Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

barwas1573, 8 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Każdy znajdzie ustawienia dla siebie :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przycisk od elektrycznie zamykanej klapy bagaznika.
5,0
Całokształt
Wygląd jest genialny, jedynie można się przyczepić do jakości spasowania elementów srebrnych ramek wokół szyb.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę za głośny przy obrotach powyżej 3 tyś obrotów - ale diesel to diesel musi klekotać. Poza tym silnik 160 km wystarczający jak na taki samochód, oszczędny, dynamiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Automat świetnie sobie radzi w trasie jak i mieście, delikatnie czuć zmianę biegów, dodatkowo na plus wychodzi praca w trybie sportowym, ciągnie do wyższych obrotów i to co lubię z manualów to zrzucanie biegów w tym trybie. Generalnie jestem miło zaskoczony.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie to jest bajka, samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Posiadając 3 tryby jazdy możemy dostosować do własnych upodobań. SPORT- zawieszenie robi się naprawdę twarde i każda nierówność przenosi się na nasz kręgosłup ale nie ważne jaki zakręt zawsze siedzi nisko i nie ma mowy o przechyle nadwozia. NORMALNY - zawieszenie delikatnie miększe jednak standardowy tryb dalej powoduje że samochód jest za twardy jak na polskie drogi natomiast po przełączeniu w tryb TOUR samochó jest miękki i buja się przyjemnie na zakrętach i dołkach dodatkowo fajnie reaguje na pedał gazu.
Komfort
5,0
Widoczność
Tak jak wyżej zależy od trybu generalnie mógłby być bardziej miękki jednak to jak się trzyma drogi eliminuje te minusy i sprawia że samochód jest cichy w środku dynamiczny. Dodatkowo przestrzeń w środku jest na pochwałę. Jedynym minusem to bagażnik po tych rozmiarach samochodu spodziewać się można większego ale wiadomo bezpieczeństwo na pierwszym miejscu ponieważ próg załadunkowy jest szeroki i zanim można umieścić bagaż znajdziemy jeszcze ok 20 - 30 cm przerwę pomiędzy końcem zderzaka a podłogą bagażnika - dziwne.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dużo. Fotele bardzo dobrze wyprofilowane.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdecydowałem się na zakup tego samochodu ze względu na wygląd, jest to mój pierwszy Opel. Widziałem raporty spalania opisywane w internecie ale średnio wierzyłem w tak niskie spalanie tego samochodu, jest ogromny, do tego automat. Po zakupie chciałem sprawdzić spalanie w trybie mieszanym, komputer pokazywał 6.4 l ale ok zatankowałem po korek i po przejechaniu 750 km przyjechałem na tą samą stację i znowu zatankowałem pod korek, zatkało mnie że tak duży samochód spalił ( według obliczeń ) 6,7 l - jest to bardzo niskie spalanie dodam że większość dystansu przebyte na krótkich odcinkach, ewentualnie 30 % miasto i 70 % trasa. Silniczek fakt trochę przypomina stare traktory powyżej 3 tyś obrotów klekocze głośniej ale generalnie przy spokojnej jeździe działą w zakresie 1,5 tyś - 2,5 tyś komfortowo i dynamicznie. POLECAM
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę ok 150 tyś zł dostajemy samochód bardzo dobrze wyposażony z nawigacją, skórą, bi xenonami adaptacyjnymi ( co jest świetną rzeczą w nocy światłą aż nie mogą wytrzymać bez ruchu ciągle się kręcą i ustawiają do drogi - genialne ).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Sports Tourer