Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d

Endrju, 3 lata temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
3,29
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Autkiem jeżdżę od 6 lat (2011) , generalnie co jakiś czas pojawia się jakaś usterka, to hamulce, to esp, to check silnika, jakieś świsty. Na minus skrzynia biegów , słynna M32, 2 i 3 bieg dramat, czuje się na dźwigni każdy ząb, czasami biegi po prostu nie wchodzą, co skutkuje przy puszczonym sprzęgle zgrzyty (czekam kiedy się rozsypie), drugi minus to wentylacja , chodzi jak chce, kierowca robi za regulator temp., raz ciepło raz zimno, dramat. Dużo pali, miasto około 10L, trasa może 8-9L, silnik ok , chociaż zaliczyłem pęknięte podczas jazdy plastikowe kolano chłodzenia silnika i laweta, w serwisie powiedzieli że to standard w tym silniku. Po obejrzeniu kolana szok , z jednej strony ścianka 3mm, z drugiej 0,5mm. Ponadto duży szum przy 140km/h nie da rady słuchać radia, mały bagażnik, stuki w zawieszeniu po nierównościach. Paskudny czerwony wyświetlacz. Nie polecam autka, drugi raz nie kupię.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wycieki z pod turbiny oleju, wycieki płynu chłodniczego, pęknięte kolano chłodzenia, duże zużycie paliwa, dość dynamiczny szczególnie z turbiną,
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dramat zmiana biegów 2 i 3 jak byś jechał traktorem,
3,0
Układ jezdny
ok , z tyłu jakieś wibracje ale to chyba krzywa tarcza hamulcowa, szybkie zużywanie się tarcz i klocków. esp nie działa praktycznie jak go kupiłem, jakieś komunikaty o awarii układu wspomagania hamulców, dobrze się trzyma drogi,
4,0
Karoseria
Raczej wszystko ok, żadnej rdzy, klamki, zamki ok, duże szumy podczas szybkiej jazdy,
Komfort
3,0
Widoczność
dość słaba , za szerokie słupki, żeby nie czujniki parkowania i kamera tył byłoby ciężko.
4,0
Ergonomia
dźwignia biegów koliduje z butelką i gniazdem zapalniczki, zbyt dużo przycisków radia , połowa praktycznie nigdy nie używana,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja raz grzeje raz chłodzi, praktycznie nie do ogarnięcia, bez przerwy trzeba korygować, stoisz grzeje, ruszasz chłodzi, jedziesz szybko znowu korekta bo wieje zimnym. Nie wiem czy to tylko u mnie ale jeżdżę praktycznie na nawiewie na szybę bo jak przełączę na normalny tryb to zaraz szyby parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok, z tyłu trochę mało miejsca szczególnie jak kierowca jest wyższy.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre, silnik mało słychać, dopiero na wyższych obrotach,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tanie w utrzymaniu autko, przynajmniej 2 razy w roku wizyta u mechanika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze można by coś lepszego wybrać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej nie zauważam,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
co jakiś czas to wycieki z silnika płynów, pęknięte kolano chłodzenia silnika, skrzynia biegów nie do zaakceptowania,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Hatchback 5d 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,5
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Hatchback 5d