Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

Aster, 5 lat temu
Silnik 1.6 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo 200KM 147kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak zaskoczeń. To auto jest po prostu szybkim kombi. W żadnej kategorii nie powala na kolana. Ale całościowo jest bardzo spójnym samochodem i bardzo je lubię. Gdyby jednak cena Civica 1.5 turbo była taka sama, to nie zastanowiłbym się dłużej niż pół sekundy.
4,0
Całokształt
W tej cenie nie ma lepszej oferty jeśli szuka się mocnego silnika
Wrażenia
4,0
Silnik
Astra z 200 konnym silnikiem nie jest hot hatchem. To jest szybki i komfortowo zestrojony samochód, który nie zachęca do przeskakiwania z zakrętu w zakręt. Silnik ciągnie najlepiej od średnich obrotów aż do końca skali. Przy niższych obrotach jazda jest po prostu płynna i przyjemna.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest podstawowym elementem wykluczającym to auto z grona usportowionych. O ile przy spokojnej jeździe i takiej zmianie biegów jest poprawnie, to szybka zmiana, szczególnie z 1 na 2 w 90% kończy się zgrzytem. Po kilku próbach moje zapędy do ścigania się spod świateł mocno spadły;) Plus taki, że można oszczędzić paliwo:)
4,0
Układ jezdny
Hmmm. Zależy z jakiej strony patrzeć. Jeśli oceniać je spójnie z całkowitym wizerunkiem tego auta czyli szybkiego i komfortowego kombi to układ jezdny się idealnie wpisze w tą koncepcję. Jeśli jednak lubisz dynamiczną jazdę z częstą zmianą kierunku i przy tym odbierać od samochodu czytelne informacje to skieruj się do innego salonu. Moje pierwsze wyprzedzanie z zapiętą trójka i gazem w podłogę omal skończyło się w rowie - przy pełnym obciążeniu silnika i zmianie kierunku kierownice trzeba trzymać mocno obiema rękoma. Znowu auto zachęca do raczej spokojnej, acz szybkiej podróży. Izolacja od kół i brak informacji z podwozia nie zachęca do sportowych zabaw. Na szybkich łukach ale bez nagłej zmiany kierunku jest przewidywalnie i stabilnie.
3,0
Karoseria
Nie mam porównania do innych współczesnych aut, ale w porównaniu do Focusa I, czyli auta jakim jeździłem wcześniej to blacha jakby o grubości papieru. Po pół roku użytkowania a na pasie przednim mam więcej kropek i ubytków lakieru niż w starym, 14 letnim focusie:( Być może to wina białego lakieru, który mam wrażenie jest mniej odporny niż metalizowane
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra. brak zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Brak uwag. Nic mi w tym aucie nie przeszkadza, więc znaczy, że wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zupełnie normalnie, poprawnie działająca klima. Minus za głośną pracę sprężarki - po włączeniu klimatyzacji słychać jej pracę przy niższych prędkościach. Później jej dzwięk gubi się
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu np. do Octavii, auto jest przestronniejsze. Jak na tę klasę auta jest absolutnie świetnie. Z fotelami ergonomicznymi z przodu robi się bardzo wygodnie, wręcz komfortowo. Wysuwane siedzisko pod uda, regulacja kąta pochylenia fotela bardzo umila podróże.
5,0
Wyciszenie
Wykupiłem pakiet wyciszenia - jest całkiem cicho, ale nie jest to poziom klasy wyższej. Jest po prostu bardzo przyzwoicie. Obawiam się jednak, że bez pakietu wyciszenia (600 zł) poziom głośności nie byłby zadowalający
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy 1.6 200 KM należy się spodziewać nieco wyższego spalania. W moim przypadku auto spaliło na przestrzeni 18.000 km 7.8 l na 100 km. W tym jazda po mieście i na trasie. Na trasie w przeważającej większości z rowerami na dachu. Jeżdżę jednak zdecydowanie spokojnie i 200 KM używam jako zapas mocy a nie stado do codziennej jazdy. Wtedy na trasie przy prędkościach 90km/h auto pali 5-6 l/100 km. W mieście zwykle mieszczę się w 8,5-9 l/100 km. Szybka jazda i wykorzystanie potencjału wywinduje wyniki do 12-13 l/100 km. Jak na możliwości silnika uważam, że to bardzo dobre wyniki
5,0
Stosunek jakość/cena
Zależało mi na mocnym silniku. Odwiedziłem salony Seata, Skody i Hondy. Wszystkie auta wyszły poza mój budżet. Seat i Skoda z silnikami 1.8 180 KM były droższe o jakieś 15-20 % przy podobnym poziomie wyposażenia i byłyby o wiele bardziej paliwożerne. Honda, mój faworyt z silnikiem 1.5 180 KM kosztował prawie 100.000 PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nie ma żadnych złych objawów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra K Sports Tourer