Szukaj

Lista ocen Opel Astra K Sports Tourer (57) - Silnik

Na liście zabraknie 25 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Tomasz
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
1.6 litra pojemności to zbyt mało nawet dla odchudzonej o około 200 kg Astry K. Na seryjnym oprogramowaniu samochód nie chce jeździć, turbo wstaje bardzo późno, w okolicach 2.000 obrotów, poniżej nic się nie dzieje. Brak momentu obrotowego oraz turbo lag są mocno odczuwalne w codziennej jeździe, bez zmiany oprogramowania nie da się tą wersją jeździć dynamicznie z jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Plusem silnika jest niższe niż u konkurentów z...
5,0
~Maciej
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
To chyba największa zaleta tego auta. Przede wszystkim jest bardzo cichy (nie mam dodatkowego pakietu wyciszenie). Do 80 kmh słychać praktycznie tylko szum opon. Dobra dynamika, chociaż żwawy robi się dopiero 3000 obr., ale to przecież benzyna. Po wybraniu trybu Sport silnik fajnie reaguje na pedał gazu. Spalanie - bardzo przyzwoicie - miasto w korkach (z klimą) 9,1-9,2. Miasto bez korków 8,2. Autostrada (140-150 kmh) 6,0-6,5 litra. - wynik z...
2,0
~IronM
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Silnik ogólnie jest bardzo ekonomiczny i nie brakuje mu dynamiki. Trochę się martwłem przed zakupem że będzie za słaby (poprzednio miałem Audi 1.9TDi 131KM) ale nic z tych rzeczy. Zbiera się dobrze. Ma jednak jedno ogromna wadę - odgłos zapalenia. Takie głośne "Trrrrryyyyykkkk" jakby jakieś zębatki przeskakiwały. Nie dzieje się tak zawsze, przeważnie na zimnym silniku ale niekiedy to aż wstyd jak ktoś to słyszy. Serwis twierdzi że...
4,0
~Acad
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
W porównaniu z poprzednim silnikiem 2.0 CDTI 165 KM jest odczuwalnie mniej żwawy ale tragedii nie ma. Dużo robi mniejsza masa w porównaniu z poprzednikiem. Zdecydowanie na plus- zużycie paliwa. Średnio na dystansie 4000 km spala 4,8 L/100km w cyklu mieszanym. Kultura pracy zimnego silnika pozostawia nieco do życzenia. Długo się nagrzewa, trzeba pokonać dobrych "naście" kilometrów, aby osiągnął optymalną temperaturę pracy.
4,0
~Piotr
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Ciągnie ładnie od dołu chociaż rzadko tak jeżdżę bo w pierwszych dwóch latach produkcji zdarzały się pękające tłoki. Lepiej dla silnika dać mu więcej obrotów. Czasami zdarza się lekka turbo dziura w okolicy 2500 obrotów, a potem dostaje strzała. Kiedyś na kilka dni miałem zastępczy z silnikiem 150KM i żałuję, że takiego nie wybrałem. Od 0 do 100 dużo lepiej idzie, a potem różnicy nie ma bo ten sam moment obrotowy.
3,0
~Mirek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Do 3000 rpm to zwykle wolnossace 1.4. Od 3000 tysiecy dopiero czuc ze to turbo. dośc brzydki i głosny dzwiek silnika na postoju, w trasie tez głosny jak na tak długą skrzynie (3000 przy 140/h). Poprzednio mialem tez 1.4 w innej marce i jak stałem 10 metrów od samochodu to nie wiedziałem ze silnik pracuje a astre dobrze słychac nawet od 20m. Paliwożerny przy delikatnej jezdzie po miescie pali 10-11L
4,0
~P
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Wszystko działa dobrze, jednostka 1.4 150 KM S/S jest zestrojona dość komfortowo, ale wyprzedzanie nie sprawia trudności, nawet z wakacyjnym obciążeniem. Za to spalanie na poziomie 6.5 l w mieście bardzo mnie zadowala. W trasie przy prędkościach autostradowych jest na poziomie 6,0l. System Start/Stop wyłącza się tuż przed zatrzymaniem pojazdu i włącza zaraz po naciśnięciu pedału sprzęgła - mi się podoba.
5,0
~Daniel
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Jak na taki przebieg i intensywność użytkowania pojazdu silnik jest w bardzo dobrej kondycji od początku użytkowania. Posiadam auto już 4 rok mam przejechane 240tys km z silnikiem 1,4 125km. Auto w dalszym ciągu wg mnie stoi wysoko w rankingu bezawaryjności gdyż prócz części eksploatacyjnych nie naprawialem nic. Wymiana oleju co 10tys i auto w dalszym ciągu dzielnie mi służy.
3,0
~Maciek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Osiągi są przyzwoite, choć zakres użytecznych bardzo wąski. Na drugim biegu poniżej 35km/h nie ma przyspieszenia a na jedynce obroty są ograniczane do 4000 (500 przed czerwony polem) przez co trudno dynamicznie ruszyć. Dość nieprzyjemny jest też typowo dieslowski dźwięk i wibracje. Wyraźnie są też odczuwane szarpania w układzie napędowym w czasie okresowego wypalania DPF.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35

Opel Astra K – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

3,0
~Memory
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Nie lubię tego stukania przy gwałtownym przyśpieszeniu z 2000 obrotów. Automatyczna skrzynia nie zawsze robi kickdown i silnik wydaje odgłos taki jak przy stukowym spalaniu. Razem z tym odgłosem pojawia się spadek mocy i takie "dławienie" się silnika. Przy jeździe umiarkowanej takie efekty nie występują. Silnik ma delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym.
Opel Astra K Sports Tourer