Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

Andrzej B., 10 lat temu
Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo małej pojemności skokowej silnik 1,3 D jest bardzo \"odporny\" na obciążenie. Bez problemów podróżowałem z pełnym załadunkiem kombi, 4 osobami i 3 rowerami na dachu.Przy wyższych obrotach (powyżej 3 000 obr/min) ma charakterystykę silnika benzynowego, czytaj - zachęca do kręcenia. Jedyna zauważalna wada, to mała moc przy ruszaniu małymi prędkościami obrotowymi (rzędu 1-1,5 tys obr/min z włączoną klimą),poza tym - silnik rewelacja - średnie zużycie paliwa (trasa/miast 70/30 z przebiegu 130 tys km - 5,4 l/100 km (rzeczywiste, nie z komputera. W tej chwili silnik ma 161 000 km, olej od wymiany do wymiany, zużycie paliwa z trasy na odcinku rzędu 500 km ok. 4,3 l/100 km przy prędkościach do 130 km/h i rozsądnej jeździe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Niewielka nieszczelność układu chłodzenia - konieczność uzupełnania płynu chłodzącego w ilości ok. 1 L na 5 tys. km
Inne : Nie mam naprawdę o czym pisać, innych usterek brak
5,0
Całokształt
Kupiłem to auto w autoryzowanym serwisie Opla jako dwuletnie używane.Było to auto służbowe gościa od reklamacji. Tak, jak napisałem w poszczególnych działach auto służy mi bardzo dobrze od maja 2010 roku, przy użytkowaniu rzędu 40 tys km na rok. Mimo, ze ma już 161 000 km trudno wyczuć, że ma już trochę przejechane. Żadnych oznak przebiegu ani w odczuciach subiektywnych (na słuch, odczuwanie przyspieszenia, etc) ani w mierzalnych jak choćby średnie zużycie paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 130 km/h bardzo kulturalny, powyżej, zaczyna być głośniej, choć całkiem znośnie, ale należy pamiętać, że ten silnik ma 90 KM. Dla porównania - mój poprzedni samochód - Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM 2006r. (od nowości do 105 tys km) pod względem kultury pracy to kompletne dno.Co do elastyczności, doł obrotów przyzwoity, góra - bardzo dobra. A jeśli uwzględni się pojemność 1245 ccm - to świetna.
5,0
Skrzynia biegów
Bez najmniejszych problemów. 6 biegów bardzo przydatne. Na trasie na 6-tym biegu przy prędkości ok. 130 km/h to wypada ok. 2.200 obr/min. Przełączanie biegów bez żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Bez najmniejszych zarzutów. Pewne prowadzenie i dobry komfort resorowania, przy normalnej eksploatacji. 161 000 km bez wymiany żadnego elementu. Jedynie smarowanie mocowania Mc\'Phersona po stronie prawej.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam, jest OK, ale jest to sprawa indywidualna każdego z kierowców. Nie odczuwa się, że jest to kombi.
5,0
Ergonomia
O niebo lepiej niż w moim poprzednim samochodzie, czyli Skodzie Octavii II. Dużo lepszy fotel kierowcy, co jest bardzo odczuwalne przy długich trasach (bywały trasy po 1 000 km dziennie), wszystko jest pod ręką. Jedyny minus , to włącznik wycieraczek - wymagający dłuższego przyzwyczajenia. W Astrze IV odeszli od tego systemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ręczna wymaga od czasu, do czasu dostosowania - bo jest ręczna. Poza tym - bez uwag, nawet w ciągu upałów tego roku w okolicach 37 stopni C.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu i spędzałem w tym samochodzie po kilkanaście godzin dziennie - przejazdy ponad 1 000 km/dobę. I jestem bardzo zadowolony. Pasażerowie z tyłu mają trochę mniej miejsca na nogi niż w Passacie B5, który ma ten sam rozstaw osi. Moi pasażerowie mówili, ze w Passacie B5 było ciut lepiej, ale było gorzej w Skodzie Octavii II.
4,0
Wyciszenie
Po zmianie samochodu z Octavii II 1,9 TDI to wprost rewelacja. Przy predkościach do 130 km/h jest cicho. Powyżej tej prędkości zaczynają oddziaływac hałasy aerodynamiczne i toczenia. Silnik nawet na wyższych obrotach jest przyjemny w \"słuchaniu\".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po prostu rewelacja. Notuję wszystkie tankowania przez ostatnie 130 tys km. Jeżdżę spokojnie, ale i szybko, jak na polskie warunki. Bez zbędnych hamowań. Średnia ze 130 tys. km miasto/trasa 30/70 wychodzi 5,4 l oleju napędowego. I co ciekawe, im silnik ma większy przebieg, tym średnie spalanie pomalutku spada (olej silnikowy od wymiany do wymiany - 30 000 km bez dolewki).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dwuletnie używane, z przebiegiem 31 000 km, z serwisu autoryzowanego Opla zapłaciłem 39 000 PLN w roku 2010. Pewnie to i nie najtaniej, ale do 161 000 km żadnych problemów i średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km. Uważam, że opłaciło się. Stosunek jakość do ceny - bardzo dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki świateł mijania - starczają na ok. 50 000 km (jazda na światłach non stop). Nie wiem czy to dużo, czy mało. Poza tym nie miałem nic poza przewidzianymi elementami do wymiany ( w ciągu 161 000 km) - pasek wielorowkowy z pompą wody, osłona gumowa jednej półosi napędowej, smarowanie mocowania prawej kolumny MC.Phersona, elektrozawór sterowania turbosprężarką. Wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnego problemu w trasie. (Oby nie zapeszyć!)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Kombi