Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

r.sadowy@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : układ jezdny jest naprawdę doskonały
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Perforacja klapy bagażnika
Silnik : usterki kolektora pośredniego TWINPORT - duży koszt wymiany i samej części z uwagi na to że lement jest wraz z wtryskami
Układ elektryczny : problemy z napędem radia CD30 mp3 - siada mechanika włączania płyty CD radio samo się włącza kończy się rozładowaniem akumulatora
3,0
Całokształt
bezpieczny samochód ale silnik 1,6 TWINPORT to pomyłka, przy włączonej klimatyzacji zbiera się znacznie wolniej, dobrze trzyma się drogi przy sztywnym zawieszeniu czuć pewność z prowadzenia, bardzo dobrze trzyma się na łukach, podróżowanie nawet na bardzo długich odcinkach jest wygodne, z tyłu jest również dużo miejsca i wygodnie się podróżuje, łatwo wymienić żarówki mijania i postojowe bez angażowania w to ASO co jest obecnie mało spotykane, bardzo dobrze pracujący układ hamulcowy na przejechanie 50 tys. km wystarczyły klocki fabryczne, bez wymiany. Kiepskim rozwiązaniem jest włącznik kierunkowskazów który nie pozostaje w pozycji tylko powraca- dotykowy, może wprowadzić zamieszanie na drodze co może stworzyć realne niebezpieczeństwo w trakcie wyprzedzania omijania przy dużych prędkościach
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wszystko zależy na jakiej stacji zatankujemy, Shell vpower najlepszy , najekonomiczniejszy z ukoil, ale głośniejsze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy trochę dynamiczniejszej jeździe i korkach w W-wie nie da się zejść poniżej 9,0 l/100km, przeglądy w miarę tanie i idąć systemem przeglądów isoflex w/d wskazań komputera co 30 tys. km
3,0
Stosunek jakość/cena
wysokim poziom bezpieczeństwa biernego testy NCAP na 5 gwiazdek, ale to za mało żeby zapłacić duże pieniądze i w każdym roku odwiedzać serwis który jest drogi z uwagi na drogą robociznę, karoseria słaba jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie zepsuł mi się spowalniacz otwierania zapalniczki a wcześniej od nieużywania się zacinało otwieranie teraz otwiera się jak wystrzał z procy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji po przejechaniu 2500km wymiana końcówek drążków kierowniczych, po 50000 tys. km padł kolektor pośredni w tj. TWINPORT, koszt części która jest sprzedawana jako jeden element z nowymi wtryskami obecnie 2050 zł + ok. 260 zł koszt wymiany to jest tragedia można jeździć z tą usterką ale spalanie wzrasta o ok. 1 litr/100km, wielki problem jest również z radiem CD30 mp3, wyrabia się mechanika płyty CD- Blaupunkt, i radio samoistnie się zaczyna włączać - tak straciłem jeden akumulator, aby wykryć przyczynę trzeba podpiąć samochód pod komputer - diagnostyka w ASO 210 zł. + wymiana mechaniki 150zł. na JVC który jest dużo bardziej niezawodny w/d serwisu, no i oczywiście problem z perforacja klapy bagażnika pod po prawej stronie od uchwytu otwierania- oczywiście w ramach gwarancji jest to do zrobienia

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d