Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting

firewire, ponad rok temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Dobre auto w swojej klasie, do miasta i na trasę. Dobra jakość wykonania bez skrzeczących i poluzowanych plastików, odporny lakier. Silnik dosyć dynamiczny. Siedzenia wygodne, dużo miejsca dla pasażerów z przodu, nie ma problemu dla wysokich kierowców. Bagażnik średniej wielkości, dla rodziny z 1 dzieckiem wystarczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik może nie wyścigowy ale dosyć dynamiczny. Dobrze jest mieć turbo, bo auto jest stosunkowo ciężkie i waży prawie 1,5 t. Do płynnej jazdy trzeba trzymać auto powyżej 2 tys obr/min powyżej 4. biegu - warto to też robić, żeby skrzyni biegów nie dojechać. Większą moc czuć dopiero powyżej 3 tys. obr./min.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów M32. Działa dobrze jak jest zadbana. Dbanie sprowadza się do wymiany oleju w skrzyni i wlanie go więcej niż zaleca producent (2,7 zamiast 2,4l ). Jak skrzynia zaczyna szumieć przy jeździe to znaczy, że łożyska skrzyni są do pilnej wymiany. W tanim zakładzie płaciłem za wymianę łożysk 1500 zł (2019 r.)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde (tak jak lubię), a i komfort jazdy dobry. Trzyma się pewnie drogi, nie udało mi się jeszcze wpaść w poślizg. Stabilność jazdy zachowuje do 150 km/h, przy wyzszych prędkościach trzeba bardziej uważać. Nie testowałem pełnej prędkości, na niemieckiej autostradzie dało się pojechać 180 km/h wg GPS.
5,0
Karoseria
Odporny lakier, trudno się rysuje i dobrze trzyma. Pod maską na tyle dużo miejsca, że da się bez większego problemu dość do różnych elementów. Prześwit mierzony z przodu to 15 cm (bez gumowych chlapaczy). Jest na tyle wysoki, że na przeciętne krawężniki da się wjeżdżać. Niestety długi zwis przedni przeszkadza przy najeżdzaniu pod kątem.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu inżynierowie z Opla się nie popisali. Słupki A ograniczają widoczność na boki. Jest to uciążliwe w szczególności na przejściach dla pieszych. Siedząc za kierownicą nie widać maski, trzeba się bardzo mocno wychylić do przodu żeby ją zobaczyć. Tylnia szyba do jazdy wystarczy, ale do parkowania jest za mała. Warto jest mieć czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Przydaje się też fotochromatyczne lusterko wsteczne. Z czujnikami i fotochromem daję 4*.
4,0
Ergonomia
Jest wygodnie, dużo ustawień da się wyregulować. Długie trasy nie męczą. Odejmuję gwiazdkę za tylną kanapę i isofix. Siedzisko tylnej kanapy ustawione jest pod kątem i jak się montuje fotelik dla małego dziecka to dziecko zamiast być w pozycji półleżącej to jest w pozycji siedzącej. Nie ma też tuneli prowadzących do uchwytu isofix, trzeba podważać na siłę oparcie tylnej kanapy żeby się do nich dostać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w wersji automatycznej dwustrefowej działa bardzo dobrze. Chłodzi jak należy, utrzymuje temperaturę. Trzeba oczywiście pamiętać o odgrzybianiu i wymianach filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze jak na segment C. Z przodu jest sporo miejsca, fotele da się tak odsunąć, że osoby o wzroście 2 m się zmieszczą. Z tyłu jak to z tyłu, miejsca mniej. Przy mocnym cofnięciu przedniego fotela robi się ciasno. Jak się ma fotelik dla małego dziecka z tyłu, to możliwość odsunięcia przedniego fotela też się mocno ogranicza. Dla rodziny 2+1 wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być lepiej, do 130 km/h jest w miarę ok. Powyżej to zaczyna być głośno. Dramatu nie ma, ale głośność radia trzeba mocno podkręcać. Pracę silnika słychać również przy niskich prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest popularne, przez co części i mechanicy są łatwo dostępni. Utrzymanie od strony technicznej nie jest droższe niż w innych popularnych autach. Jeśli zdaży się poważna awaria np. turbo albo sprzęgło z dwumasą to niestety koszty są duże. Spalanie jest średnio-duże. Przy bardzo płynnej jeździe na trasie 90 km/h na 5. biegu da się zejśc ze spalaniem poniżej 6 l/100km. Prędkości autostradowe 7-8 l/100 km. Jazda po mieście z częstym zatrzymywaniem i ruszaniem to 10 l/ 100km. Jazda we Wrocławskich korkach w zimę to 12 l/ 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Opłaca się
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe usterki to przeciekająca uszczelka pokrywy zaworów, czasem uczelka wału korbowego i pękający zbiorniczek cieczy chłodzącej. Z takimi usterkami da się jakoś jechać i nawet dokończyć długą trasę, ale do mechanika szybko trzeba pojechać. Przerabiałem też zapowietrzenie układu sprzęgła i tu dobra rada: jak pedał sprzęgłą ugrzęźnie w podłodze to można próbować wyciągnąć go ręcznie - do warsztatu da się dojechać. Z pozostałych rzeczy typu elektryka, przewody płynów, wydech itd. na pewno nie jest gorzej niż u konkurencji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów M32 i opisane wyżej problemy - zużywają się w niej łożyska co może być kosztowne. Przy przebiegu 150 tyś km przerabiałem pęknięcie obudowy turbiny i cieknącą miskę olejową - obydwa do wymiany. Podobnie jak z drobiazgami, przy wystąpieniu awarii auto nie jest unieruchomione, da się trasę dokończyć. Ale mechanika trzeba szybko odwiedzić

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d Facelifting