Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa A Hatchback

Przemek, 17 lat temu
Silnik 1.2 i 45KM 33kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Corsa A Hatchback 1.2 i 45KM 33kW 1985-1993 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie nie jest źle, ale: nigdy wiecej trzydrzwiówek!!! Właściwie lepsze auto mi nie potrzebne i pewnie gdyby nie te kłopoty z wsiadaniem, wogóle nie myślałbym o zmianie samochodu. Zastanawiam się nad załozeniem gazu, ale to chyba nie ma sensu. Podany przeze mnie przebieg należy traktować z przymrużeniem oka, bo auto jest sprowadzone i tak naprawdę nie wiadomo ile ono przejechało.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nigdy nie kupujcie samochodów, z najsłabszymi wersjami silnikowymi! Pojemność-1200ccm, moc-45KM ten silnik zdecydowanie nie jest stworzony do szaleństw. Nie wiem skąd biorą się opinie o dobrym przyspieszeniu CorsyA z tym silnikiem. Jakiegoś maruderę oczywiście można wyprzedzić, ale odnoszę wrażenie, że przyspieszenie jest mniej wiecej takie jak w Polonezie (albo i słabsze) - a więc bez rewelacji. Elastyczność, hmm.... mozna toczyć się 50km/h po mieście na 4-tym biegu, ale byle górka zmusi nas do redukcji. Piątkę wrzucamy tylko i wyłącznie powyżej 80km/h no chyba, że zjeżdżamy ze stromej góry to można wcześniej. Polecam wersje z większymi silnikami. Naprawdę nie trzeba bać sie pojemności. Znacznie przyjemniej, wygodniej i spokojniej jeździ się mocniejszym autem. Takiego pierdzioszka 1.2 trzeba "piłować" żeby jakoś jechał i w rezultacie spala prawie tyle, co 1.4 a przyjemność z jazdy jest rzadna. Aha jeszcze coś... 1.4 albo 1.6 można zagazować bez mrugniecia okiem a z 1.2 zawsze jest dylemat, czy jest sens, czy po zagazowaniu nie będzie zbyt zamulony, a instalka do wtrysku też kosztuje swoje. Najlepiej to chyba dieselka kupić i po problemie.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być lepsza. U mnie czasem haczy wsteczny, a jedynka nie chce wchodzić gdy samochód toczy się szybciej jak 5km/h (o zgrozo prawie tak jak w maluchu). Skok dźwigni mógłby być krótszy. Przy dużym mrozie i zimnym silniku wogóle ciężko wbić jakikolwiek bieg (ale to norma, po kilku chwilach pracy silnika wszystko wraca do normy). Ale nie wymagajmy, żeby skrzynia w takim pierdzikółku działała jak w BMW. Aha jeszcze jedno... Z tego co sie orientuję Corsy posiadają skrzynie biegów z różnymi przekładniami głównymi i być może dlatego posiadacze "krótszych" skrzyń chwalą sobie przyspieszenie Corsy.
4,0
Układ jezdny
Bo ja wiem... Większość narzeka, że zawieszenie jest zbyt miekkie, a ja powiedziałbym, że przy przepisowych prędkościach nie stwarza problemów, a biorąc pod uwagę dziury na drogach to może nawet lepiej że jest jakie jest.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Niezbyt wygodnie się wsiada (starsze/otyłe/wysokie osoby zawsze marudzą i stękają), a do tyłu w trzydrzwiówce to już całkiem. Dobra wsiedliśmy - zaczyna sie szamotanina przy pasach: najpierw kierowca (klik), pasażer (klik) ewentualnie w innej kolejności ale nigdy obaj na raz, bo sie nie pomieszczą. Ci z tyłu mają jeszcze ciekawiej, bo plączą się ze środkowym pasem hehe :) Najgorzej jest w zimowym ubraniu. Teraz coś o miejscu kierowcy: Jak pierwszy raz wsiadłem, to wydawało mi się, że pedały są za daleko, i że strasznie daleko trzeba wciskać sprzęgło. Teraz juz się przyzwyczaiłem i odsunąłem fotel, ale znowu kierownica jest za daleko i muszę oderwać bark od oparcia żeby wrzucić piątkę. Często, gęsto zdaża się, że przy wrzucaniu piątki przeszkadza mi noga pasażera. Deska mizerna rzadko w którym egzemplarzu jest obrotomierz. Podświetlenie, tandetne - zwykłe żarówki, które na dodatek mi się przepaliły. Brak sygnalizacji rezerwy i włączonych świateł mijania - niby mozna sie obejść ale...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik długo sie nagrzewa, a powietrze lecące z nawiewów nawet po nagrzaniu silnika nie jest zbyt gorące (podobno pomaga wypłukanie nagrzewnicy). Szyby parują, ale jak włączy sie nawiew to para szybko znika. W lecie w upalny dzień wentylacja ma znaczenie drugorzędne i tak trzeba odkręcić szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak juz pisałem nie wygodnie się wsiada, ale jak juz się siedzi, to jest jako tako. Cztery osoby o wzroście do 180cm. mogą podróżować wygodnie (miejsca będzie w sam raz, na styk)
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h można swobodnie rozmawiać, potem jest gorzej, ale drzeć się nie trzeba.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie 6l/100km, w zimie na krótkich odcinkach dochodzi do 8l/100km, części tanie, teraz juz większość fachowców zna sie na Oplach, w tym roku kupowałem zimówki i z politowaniem patrzyłem na kumpla, który kupował 16" po 500PLN/szt a ja używane 13" w dobrym stanie 200PLN/kpl
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę mogłem mieć trochę nowszego Poloneza, każdy musi zadecydować sam, który z tych samochodów bardziej mu odpowiada.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem cos trzeba zrobić: pęknięta osłona przegubu, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, cieknąca miska (uszczelki nie wymieniam, bo narazie nie cieknie tak bardzo a podobno nowa i tak zaraz zacznie przepuszczać), podświetlenie zegarów (wstawię diody i będzie po problemie), no i oczywiscie nieustanna walka z rdzą, ostatnio pojawiły się jakieś drgania na kierownicy (jeszcze nie wiem czy to coś poważnego)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Corsa A Hatchback