Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Sports Tourer

doświadczony wapniak, 7 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Witam użytkowników Opla Insigni( kombi 2,0 160KM rok 2012, przebieg 70tys km.) Mam już pow 50 lat i pisanie na klawiaturze to nie moja domena ale postanowiłem podzielić się swoimi wrażeniami byście mieli ułatwione podejmowanie trudnej decyzji o zmianie pojazdu. Insignia kombi to po pierwsze ładna sylwetka wyróżniająca je z tłumu, zwłaszcza w kolorze czarnym z chromami i przyciemnianymi szybami - trudno jednak utrzymać ten kolor w czystości gdyż osad z wody lub deszczu wyląda paskudnie i często trzeba myć. Auto jest duże ale w środku nie jest przesadnie przestronne zwłasza z tyłu a bagażnik też nie powala chociaż w 4 osoby z bagażami spokojnie się podróżuje ,roletę bagażnika przeważnie mam zdemontowaną ,jeśli ktoś planuje wozić gabarty tym autem to odradzam. WYPOSAŻENIE w wersji Cosmo jest kapitalne ,przycisków jest sporo ale łatwo je ogarnąć,wszystko elektryczne,żadnych wajch w środku ,czujniki wszędzie ,wiele świetnych ustawień indywidualnych samochodu jak np.tryb jazdy , fotele wygodne regulowane elektr. w każdej pozycji z pamięciami i pompowane,klimatronic dwustrefowy bez narzekania ,navigacja 900 Europa z dużym, kolorowym wyświetlaczem multimedialnym jest czytelna i łatwa w obsłudze (niestety karta SD kosztuje ok 600zł a piratów nie ma, ale nie ma potrzeby wymieniać jej corocznie).Auto ma wiele przydatnych bajerów jak np:gniazdo 230V ,USB , czujniki zmierzchu ,asystent zmiany pasa drogowego,wskaźnik zużycia oleju w % ,elektrycznie otwierana tylna klapa (także z pilota),czy telefon który łączy się przez bluetoth z komórką,z pilota można opuścić wszystkie szyby w celu szybkiego przewietrzenia w upały,dodatkowy wyświetlacz między zegarami na wprost oczu pokazujący sporo danych,czy pokrętło koło dźwigni biegów służące do ustawień ,tempomat i oczywiście sterowanie w kierownicy oraz wiele innych. KOMFORT jazdy jest bardzo dobry chociaż w środku nie panuje absolutna cisza (słychać głównie szum wiatru i opony a nie silnik) ,widoczność do tyłu nie jest przesadna ,uważam że lusterka są za małe, przydała by się kamera cofania ale parktronic działa spoko. SILNIK 160KM uważam za absolutne minimum do tego auta i te słabsze zdecydowanie Wam odradzam , jest wystarczająco dynamiczny i bardzo oszczędny a 220/h idzie spokojnie bez napinania:) ,ze skrzyżowania też się zdąży uciec. Skrzynia biegów manualna 6-biegowa działa perfekcyjnie ,biegi są dość krótkie a tzw ekonomic podpowiada kiedy je zmieniać by mało palił, EKONOMIA :Na 6 biegu jadąc ok 90/h często chwilowe zużycie diesla pokazuje ok 4,1-4,5 ;natomiast goniąc pow 180/h na wyświetlaczu pojawia się ok 8-9l/100km i już ekonomicznie nie jest :))-na szczęście nie obrodziło u nas w autostrady... Na odcinku 250km jadąc baaaaaardzo spokojnie we 2 osoby i nie używając klimy osiągam średnie spalanie na poziomie 4,4 l//100km -czego chcieć więcej... a średnie spalanie na trasie z włączoną klimą i w 4 osoby+jakiś bagaż to przeważnie 5,5l/100km bez specjalnego oszczędzania pedału gazu.Często jeżdżę tylko po mieście na krótkich odcinkach ale nigdy średnia nie wyszła powyżej 7l/100.Najczęściej komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 6,3 (trasa+miasto) po kilku tysiącach km. Nie ufając zbytnio maszynom sprawdzałem to metodą ręczną zapisując sobie ilości tankowanego paliwa i pokonane kilometry ale obliczenia pokrywają się ze wskazaniami komputera. ZAWIESZENIE jest dość sztywne i nerwowe ale w wersji Flex Ride jest możliwość dostosowania do potrzeb (sport,comfort) , działa bez zastrzeżeń . KOŁA 245/45/18 dodają Insigni uroku, tylko zakup nowych opon w tym rozmiarze jest odczuwalny dla kieszeni,auto świetnie trzyma zakręty i zachowuje się pewnie i neutralnie,hamulce bez uwag. ŚWIATŁA to adaptacyjne ,skrętne reflektory z doświetlaniem zakrętów AFL ,jadąc po zmroku przy skręcie kierownicy lub po wrzuceniu kierunkowskazu automatycznie zakręt w który wchodzimy jest dodatkowo oświetlany - rewelacyjna sprawa ! Do jazdy dziennej służą ledy (od połowy 2012 w barwie zimnej białej -wcześniej były niezbyt ładne żółtawe) KOSZTY UTRZYMANIA : wymiana oleju (full syntetyk 0W30) +filter oleju+filter paliwa+filter powietrza+filter kabinowy (przeważnie Bosch) to razem ok 420-450 zł w zaprzyjaźnionym warsztacie (nie w ASO). UBEZPIECZENIE: OC+AC w promocji ze wszystkimi zniżkami 880zł/rok (Link 4) USTERKI: absolutnie BRAK , jedyny raz pojawił się komunikat " "uzupełnij płyn chłodzący " -dolałem pół litra. Kilka wolnych uwag: Jeżdżę już 30 lat Skodami,Toyotami,Hondami, Peugotami i nie wiążę się z żadną marką mimo sentymentu do japończyków. Napisałem tutaj moją opinię na temat jego wad i zalet ,tymbardziej że Opla nie uważałem za jakąś super markę i pewnie z czasem przesiądę się o klasę wyżej (tylko na co ? BMW serii 5 ,może Audi A6 -ale to już chore ceny ) Zanim padło na tego Opla rozważałem zakup Accorda,Avensisa,Laguny czy Passata ale gdy wsiadłem do Insigni wiedziałem że tamte odpadają, to tak jakbym się przesiadł w czasie do innej bajki-dużo lepsze wyposażenie,design . Czytając negatywne opinie sądzę że to zwykła zawiść ludzi którzy raczej nigdy tym autem nie jeździli albo po prostu trafili na zajechane egzemplarze z ogromnymi przebiegami i niezbyt serwisowane,ewentualnie mieli silnik za słaby do tego dużego i ciężkiego przecież Opla,albo z jakiegoś innego powodu przesiedli się do Insigni za karę z dużo wyższej klasy auta za pół bani. Proszę zwrócić uwagę że prawie wszystkie oferowane kilkuletnie Insignie mają wpisany przebieg ok180 tys km(czyżby przypadek),ale faktycznie zapewne przejechały po kilkaset tysięcy km więcej. Gdy poszukiwałem używanego egzemplarza też się o mało na taki nie nadziałem w komisie (a jaki był wypasiony a ile miał dodatków,igła nie bity ,niby serwisowany,książki, papiery ,wiadomo- Niemiec płakał jak sprzedawał etc.) a gdy dotarłem bezpośrednio do jego właściciela to okazało się że był po takim dzwonie iż mało który element był cały ). To spowodowało że zacząłem szukać wyłącznie auta od użytkownika prywatnego z Polski - znalazłem i zapłaciłem ok 8 tys pln więcej niż te sprowadzane ,ale za to mam autko cacuś ,które pierwotnie w 2012r kosztowało 136 tys zł w wersji Cosmo z dodatkowymi pakietami OPC (chromy,skóry,czarny sufit ,czarne dodatki itd. po jednym przeglądzie w ASO co zresztą sprawdziłem)- kupiłem jako dwuletnie za ok 70 tys zł z przebiegiem 40tys i nie żałuję. Po rozmowie z pracownikami Opla padło na silnik 2,0 - 160KM(ponoć najmniej usterek),odradzali mi zdecydowanie napęd 4x4 jak też benzynowe turbo ze względu na dwukrotnie więszy apetyt na paliwo. Reasumując:uważam że Insignia to bardzo dobre auto a stosunek ceny do jakości jest rozsądny jeśli tak jak w moim przypadku 2 letnie auto kupimy za połowę ceny wyjściowej .Pozdrawiam:)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutny brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Sports Tourer