Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

Kowal, 12 lat temu
Silnik 2.0 OPC 240KM 177kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra H Hatchback 5d 2.0 OPC 240KM 177kW 2004-2013 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika tego auta powala. Zresztą....po co innego kupować OPC?
5,0
Całokształt
Ogólnie ekstra auto - oryginalne przykuwa uwagę osób na ulicy. Niebieski lakier jest na prawdę charakterystyczny. Bardzo wiele przyjemności z jazdy. Nie jest to natomiast wygodna limuzyna na dłuższe podróże i do codziennych zmagań w wielkim mieście. Auto należy traktować okazyjnie - może służyć za jedyne auto w domu, o ile ktoś albo: - mało jeździ - lubi odwiedzać stację benzynową parę razy w tygodniu :) Chociaż tak jak pisałem - moim zdaniem i tak jak na te osiągi spalanie jest bardzo przyzwoite. No i oczywiście ma się na nie wpływ !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest zdecydowanie najlepszym atutem tego samochodu. Ze względu na małą pojemność (2.0) przy opanowanej jeździe nie spala wiele. Jeżeli natomiast przestaje nas interesować spalanie a chcemy poszaleć - wystarczy przekroczyć 5600 obrotów przy których załącza się turbosprężarka. Oczywiście wtedy cżłowiek zaczyna się zastawiać czy aby nie ma dziury w baku...ale to na prawdę nie ma znaczenia dla osób, które chcą się pobawić :)
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia - dodatkowo 6 biegów. Rzadko zostawiam samochód na zimnie, a bywa że skrzynia ciut przymarza - troszkę opornie chodzi przez pierwsze parę minut. We wcześniejszym aucie samochód ciągle stał na zimnie a nie było takiego problemu. W lato - bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
Samochód ma mega twarde zawieszenie. Można by nim testować drogi. Czuć każdy dołek - na dodatek przy opcji sport - staje się jeszcze twardszy. W OPC sport jest w standardzie, ale przy dłuższym używaniu zaczyna boleć tyłek :) Nie jest to natomiast limuzyna, tylko sportowe auto - dlatego jeżeli chodzi o trzymanie się drogi - super !! Nie ma opcji aby wypaść z zakrętu nawet przy 140-160 km/h.
Komfort
2,0
Widoczność
To jest niestety wada - mam 195 wzrostu. Samochód ma bardzo obniżoną przednią szybę - oczywiście do dachu pozostaje parę ładnych cm. Natomiast przez mocno aerodynamiczną linię - dla wyższych osób widoczność może być problemem. Po prostu nieraz jest niewygodnie. Mówię tu oczywiście o widoczności na boki. Jeżeli chodzi o tył - tragedia. Po 2 miesiącach założyłem kamerę i czujniki cofania. Z tyłu jest malutkie okienku przez które mało co widać.
4,0
Ergonomia
Ogólnie jak na 240 km - jest bardzo dobrze. Nie dam maksymalnej oceny bo jednak 12 litrów w mieście to nie mało - ale przy takiej mocy jest pewna sterowność spalaniem. Ma się na prawdę na to wpływ - z ciężką nogą trzeba mieć ciężki portfel :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok - nie ma co narzekać. Samochód szybko łapie temperaturę. Jedynie dosyć duszno może być osobą z tyłu. Nie polecam wozić osób z klaustrofobią.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I dochodzimy do kontrowersyjnego momentu: - z przodu daje 5 - z tyłu daje 3 Ogólnie tylna kanapa nie jest jedynie na bagaż. Może tam na prawdę ktoś jechać. Oczywiście po przejechaniu 400 km osoba z tyłu zacznie odczuwać mocny dyskomfort. Na krótsze dystanse - jak najbardziej znośnie. Z przodu natomiast - bardzo wygodne auto. Kubełkowe skórzane fotele są ekstra wyprofilowane.
3,0
Wyciszenie
Samochód ma dodatkowe tłumienie, ale przy wyższych obrotach mało co słychać prócz dźwięku silnika...pytanie czy na pewno chcemy słyszeć coś prócz tego?? :)))))))))
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu, że to OPC - części nie są standardowe. Trzeba je wcześniej zamawiać i troszkę kosztują. Na szczęście samochód często się nie psuje, więc o ile trzyma się terminów przeglądów wszystko jest ok. Jeżeli chodzi o paliwo - na większe miasta do codziennej jazdy odradzam. Ja traktuje to auto okazyjnie. Jak ktoś chce nim pokonywać 100 km dziennie - musi się liczyć, że w 1000 zł na paliwo się nie zamknie nigdy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód niestety jest drogi - nowy model kosztuje ok. 100 000 zł. Jak na ten pułap - zdecydowane przegięcie. Model raczej zrobiony na flagowy niż do użytku. Do wykonania wewnątrz ciężko się przyczepić, ale cena końcowa i tak jest zdecydowanie za wysoka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały rok - jak na razie odpadła mi tylko szybka z bocznego lusterka - koszt 60 zł (bo podgrzewane). Tak prócz tego - absolutnie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem ani jednej. Grunt by pilnować płynów i na czas wykonywać wszystkie przeglądy. Uwaga na klocki - chwila zaniedbania i szybko można rozwalić całe tarcze, które nie należą do najtańszych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 OPC 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d