Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

moriss, 3 lata temu
Silnik 1.6 CDTI 160KM 118kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Auto używane służbowo. Opel z tym silnikiem ma fabryczną wadę wysprzęglika, na początku firma to ignorowała, potem zrobili na to akcję serwisową i wymieniali na poprawione części. Z silnika dochodziły bardzo głośne metaliczne odgłosy i stukanie, szczególnie nasilone przy odpalaniu i przyspieszaniu oraz na zimnym silniku - problem występował we wszystkich egzemplarzach w firmie, serwis nie reagował, generalnie przez to kultura pracy była jak w traktorze. Dynamika i elastyczność silnika dobra (160 KM robiło swoje). Zawieszenie moim zdaniem bardzo niejakie. Z jednej dość komfortowe, ale zupełnie nie radzi sobie z poprzecznymi nierównościami (czuć i słychać, że przejeżdża się przez progi itp.), z drugiej auto beznadziejnie prowadzi się w ciasnych zakrętach - dojeżdżając do zakrętu z prędkością wyższą o 10-15 km/h od przepisowej nie daje poczucia pewności, że utrzymamy się w pasie - bardzo mało informacji zwrotnej dla kierowcy o tym co dzieje się z autem, aczkolwiek w samym zakręcie jest dość stabilne (koła 225/45 r17). Generalnie jazda po zakrętach tym autem nie należy do przyjemnych. Przy prędkościach 160-180 km/h auto jest stabilne, chociaż nie tak jak golf 7. To samo dotyczy wyciszenia, trochę lepiej w golfie. Komfort podróżowania w dłuższych trasach jest dobry - brak bólu pleców i nadmiernego zmęczenia. Na plus jest bardzo dobra zwrotność. Czujniki światła i deszczu są tragiczne, żyją swoim życiem. Często zdarzało się, że przy słonecznej pogodzie jechałem na światłach mijania zamiast dziennych, ale najbardziej denerwujące były wycieraczki - raz szorowały po suchej szybie innym razem nie zbierały wody chociaż przez szybę nie było już nic widać i to na najwyższym stopniu czułości. Sprzęgło ma bardzo duży skok i "bierze" dopiero na samej górze - według mnie jest to bardzo niewygodne. Skrzynia chodzi płynnie i pewnie wbija biegi, ale ma zbyt duży skok drążka. Wykonanie i wykończenie wnętrza jest bardzo dobre poza plastikiem pod lusterkiem, który osłania nieszczęsne czujniki - potrafił wpadać w drgania i obijać się o szybę. Obsługa tempomatu jest nieintuicyjna, a sterowanie multimediami i komputerem nieprzemyślane. Nie można jednocześnie śledzić komputera pokładowego i obsługiwać radia z kierownicy, trzeba przełączać się pomiędzy zakładkami co odwraca uwagę od drogi. Podsumowując astra ma zadatki na dobre auto, ale jest niedopracowana i ma bardzo kiepskie zawieszenie, chyba najgorsze w klasie (i to dotyczy większości, jeśli nie wszystkich Opli). Raczej dla osób bez skłonności do szybkiego pokonywania zakrętów. Zdecydowanie lepiej radzi sobie na autostradach i ekspresówkach niż DK.
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Sports Tourer