Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Hatchback 5d

gomez, 6 lat temu
Silnik 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra H Hatchback 5d 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Po tylu latach tylko jedno ognisko rdzy. BTW, spalanie średnie powyżej podane przy bardzo dynamicznej jezdzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : drobne acz uciążliwe
Inne : matowiejące klosze reflektorów
4,0
Całokształt
Autko daje bardzo dużą frajdę z jazdy, komfortu tu brak, jako że bardzo sztywne. Bdb blachy i dobra niezawodność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najsłabsza wersja 2l, nie wysilona, ale aż dziw jak to autko jezdzi. Być może to udany egzemplarz, na hamowni po 12 latach pomiar pokazał 178KM/ 170 fabrycznych 8-)
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie zestopniowana, 6-cio biegowa, czasem problemy ze wrzuceniem 1, poza tym biegi wchodzą gładziutko. Wraz z silnikiem czynią auto małym potworem.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, po włączeniu trybu SPORT - bardzo sztywne, da się wyczuć nawet złotówkę najechaną na gładkim asfalcie. Amortyzatory z systemem IDS+ nie wymieniane od nowości - wciąż mają się dobrze. Nawet na autostradzie czy ekspresówce czuć każdą nierówność. Z komfortem nie ma nic wspólnego jednak auto jedzie jak po szynach.
Komfort
3,0
Widoczność
W zasadzie po 5 latach użytkowania, dalej ciężko wyczuć odległości z przodu/tyłu. Poza tym przedni lewy słupek dużo zasłania i się trzeba wychylać przy ostrzejszych zakrętach.
4,0
Ergonomia
Jak na auto w tej klasie całkiem niezle, choć doskwiera brak wskaznika temperatury chłodziwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima choć manualna robi swoją robotę, silnik szybko się nagrzewa więc i ogrzewanie bdb, ponadto podgrzewane fotele i co ciekawe nagrzewnica w benzyniaku do odmrażania przedniej szyby zaczyna ją odmrażać po ok. minucie po odpaleniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bdb jak na niewielkie auto na 174cm wzrostu. Z tyłu nie wiem bo nie jeżdzę.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h badzo bobrze, można swobodnie rozmawiać, powyżej zaczyna być słyszalny szum powietrza od lusterek, powyżej 160 jest już dosyć uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może pali nie mało no ale ta frajda z jazdy musi się z czegoś brać. Użytkując tego typu autko nie można patrzeć na spalanie. Podwyższone pobieranie oleju jakiś 1l na 2000-3000km ale to taka uroda turbobenzyniaków chyba. Przez 5 lat wymieniłem 2 żarówki, biksenon skrętny bezobsługowy/bezawaryjny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto - znakomite osiągi i frajda z jazdy, na prawdę na trasie można mierzyć się z "mocarzami" :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne problemy z elektryką
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja turbiny po zakupie i 5 lat spokoju jak dotąd. Do tego CIM (wada fabryczna), klimatyzacja, uszczelka pod głowicą i tarcza sprzęgła ale to i tak chyba niewiele jak na tak stare auto (2004) i bardzo dynamiczną jazdę - nigdy go nie oszczędzałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Hatchback 5d