Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback Facelifting

MarcinPL, 2 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To mój pierwszy trzy cylindrowy silnik z doładowaniem, którego się bałem (awaryjność, osiągi, kultura pracy). Okazuje się, ze nie taki diabeł straszny jak go malują. Kultura pracy do przyzwyczajenia (myślałem, ze będzie gorzej), Niski apetyt na paliwo i jak do tej pory nic się nie zepsuło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Parujące lampy przednie. Producent twierdzi, że ten typ tak ma.
Silnik : Uciążliwy system Start/Stop, który trzeba dezaktywować po każdym uruchomieniu silnika.
5,0
Całokształt
Klasyczny hatchback w rozsądnej cenie. Idealne auto na codzienne dojazdy do pracy ewentualnie sporadyczną dłuższą trasę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy trzy cylindrowego silnika z początku przeraża (szczególnie gdy silnik nie ma jeszcze roboczej temperatury pracy i obroty silnika są poniżej 2 tys) po czasie można do tego przywyknąć i odwdzięcza się niskim spalaniem oraz przyzwoitą dynamiką. Jak na okres użytkowania i przebieg brak problemów obsługowych. Przy obrotach od 2 - 2,5 tys przy jeździe ze stałą prędkością bardzo cicha praca. Potwierdzam również odczuwalny maksymalny moment obrotowy który jest osiągalny w przedziale 2 - 3,5 tys obrotów. Bardzo denerwujący system Start/Stop (potrafi wyłączyć silnik, jak auto się jeszcze toczy) - trzeba wyrobić w sobie nawyk wyłączania go po odpaleniu auta (wystarczy wcisnąć jeden przycisk).
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-ścio biegowa. Praca skrzyni biegów bez zarzutów - poprawna. Kwestia przyzwyczajenia do długich przełożeń. W warunkach miejskich ciężko użyć wyższego niż trzeci bieg. Jazda na autostradzie / drodze ekspresowej na 6-stym biegu ze stałą prędkością w okolicach (120 - 140 km/h) pozwala zejść z obrotami w okolicach 2 500 obr/min co daje niezwykły cichy komfort użytkowania.
5,0
Układ jezdny
Poprawny. Pomimo zastosowania w tylnej osi belki skrętnej samochód w zakrętach prowadzi się pewnie. Brak odczucia przechylania się czy braku panowania nad autem. Jak na samochód klasy kompakt całkiem przyjemny.
4,0
Karoseria
Jak na obecne standardy wygląd auta wydaję się już nieco przestarzały i auto wydaję się raczej mało rzucające w oczy. Spasowanie elementów jak na obecne standardy nie zbyt dobrze wykonane (samochód wyprodukowany w polskiej fabryce Opla w Gliwicach). Bark jakichkolwiek oznak korozji. Lakier dość miękki i z łatwością przyjmuje mikro rysy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra (przeszkadza nieraz kąt nachylenia przedniej szyby w której potrafią odbijać się elementy wyposażenia auta, analogiczny problem jak w Focusie). Widoczność na boki bardzo dobra (lusterka zewnętrzne dość spore i dają wystarczający komfort do obserwacji drogi za pojazdem). Widoczność do tyłu przeciętna / słaba (tylna szyba mogła y być nieco większa).
5,0
Ergonomia
Dla kierowcy który przyzwyczajony jest do europejskich aut (w szczególności niemieckich) wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Pomimo zastosowania ekranu dotykowego do obsługi pojazdu i radia duży plus za pozostawieni fizycznych pokręteł i przycisków. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą pomimo, że mój model nie ma foteli AGR. Dłuższa podróż nie powoduje bólu pleców. Wszelkie schowki na swoim miejscu. Bagażnik niezbyt duży ale za to foremny i łatwo pakowny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna świetnie sprawdza się w tym aucie. Szybko niweluję jesienne parowanie szyb, w lato szybko schładza wnętrze a w zimę tak samo szybko ogrzewa wnętrze (pomimo, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ledwo drgnie z nawiewów potrafi lecieć już przyjemne ciepłe powietrze).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę kompakt w hatchbacku jest bardzo dobrze. Dużo więcej miejsca niż w Fordzie Focus Mk3, Porównywalnie do VW Golfa 7. Mam 1,88 m i po ustawieniu fotela kierowcy dla mnie jestem w stanie usiąść za fotelem kierowcy i zając komfortową pozycję.
3,0
Wyciszenie
Wcześniej jeździłem Volvo S40 z 2010 rok w dieslu i teraz jestem rozczarowany (albo Volvo było tak dobre w wyciszaniu tego modelu). Silnik w Oplu pracuje dość cicho, przy jeździe na wprost nie słychać szumu wiatru czy opon widać, że Opel walczył tu o niskie spalanie odchudzając auto i walcząc o niski współczynnik oporu powietrza. Ale wszelkie hałasy (w szczególności z aut mijanych) z boku pojazdu są dość głośno odczuwalne i potrafią zaskoczyć przy dość długo panującej ciszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość tani serwis (pisze tu o ASO). Mam porównanie z marką Ford i VW oraz Skoda i koszty przeglądów oraz wymian oleju są o 30 % niższe. Nie da się ukryć też niskie spalanie co ma dość spore znaczenie w obecnych czasach. Łatwo dostępne akcesoria w porządnych zmienikach (pióra wycieraczek, dywaniki itp.) są w przystępnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupowałem jako nowy z salonu i okazał się najtańszy z konkurencji (VW, Skoda, Ford, Peugeot). Nad jakością (w szczególności spasowanie elementów karoserii) producent mógłby jeszcze popracować. Materiały użyte w środku są dobrej jakości. Nic nie trzeszczy nic nie piszczy. Tam gdzie ma być miękko jest miękko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna rzecz która drażni ale nie dyskwalifikuje w żaden sposób auta. Parujące przednie lampy. Byle chłodniejszy dzień lub deszczowa pogoda i klosze lamp przednich momentalnie parują od środka. Producent uznaje to za normę, wielu użytkowników (w tym mnie) denerwuję. Co dziwne niektórzy pracownicy ASO tez uznają to za niedopuszczalne we współczesnym aucie, ale gwarant nie podejmuj się ich wymiany/naprawy. Trzeba się przyzwyczaić :(
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic się nie wydarzyło. Odpala w największy mróz, jeździ, gra i trąbi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35

Opel Astra K – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Astra K Hatchback Facelifting