Szukaj

Lista ocen Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 (43) - Silnik

Na liście zabraknie 11 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~schneiper
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Zdecydowanie najmocniejsza część tego samochodu. Przy tej masie silnik 1.4T i 140KM zdaje się być optymalne. Dodając do tego rewelacyjne wręcz spalanie LPG (ostatnia trasa - ok. 500 km, drogi krajowe i kilkadziesiąt km Ski, prędkość ok 110-120 km/h na tempomacie, dość częste wyprzedzanie - 7,7 l/100 km O.O). Przyznam, byłem w szoku, bo samochód nie był oszczędzany (Vmax ok. 190 km/h), więc nie była to "dziadziowa przejażdżka". Przy...
4,0
~Konrad
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Fajerwerków nie ma ale tragedii też nie. Auto z tym silnikiem i przy masie prawie 1,5t prowadzi się poprawnie. Nie ma co liczyć na dynamiczne wyprzedzanie na 5. biegu, szczególnie na wzniesieniach ale tutaj ratuje sytuację redukcja bieg niżej. Zdziwiło mnie osłabienie silnika przy włączonej klimatyzacji; sądziłem że w nowych samochodach taka sytuacja jest raczej niezauważalna a tutaj jednak... Przez pierwsze 1,3 tys. km silnik pobrał ok. 0,2l...
5,0
~Chomik
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Mam troche znajomości w serwisach opla wiec duzo się dowiedzialem o usterkowości przed zakupem. Generalnie jest to taki dinozaur w 2016 jesli chodzi o mechanikę ale to dobrze bo to czyni go prostym i bezawaryjnym. Wszędzie dookoła wtrysk bezpośredni i skomplikowane rozrządy również w nowej astrze K. Natomiast astra J jeszcze na wielopunkcie i trwałym łańcuchowym rozrządzie. Fabryczna instalacja LPG landi renzo montowana na etapie produkcji...
5,0
~Rafał
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Silnik produkowany juz jakiś czas wiec mozna bylo sporo wyczytac w internecie. Generalnie nie znalazlem zlych opini. Silnik prosty w konstrukcji nieco archaiczny przy dzisiejszych jednostkach z wtryskiem bezposrednim ale za to kupujemy auto trwale i nadajace sie do LPG. Mam znajomego w serwisie opla ktory rowniez potwierdza trwalosc tego silnika. Zastrzezenia mozna miec do kultury pracy bo chodzi troche jak diesel i jest dosyc glosny w trakcie...
4,0
~Andrzej
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Silnik przyjemny. Potrafi już od 1500 rpm ciągnąć przy małych prędkościach. Wcześniej jeździłem autem bez turbiny, więc tutaj elastyczność jest na plus. Trochę przypomina mojego starego diesla 1.9 tdi 116hp. W trasie jednak by sprawnie wyprzedzić na drodze krajowej trzeba zredukować najlepiej z 6stki na 4rke na której idzie do 160km/h). Dźwięk silnika ani przyjemny ani denerwujacy. Zużycie oleju jak narazie zerowe. Jak na tą moc nie ma...
4,0
~pawel
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Poza opisaną w części ogólnej usterką lpg wszystko działa ok. Trochę tylko drażni długi czas rozgrzewania do przełączania na lpg, gdy zimno na dworze. Przy ok 0st to ok 3-4km, przy ej -10 to ok 10km. Ja przesiadłem się z diesla więc na początku auto dla mnie nie jechało. Teraz się przyzwyczaiłem i nauczyłem wykorzystywać wyższe obroty. Niestety do wyprzedzania trzeba zredukować, chyba że horyzont wolny
2,0
~Kamil
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Bardzo mieszane uczucia co do silnika. Niby bezobsługowy i był bezproblemowy. Rozrząd na łańcuchu i kultura pracy ok. Natomiast relatywnie paliwożerny. Na szczęście z lpg tak drogo nie wychodziło, ale gdy ktos kupuje do jazdy na benzynie - odradzam. Znowu wersja bez fabrycznego lpg podobno nie za bardzo nadają się do przerabiania. Zaś dynamika - hmmm. Nie wiem, czy to kwestia wagi auta, czy silnika, ale konkurencja w postaci vaga - z 1.4...
5,0
~Adam
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
przesiadka z wolnossącego 1.4 (i to w małym lekkim aucie) na doładowane 1.4 spowodowała szok. Muszę się przyzwyczaić do "brutalności" sposobu rozwijania mocy. Silnik sprawia wrażenie dużej mocnej dwulitrówki. Już go lubię. Jest z czego przycisnąć - nawet klasa średnia miewa kompleksy, Niestety niemiec to nie francuz i wszystko działa nieco oporniej. Kwestia nawyku jak mniemam
5,0
~Michał
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Silnik jako taki jest OK. Nie ma powodów do narzekań. Znam znacznie bardziej problematyczne konstrukcje. Jest to stare oplowskie przez lata dopracowane 1,4 z dołożoną turbiną. Rozsądne spalanie, moc i moment obrotowy bez zarzutu. Trochę rozwiązań nieprzyjaznych dla klienta by się znalazło (turbina, przepustnica zintegrowana), ale dopóki działa, nie boli po kieszeni.
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Ulu
Opel Astra J
Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Jest to najlepsza część tego samochodu. 140 KM jest wystarczające do płynnej jazdy 1,5 tonowym pojazdem. Samochód nieźle przyśpiesza i nie ma problemów z wyprzedzaniem pojazdów. Turbina nieźle działa w przedziale 2800 -3500 obr/min szczególnie przy redukcji na 4 lub 3 bieg. Silnik nie "wyje" jak oszalały słychać go dopiero przy 150 km/h.
Opel Astra J Sedan