Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Darek, 4 lata temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto wygodne i co najważniejsze niezawodne ! Prosta konstrukcja silnika i zawieszenia, trochę brakuje mocy do wyprzedzania, ale w mieście jest ok, szczególnie kiedy klimatyzacja nie jest włączona która obciąża silnik (podobnie jak w innych modelach - swoja droga sprężarka klimy powinna być elektryczna). Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie, mam wersje SPORT z super wygodnymi siedzeniami. Linia bardzo ładna, jeżeli chodzi o Sport Tourer to zdecydowanie ładniejsza od nowej Astry K która przez ta opadającą listwę z ty u wygląda jak karawan. Jestem dość wybredny i powiem szczerze naprawdę wszystko mi tu pasuje. W testach Astry wielu dziennikarzy narzekało na jej nadwagę, ale ja uważam że to zaleta bo auto masywne to auto bezpieczne ! Spasowanie ok, trzeszczy jedynie ten daszek nad zegarami, ale o tym dowiedziałem się z jakiejś recenzji na YouTubie, bo sam wcześniej nigdy go nie "macałem". Przy normalnym użytkowaniu nic nie słychać i w ogóle można tego nie dostrzec. Chyba jedyny minus auta to to że powyżej prędkości 130 km/h w środku robi się dość głośno i w dłuższej trasie staram sie na tempomacie nie przekraczać 120. Co do Awarii to przez 50 tys.km, jedyna nazwijmy to awaria to czujnik w zbiorniczku płynu chłodzącego - komputer pokazywał małą ilośc płynu choć płyn był - wymiana 100 zł), poza tym tylko olej, filtry i klocki przód przy 40 tys. Jestem zadowolony choć oczywiście marze o nowej Insignii :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciut za słaby w trasie, ale ekonomiczny jak na wagę i gabaryty auta. W trasie 7,1, miasto 9,3. Mówia że 1.4 turbo jest lepsze ale nie jeździłem niestety. Za to 1.6. jest prosty i bezawaryjny !
4,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 5 biegów, ale tu podobnie jak w silniku skrzynia jest bezawaryjna, czego nie można napisać o skrzyni 6 biegowej w tych astrach montowanych z silnikiem 1.4
4,0
Układ jezdny
Po prostu OK.
5,0
Karoseria
Jak dla mnie piękna linia. Minus wszystkich nowoczesnych aut - miękki lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze choć z przodu przez te małe okienka niewiele widać.
4,0
Ergonomia
Przycisków może ciut za duzo ale tylko jak wsiada sie pierwszy raz, potem jest moim zdaniem ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje, ciut za mocno wieje. Szkoda że klimatyzacja nie jest z elektryczną sprężarką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu miejsca sporo. Mam 191 cm, pozycja za kierownicą super. za mną 2 cm więcej miejsca i nie potrzeba większego auta naprawdę, ale tak jak mówię jest ok.
3,0
Wyciszenie
Hałas przy prędkości powyżej 130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie tylko eksploatacja. paliwa pali mniej niż moja druga Astra G z silnikiem 84 km, gdzie ta jest dużo cięższa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 76 tys w salonie moim zdaniem auto warte tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting