuje nieźle. Właściwie do 180 tysięcy nie działo się z nim nic. Później Z poważniejszych napraw to uszczelka pod głowicą przy 180 tysiącach i chłodnica oleju. Zaczynają pojawiać się też wycieki z okolicy pokrywy zaworów najprawdopodobniej przez przytkaną odmę. Silnik długo się grzeje i późno w stosunku do innych turbodiesli osiąga moment pozwalający na w miarę przyjemną jazdę ( powyżej 2200 obr/min, który kończy się przy około 3500 obr/min) Ten wąski przedział sprawia, że często trzeba zmieniać biegi, ale o tym niżej. Sprężarka oryginalna nie daje oznak zużycia póki co.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niestety tylko przeciętna. Często kłopoty z wbiciem 1-biegu. Poza tym przełożenia są nieco za długie, zmieniając bieg na wyższy przy 2500obr/min co jest standardem nawet dla benzyny a nie diesla, obroty spadają na 1600-1700, i auto nie ma wtedy mocy, co sprawia że czasem ciężko dobrać odpowiednie przełożenie dla danej prędkości
4,0
Układ jezdny
Typowy opel- sztywno, twardo mi to pasuje. Zawieszenie trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu z racji wysoko umieszczonej tylnej półki.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto długo łapie temperaturę w zimie po około 7-9 kilometrach. Zagrzać auto jeżdżąc po mieście w silne mrozy graniczy z cudem. Klimatyzacja wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy nie ma czego się przyczepić. Więcej miejsca niż w astrze h która też posiadam.
4,0
Wyciszenie
Silnik, gdy zimny trochę sobie klekocze później cichnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali mi 5 litrów +/- 0,5l na 100 kilometrów i to jest reguła niezależnie czy szybko, wolno miasto czy trasa (zwykle moja droga stanowi kombinację tych wariantów) Dodam że zawsze tankuje auto do pełna i wtedy obliczam spalanie po ilości przejechanych km. Przesiadłem się z dwulitrowej benzyny więc jak dla mnie bomba tam spalanie potrafiło wahać się między 7 a 14 litrów. Ceny części niskie, duża ilość zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Opłacalny zakup, auto przyzwoicie wykonane, nie rdzewieje mimo braku garażu i już sporego wieku (w przeciwieństwie do mojego poprzedniego forda)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie nie przypominam sobie, żeby coś się w nim zepsuło z drobnych rzeczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą i chłodniczka oleju, ale to podobno norma przy przebiegu w okolicy 200 tysięcy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 DTI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra G Hatchback