Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2009-2015 czwarta generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej GM Delta II, podobnie jak m.in. Chevrolet Cruze. Stylistycznie natomiast Opel Astra J nawiązywał do modelu Insignia. Samochód został zaprojektowany przez Marka Adamsa. Ze względu na ryzyko omyłkowego wzięcia litery „I” za cyfrę „1”, Opel pominął tę literę w swoim nazewnictwie i w ten sposób czwarta generacja Astry stała się Astrą J. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie European Car of the Year w roku 2010. Samochód przeszedł facelifting w roku 2012. Oferowany był również w wariancie kombi, o nazwie Sports Tourer, a także jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4698 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1535 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Darek
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Opel Astra J
Auto wygodne i co najważniejsze niezawodne ! Prosta konstrukcja silnika i zawieszenia, trochę brakuje mocy do wyprzedzania, ale w mieście jest ok, szczególnie kiedy klimatyzacja nie jest włączona która obciąża silnik (podobnie jak w innych modelach - swoja droga sprężarka klimy powinna być elektryczna). Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie, mam wersje SPORT z super wygodnymi siedzeniami. Linia bardzo ładna, jeżeli chodzi o Sport Tourer to zdecydowanie ładniejsza od nowej Astry K która przez ta opadającą listwę z ty u wygląda jak karawan. Jestem dość wybredny i powiem szczerze naprawdę wszystko mi tu pasuje. W testach Astry wielu dziennikarzy narzekało na jej nadwagę, ale ja uważam że to zaleta bo auto masywne to auto bezpieczne ! Spasowanie ok, trzeszczy jedynie ten daszek nad zegarami, ale o tym dowiedziałem się z jakiejś recenzji na YouTubie, bo sam wcześniej nigdy go nie "macałem". Przy normalnym użytkowaniu nic nie słychać i w ogóle można tego nie dostrzec. Chyba jedyny minus auta to to że powyżej prędkości 130 km/h w środku robi się dość głośno i w dłuższej trasie staram sie na tempomacie nie przekraczać 120. Co do Awarii to przez 50 tys.km, jedyna nazwijmy to awaria to czujnik w zbiorniczku płynu chłodzącego - komputer pokazywał małą ilośc płynu choć płyn był - wymiana 100 zł), poza tym tylko olej, filtry i klocki przód przy 40 tys. Jestem zadowolony choć oczywiście marze o nowej Insignii :)
4,6
~Andrzej
Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Opel Astra J
Dla mnie rewelacja. Wszystko w środku na wyciągnięcie ręki, Fotele komfortowe, dobrze trzymają. Moc auta... jest :) Jak na te swoje 180KM może nie powala, przydało by się zapewne podnieść wartość momentu obrotowego, jednakże auto naprawdę dobrze się zbiera i jest elastyczne. Auto trzyma się drogi, jest pewne i spokojne w prowadzeniu. Jedyne na co można by narzekać to spalanie, miasto w granicach 10l. trasa do 130 km/h 7l, 150 km/h to 8,5l, Ale... masa robi swoje ;) W porównaniu z astrą G klimatyzacja i wentylacja jest perfekcyjna. Odparowuje szyby w kilka sekund! Ogromny +
3,6
~barteq99
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Opel Astra J
Samochodem zrobiłem 59000 km. Jakość wykonania i same materiały we wnętrzu są bardzo porządne. Nawet w niektórych obecnie produkowanych kompaktach jest pod tym względem dużo gorzej. Podczas użytkowania nie miałem żadnej usterki. Jeżeli ktoś nie wymaga od samochodu nic poza tym aby go przewoził komfortowo z punktu A do punktu B to Astra J jest dobrym wyborem. Przy tym niska awaryjność i niskie koszty utrzymania i serwisu. Niestety jest to auto bardzo bezpłciowe i w każdej kategorii tylko średnie. Ktoś powie, że Golf taż jest nudny, ale on się lepiej prowadzi, ma lepszy silnik, lepszą ergonomię, lepsze zawieszenie i układ kierowniczy.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
6,8 – 9,8
l/100 km
5,3 – 6,0
l/100 km
9,1 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Opel Astra J
Spalanie średnie przy codziennych dojazdach do pracy ok. 7l/100km w zimie ok. 7.7l/100km. Na trasie jadąc krajówkami 90km/h da się zejść do realnych 5.9l/100km. Jazda autostradą 140km/h to już spalanie ok.7.5l/100km, a 120km/h - ok.6.5l/100km Niestety waga samochodu robi swoje i spalanie jest wyższe niż u konkurencji - szczególnie w porównaniu do 1.4 TSI. Mam wrażenie, że silnik także sam w sobie nie jest mistrzem oszczędzania. Jednakże patrząc na rywali z tej klasy nie wypada najgorzej pod tym względem.
9,3
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Opel Astra J
ceny części przyzwoite, spalanie ma krótkich dystansach mogłoby być niższe . Po użytkowaniu przez 3 miesiace na krótkich dystansach w mieście ok 4 km spalanie 11L - 12,8L po dłuższej jeździe po mieście ok 9,5 L . Trasa większość na autostradzie z prędkościom 130, sporadycznie coś więcej ok 7,9L na trasie poza autostradą 90-110 ok 7,1L . W mieście zadowoliłoby mnie 10L (9,5L) na trasie przy prędkościach 90-110 rewelacja jakby było 6,0L przy prędkościach autostradowych czyli ok 130-140 jakby było 7,0L też by było rewelacyjnie. Miasto mnie na razie przeraża.
5,6
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Opel Astra J
Spalanie. oczywiscei zalez od stylu jazdy. auto potrafi byc bardzio ekonomiczne jezeli sie o to postaramy. Podczas pierwszego wyjazdu z DE do PL na trasie 800km mialem srednie spalanie 4.5litra! Jechalem spokojnie poniewaz towarzyszlo mi Punto 1.2 60KM. Punto jechalo prawie na maksa(do 130), a Astra calkowicie relaksacyjnie. Jadac spokojnie bez problemu mozna utrzymac okolo 5l. Przy predkosci okolo 90Km/h na plaskim terenie chwilowe spalanie auta oscyluje 3.3-3.6-3.9 litra. Jadac szybko spalanie znacznie sie zmienia. POdczas moich wyjazdow jezdze przepisowo tzn na autostradzie bez ograniczen 200+ a tam gdzie sa ograniczenia to staram sie ich trzymac( w tolerancji +10km/h :) ) Wtedy to srednie spalanie auta mam okolo 7.5. Zazwyczaj w aucie 2 osoby plus duzo bagazu. Takie samo spalanie mialem jadac nia z 2 rowerami na dachu po autostradzie do 150km/h Astra nigdy nie przekroczyla mi 8l na 100km! Wiec niezle!

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 24
Luz pedału sprzęgła w poziomie
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • wnętrze
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Witam, W mojej astrze J z ubiegłego roku występuje następujący problem. Pedał sprzęgła po dociśnięciu ma dość duży luz w poziomie.Usterka pojawiła się po ok 5.tys.km.Jako ,że auto było na gwarancji oddałem auto na serwis. Wymieniono cały zestaw pedałów. Po ok. 3 tygodniach pedał sprzęgła ponownie zaczyna mieć luz w poziomie. Miał ktoś podobnie. Czytałem ,że z tego powodu już była w 2015 organizowana akcja serwisowa. Jest tam podobno plastykowa tuleja ,która się wyrabia. Pytanie czemu tak szybko. Z góry dzięki za pomoc.
3 komentarze
Stuki w zawieszeniu.
  • Opel Astra J
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak jak pisałem o przyczynie słabej jakości tarcz i klocków taki i tu powstaje ten sam problem a mianowicie nie dopasowane amortyzatory do ciężaru auta co powoduje szybkie usterki w mojej asterce przy przebiegu ok 28 tyś zaczęły się stuki zawieszenia na serwisie nic nie stwierdzono a dalej stukało jak w końcu znalazłem przyczynę stukania to było już po gwarancji , okazało się tak jak twierdziłem amory stukają na małych nie równościach ogólnie nie są wybite ale stuki ja słyszę i mnie denerwują a wymiana na nowe niestety nie jest tania mimo chęci założenia zamiennika bo oryginał jest do bani i opel o tym wie i nic z tym nie robi , żadnej akcji serwisowej bo się boi przyznać do błędu. Pozdrawiam
4 komentarze
Tarcze i klocki.
  • Opel Astra J
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Opel postanowił pozakładać do nowej astry zdaniem wielu użytkowników zbyt słabe tarcze hamulcowe jak i też klocki . W moim przypadku ja wymieniłem już z przodu klocki po 31000 tyś km i muszę powiedzieć że tarcza się też nadawała do wymiany ale robiłem wymianę na szybko a nie miałem tarcz na miejscu ,musiał bym czekać do następnego dnia i stwierdziłem że na wiosnę wymienię cały komplet, po czym musiałem wymienić tył przy przebiegu 36000tyś i tu już zrobiłem całość tarcze i klocki. Zaznaczam że auto nie było katowane co mogło by doprowadzić do szybszego zużycia , na tyle ma ręczny elektryczny na guzik co prowadzi do szybszego zużycia. Z info od innych użytkowników tego modelu wiem że u nich jest podobnie a i w insygniach też jest taka sama sytuacja opel nie dostosował odpowiednich materiałów do ciężaru auta co powoduje takie nadmierne zużycie , wyjściem jest założyć bardzo dobrej jakości zamiennik w cenie oryginałów. Pozdrawiam Holek
15 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting