Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport

Marcin, ponad rok temu
Silnik 1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia II Grand Sport 1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : System oświetlenia InteliLux.
4,0
Całokształt
Wygodny, duży i przestronny samochód, idealny do spokojnej jazdy szosowej, na długie trasy. W mieście radzi sobie sprawnie mimo sporych gabarytów. Bardzo dobrze się prowadzi, osiągi silnika przyzwoite, spalanie dobre. Ergonomiczny cockpit, wygodna obsługa w zasięgu ręki. Jeżdżę Sport Tourerem, bardzo duży i pakowny bagażnik. Bardzo dobry system wykrywania pieszych, układ utrzymania pasa ruchu i wygodny tempomat. Ogólnie, mimo drobnych mankamentów, auto oceniam bardzo dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczająco dobrze radzi sobie z tak dużym autem. Nie jest to demon prędkości, niemniej w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy autostradowej.
4,0
Skrzynia biegów
Spotkałem się z bardzo negatywnymi opiniami o skrzyni manualnej. Nie potwierdzam. Zmiana biegów bezproblemowa, biegi wchodzą precyzyjnie, nic nie zgrzyta, nie szarpie. Poprzednio jeździłem Fordem z precyzyjną i dokładną skrzynią i ta bardzo podobna. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, świetnie w szybkich zakrętach. Średnica zawracania duuuża, no ale auto ma 5 m długości.
5,0
Karoseria
Bardzo ładnie zaprojektowany, jeden z ładniejszych na rynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność (Sport Tourer). Czujniki przód/tył bardzo pomagają w manewrowaniu na parkingu tym długim i szerokim autem. Fantastyczne, ledowe reflektory InteliLux. Doskonałe do jazdy nocnej, same dobierają intensywność i strefy oświetlenia, nie trzeba podczas jazdy robić NIC. Same dobierają właściwości świecenia tak, żeby nie oślepiać zarówno jadących z przeciwka, jak i tych przed nami i w sposób najbardziej efektywny oświetlają drogę. Plus doświetlanie zakrętów.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, przełączniki tylko te co potrzeba. Wygodne w obsłudze. Irytujący system wybierania głosowego, słabo rozpoznaje polecenia, często się myli. Przy głosowym sterowaniu nawigacją trzeba podać pełną i dokładną nazwę ulicy czy obiektu. Np. nie rozpozna "ulica Stachowskiego, Kraków" jeżeli nie podasz pełnej nazwy z imieniem "ulica Marka Stachowskiego, Kraków". No ale nie każdy wie kto to był Stachowski i jak miał na imię, na dodatek w obcym mieście. To samo dotyczy głosowego wybierania multimediów. Wprawdzie można się przyzwyczaić, ale są momenty, że człowieka może szlag trafić :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośna klimatyzacja, za to nawet w najgorętsze dni błyskawicznie schładza wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Wygodnie i ergonomicznie. Trzy schowki w zasięgu ręki kierowcy. Schowek w desce od strony pasażera trochę za mały. Przyjemne ledowe oświetlenie detali, deski i drzwi.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie auto wystarczająco wyciszone, niemniej przy jeździe powyżej 100 km/h słychać szum z nadkoli. Dodatkowo auto kupiłem na oponach całorocznych, więc jest trochę zbyt głośno jak na klasę średnią.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poziom średni.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bezawaryjnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 60 tyś. bezawaryjnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Ecotec Turbo 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Insignia II Grand Sport