Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

Fankonek, 4 lata temu
Silnik 1.6 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo 200KM 147kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest nieźle ale pewne niedoróbki drażnią. Przebieg 30k km
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby ma te 200KM ale jakoś tego nie czuć. Brakuje 4WD. Wykorzystać całą moc na suchej nawierzchni przy ruszaniu jest bardzo trudno (uślizg kół) a na mokrej nawierzchni to nie możliwe. Silnik ładnie pracuje i się wkręca na obroty:)
5,0
Skrzynia biegów
Automat jedno sprzęgłowy przed którym się wzbraniałem ale po jeździe próbnej od razy zmieniłem zdanie. Wcześniej jeździłem Octavią w DSG i na prawdę nie widzę dużej różnicy. Bardzo płynnie biegi są zmieniane. Brakuje mi opcji sport (w benzyniaku ma sens, w dieslu nie za bardzo - ze względu na dostępność mocy od najniższych obrotów). Mogłby być również 7 biegowy - jest 6-cio. I to co na początku mnie irytowało to brak info na jakim biegu jadę (przyzwyczajenie z Octavi)
5,0
Układ jezdny
Sztywno, pewnie. Jest ok. Da się zejść poniżej 6l/100km ale i przekroczyć 13l/100km. Wszystko zależy od tego jak ciężką ma się nogę, rodzaju trasy i prędkości. Średnio między 8-9l/100km. Wskaźnik spalania oszukuje (zaniża) o 0.7-0.8l/100km. Serwis bezradny - powiedzieli że to tylko orientacyjne zużycie.
4,0
Karoseria
Cóż - najładniejsze kombi to nie jest. O ile sedan wygląda całkiem ok to kombi podobne jest do karawanu (tym bardziej, że mam czarny kolor:) Dużym problemem są relingi a właściwie ich atrapy - masakra. Opel coś wymyślił nie wiadomo po co. Żeby coś doczepić do nich trzeba kupować dedykowane drążki.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Fajnie działa ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu.
5,0
Ergonomia
Pakiet "wygodny" fotela robi robotę. Duża możliwość elektrycznej regulacji z pamięcią ustawień. niestety nie pamięta lusterek - co dziwne bo one też są elektryczne więc teoretycznie mógłby. Derwuje też tylna roleta. A w zasadzie to jak się składa. Po złożeniu jej koniec zwisa w dół bagażnika i jak się chce coś tam położyć to trzeba ją podnieść. Ale jak się ją podnosi to ma się tylko jedną rękę aby coś dopchnąć do końca bagażnika i przy ciężkich przedmiotach pojawia się bardzo denerwujący problem:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane i wentylowe skórzane siedzenia - bajka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu dużo miejsca. Z tego co testowałem konkurencję to wyglądało że najwięcej (a na pewno TOP 3)
5,0
Wyciszenie
Z pakietem(folie na szybach i dodatkowe wyciszenie) jest cicho. Radio samo się podgłaśnia przy większej prędkości a nawiewy same obniżają moc podczas rozmowy telefonicznej:) mała rzecz a cieszy:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych usterek. Wszystko ok. Tylko paliwo i przeglądy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza - 120k PLN za full wypas (skóra, 200KM, full LEDy, wszystkie pakiety (w tym rozpoznawanie znaków, automatyczne parkowanie, martwe pole, aktywny tempomat, asystent pasa itp)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak. Czasem poziomowanie ledów wyrzuca komunikat błędu ale zaraz "się naprawia".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Sports Tourer