Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Kuba, 5 lat temu
Silnik 1.6 CDTI 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI  136KM 100kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo chichy Diesel
4,0
Całokształt
Auto z dość pojemnym bagażnikiem, miejsca w środku póki co wystarczająco (5 osobowa rodzina, dzieci w wieku do 10 lat). Dość oszczędny silnik przy zadowalającej mocy i przyspieszeniu. Łatwy w prowadzeniu i przewidywalny. Mały minus za drobne usterki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre proporcje moc-przyspieszenie-elastyczność-hałas-apetyt na paliwo. Whisper Diesel - ponoć najcichszy w swojej klasie. Problem z klekoczącym łańcuchem rozrządu przy odpalaniu u mnie nie istnieje. Czuć dobrze kopa, jednak chcąc go uzyskać należy wcisnąć pedał w podłogę. Reaguje proporcjonalnie do głębokości wciśnięcia pedału gazu. Spalanie na rozgrzanym silniku: przy 100km/h - 4,2 L/100km przy 120km/h - 5.1 L/100km przy 140km/h - 6.2 L/100km Miato - 8.0L/100km Cykl mieszany 6,8 L/100km Zbiera sie od ok 1600 obr/min i powyżej 3200 nie ma co kręcić. (Max moment obr. 320Nm przy 2000obr/min). Ogólnie silnik cacy i cichutki. Ostatnio szwagier nie wierzył, że to Diesel. :)
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje dość precyzyjnie. Lekki problem z wrzucanie 3 biegu, który wskakuje lekko "na prawo". Przynajmniej takie sprawia wrażenie. Być może są to przyzwyczajenia z poprzedniego auta. Poza tym wszystko precyzyjnie, ciasno, przy dość krótkim skoku dźwigni. No i bardzo podoba mi się sama dźwignia zmiany przełożeń. Wygląda nowocześnie i elegancko oraz dobrze leży w dłoni. Wsteczny wrzucamy poprzez podniesienie przycisku z przodu dźwigni.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie i lekko. Bez luzów na kierownicy. Zawieszenie to pewien kompromis, sztywne a za razem komfortowe, niewytłuczone, ładnie i cicho tłumi nierówności na drodze. Test "a la Łoś" na suchej nawierzchni nie przyniósł żadnych nieoczekiwanych niespodzianek, elektronika nie miała co robić.
4,0
Karoseria
Śladów "rudej" na próżno szukać. Być może ze względu na to, że auto ma dopiero 3 lata. Drobne odpryski lakieru typowe dla przebiegu 130 000km. Progi czyste, nawet pod nakładkami w przednich drzwiach. Mogliby jedynie dać teleskopy pod maską zamiast tego stalowego pręta, który jest mało wygodny. No, ale być może się czepiam.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest w porządku poza jednym szczegółem. przed lusterkami bocznymi są jeszcze małe trójkątne szybki, oddzielone od bocznych szyb słupkami z dyszami nawiewu na boczne szyby. Te słupki są moim zdaniem za szerokie i utrudniają widoczność w tych małych trójkątnych szybkach. Szczególnie przy manewrowaniu może to przeszkadzać.
4,0
Ergonomia
Miejsca jak na auto kompaktowe kombi jest wystarczająco. Z perspektywy kierowcy wszystkie urządzenia są pod ręką, dźwignie zmiany kierunkowskazów i wycieraczek odrobinę za daleko od kierownicy. Krytykowana przez dziennikarzy konsola środkowa okazało się logiczna i prosta w obsłudze. nie ma problemu ze znalezieniem żądanej funkcji czy opcji. Spora ilość schowków również na plus. Na minus zaś, brak podłokietnika z tyłu w wersji Cosmo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
System reaguje na pokrętła regulacji temperatur natychmiast. Klima skutecznie chłodzi. Odparowywanie szyb bezproblemowe. Brakuje elektrycznego ogrzewania szyby przedniej, poprzednio miałem Forda, który tę zabawkę miał. To jest mega sprawa. Brakuje również nawiewów na tylną kanapę co znacznie psuje komfort jazdy z tyłu szczególnie latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Z tyłu dzieci mieszczą się w miarę dobrze. Jedyne zastrzeżenie mam do środkowego siedziska z tyłu, które nie dość, że jest dość wąskie to jeszcze w wersji Cosmo (a taką kupiłem) nie ma środkowego zagłówka. Więc tam jest grząsko. Bagażnik 500L - wystarczający, po złożeniu tylnych siedzeń 1500L
5,0
Wyciszenie
Pod tym kontem jest super. Jak już wspominałem silnik jak na diesla jest supercichy. W połączeniu ze szczelnym układem wydechowym jest naprawdę super. Ja akurat nie należę do miłośników pierdzących wydechów. Lubię gdy w aucie jest cicho. Można wtedy włączyć ulubioną muzę i dźwięki spod maski lub wydechu w tym nie przeszkadzają. Silnik jest wyciszony dodatkowo od dołu i góry specjalnymi matami wygłuszającymi. Wszystko to daje bardzo dobry efekt.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest znośnie, pod warunkiem, że nie karzystamy z ASO. Najlepiej znaleźć jakiś niezależny serwis Opla w swojej okolicy, który serwisuje auta wg standardów oplowskich a ceny ma duuuużo niższe. Co prawda nie miałem jeszcze w nim jakiejś poważniejszej usterki, wtedy zapewne koszty byłyby wyższe. Póki co jest ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem używane, 3 letnie z niezłym wyposażeniem przy salonie Opla w Poznaniu, pewne, serwisowane i zadbane. Cena po negocjacjach była bardzo przystępna. W takim układzie mogę to auto stanowczo polecić jako dobrą alternatywę dla np. Focusów, które z podobnym silnikiem mają problemy bodaj z uszczelkami pod głowicą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co zdarzyły mi się 3. Pierwsza to na deszczu świrują przednie czujniki parkowania. Druga: coś jest nie tak z podświetleniem tablicy rejestracyjnej. Chyba coś na stykach. Wystarczy pstryknąć w oprawkę żarówki i wszystko gra. Trzecia. Czasami zawiesza mi się system wyświetlający kierunek, siłę i temperaturę nawiewu. Wszystko fizycznie działa, tylko informacje są błędne. Ale to tylko czasami tak się zdarza. Po odpaleniu auta na nowo, problem znika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting